چگونه پیامک خوش آمد گویی برای مشتریان ارسال کنیم؟
استقبال گرم و احترامی که یک کسبوکار برای مشتریانش قائل میشود، در آنها حس خوبی ایجاد خواهد کرد. در نتیجه کسبوکارها با ارسال پیامک lbs یا همان پیامد خوش آمد گویی ارتباط موثرتری با مخاطبان خود خواهند داشت. از سوی دیگر در دنیای امروز، مدیریت ارتباط با مشتریان به ابزاری مهم برای افزایش درآمد و کاهش هزینههای سازمان تبدیل شده است.
برای دستیابی به این هدف باید گامهایی در جهت ایجاد روابط طولانیمدت با مشتریان برداشته شود. یکی از کارهایی که در این راستا میتوان انجام داد، ارسال پیامک خوش آمد گویی به مشتریان است. در این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که کدام پنل پیامک را خریداری کنیم و چگونه پیامک خوش آمد گویی برای مشتریان ارسال کنیم؟
ارسال پیامک خوش آمد گویی به مشتریان با کمک افزونه خوش آمدگویی
یکی از روشهایی که با آن میتوانید برای مشتریان پیامک خوش آمد گویی ارسال کنید، ارسال پیامک بعد از ثبت نام در وردپرس است. بهاینترتیب که بعد از ثبتنام کاربران در سایت و تکمیل اطلاعات تماس توسط آنها، یک پیامک خوش آمد گویی بهطور خودکار برای آنها فرستاده میشود. این پیام بهمنظور تبریک و تشکر از عضویت در سایت برای آنها ارسال خواهد شد. کسبوکارهایی که آموت را دریافت کردهاند و جزو کاربران اختصاصی هستند، این افزونه را میتوانند توسط سامانه پیامک آموت بهصورت رایگان برای سایت خود تهیه کنند.
دستگاه ثبت شماره راهی برای ارسال پیام خوش آمد گویی به مشتریان
فروشگاههایی که فروش خود را بهصورت حضوری انجام میدهند و سایت برای فروش اینترنتی ندارند، امکان جمعآوری شماره مشتریان از طریق افزونههای پیامکی را ندارند. این کسبوکارها باید بهدنبال راه دیگری برای دسترسی به شماره مشتریان و ارسال پیامک خوش آمد گویی باشند. یکی از راههایی که میتوان به راحتی و با اجازه مشتریان شماره موبایل آنها را ذخیره کرد، استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری است.
با تهیه این دستگاه امکان ثبت شماره و ارسال پیامک آنی به مشتری برای کسبوکارها فراهم میشود. یکی از قابلیتهای دستگاه ثبت شماره این است که میتوان متن متفاوت برای مشتریان جدید و قدیمی فرستاد. با استفاده از این دستگاه میتوانید به مرور یک بانک شماره موبایل جمعآوری کرده و افراد را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. برای اطلاع از روشهای و ذخیرهسازی پیامکها و ریزمکالمهها پیشنهاد میکنیم مطالعه مقالات آموت را از دست ندهید.
ارسال پیامک خوش آمد گویی به مشتریان با پنل پیامکی آموت
در این مقاله با اهمیت ارسال پیامک خوش آمد گویی به مشتریان و انواع روشهایی که میتوانید این کار را انجام دهید، آشنا شدیم. این کار به افزایش نرخ تعامل مشتریان کمک میکند. استفاده از پیامک خوش آمد گویی و دریافت یک متن جذاب از سوی شما، باعث میشود تا مشتریان در اولین برخورد با کسبوکارتان تحتتاثیر قرار بگیرند. بهاینترتیب احتمال اینکه پیامهای بعدی شما هم توسط مخاطبان خوانده شود، بیشتر خواهد بود؛ بنابراین پیامک خوش آمد گویی بهعنوان یکی از کانالهای ارتباطی مهم با مشتریان محسوب میشود.
اولین چیزی که مشتری میبینه این پیامه. اگر ازش خوشش بیاد، دید مثبتی بهتون پیدا میکنه و احتمالا از شما خرید میکنه. اگه میخواید از این پیام ها استفاده کنید حتما اون رو به فرمت بیزنس خودتون دربیارید و منتظر نتیجه بمونید. این کار باعث میشود ارتباط شما با مشتری در رویاییترین حالت ممکن آغاز شود و پیش به سوی رابطهای بلندمدت و هدفمند حرکت کند. در پاسخ به شرکتهایی که میپرسند راز ایجاد یک باید بگوییم، همه چیز به تعامل مثبت شما با افراد بستگی دارد؛ بنابراین باید این پیام را از هر نظری جدی گرفت؛ از همین رو در این مطلب به طور کامل به چگونگی ارسال این پیام میپردازیم و نکات مهمی را در مورد آن به شما آموزش میدهیم.
معرفی دستگاه ارسال پیام خوشامدگویی
ابزاری است که به صورت اتوماتیک، برای مشتریانی که شماره آنها را هنگام خرید در آن وارد میکنید، پیام خوشامدگویی ارسال میکند. در یک نظرسنجی جهانی، ۷۳% از بازاریابان حرفهای اعمال کردهاند که به نظر آنها ارسال پیام خوشامدگویی بهترین راه برای آغاز رابطه با مشتری است. این پیامها در حدود ۵ برابر نرخ باز شدن بیشتری دارند و بدون شک دیده میشوند.
با توجه به این آمار حیرتانگیز، استفاده از این دستگاه میتواند نقش مهمی در ارتقای رابطه شما با مشتریانتان داشته باشد. دستگاه ارسال پیامک خوشاندگویی با ظاهر بسیار شیک و حرفهای، روی پیشخوان فروشگاه شما قرار میگیرد تا به راحتی شماره افراد را در آن ثبت کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه به یک پنل اختصاصی متصل است که به شما اجازه میدهد شمارههای دریافتی را مدیریت نموده و برای آنها پیامک ارسال کنید؛ همچنین میتوانید پیام خوشامدگویی دلخواه خود را در آن تنظیم کنید؛ اما اگر نمیدانید این پیام را چگونه بنویسید که نظر افراد را به خود جلب کند و باعث تعامل بیشترشان شود، در ادامه همراه ما باشید.
نکته های طلایی برای نوشتن پیام خوش آمدگویی
هنگام ارسال پیامک خوشآمدگویی به مشتریان جدید، ایجاد یک تجربه مثبت و جذاب برای آنها بسیار مهم است. به قول معروف: خشت اول چو نهد معمار کج/ تا ثریا میرود دیوار کج! پس برای اینکه اولین خشت ارتباط با مشتری و ساخت باشگاه مشتریتان را درست و اصولی بگذارید، به موارد زیر دقت کنید. این موارد بهترین و حیاتیترین نکتهها برای نوشتن یک پیامک خوشآمدگویی عالی هستند.
قدردانی کنید
پیام خود را با ابراز احساس قدردانی و تشکر از مشتری برای انتخاب فروشگاه خود یا پیوستن به باشگاه مشتریتان شروع کنید. اگر این کار را با لحنی گرم و مثبت انجام دهید بهترین نتیجه ممکن را میگیرید. مشتری در لحظهای که از شما خرید کرده، نیاز دارد تا ببیند که شما او را ارزشمند تلقی میکنید. با این قدردانی و تشکر از او بابت انتخابش، به مشتری بفهمانید که از تعامل با او خشنود هستید.
کارت ویزیت خود را در پیام ارسال کنید
پس از تشکر، وقت آن است که تمام شبکههای اجتماعی و وبسایت خود را به مشتری معرفی کنید. در واقع با این کار شما ضمن خوشآمدگویی به باشگاه مشتریان، از او دعوت میکنید تا دامنه تعاملش با شما را افزایش دهد. زمانی که او به طور مثال وارد صفحه اینستاگرام شما شود، با دیدن تمام نمونهکارهایتان مشتاق میشود پیج را دنبال کند. به این ترتیب میتواند هر زمان دوباره به محصولاتتان نیاز پیدا کرد از طریق همین پیج موجودی آنها را بررسی کند.
تخفیف دهید
یکی دیگر از مواردی که حسابی در پیام خوشآمدگویی جواب میدهد، اطلاع رسانی یک تخفیف انحصاری به مشتری است. در واقع میتوانید پس از تشکر بابت خرید و خوشآمدگویی به باشگاه مشتریان، یک تخفیف جانانه به او پیشنهاد دهید. این کار مشتریان را تشویق میکند تا برای خرید بعدی خودشان نیز به یاد شما بیفتند و دوباره به سراغتان بیایند.
اطلاعات ضروری را ارسال کنید
اگر محصولات شما دارای شرایط استفاده خاص هستند و یا برای استفاده نیاز به آموزش دارند، بهتر است در پیام خوشآمدگویی هوای مشتری را داشته باشید. در واقع میتوانید لینک صفحه مقالات آموزشی وبسایت خود را در پیام قرار دهید. با این کار به محض دیدن پیام، مشتری متوجه میشود که با خرید از شما، خیالش میتواند راحت باشد چون همیشه در کنارش هستید.
متمرکز باشید
پیامک جای داستان تعریف کردن نیست. در مختصرترین حالت ممکن روی یک یا دو چیز تمرکز کنید و فقط اطلاعات مفید مربوط به آنها را ارسال کنید. برای مثال یک جمله خوشآمد ساده کافی است و پس از آن میتوانید لینکهای دلخواه خود را در پیام بگذارید و به مشتری به صورت تیتروار بگویید که این لینکها او را به چه پلتفرمی میبرند.
آزمایش کنید!
هیچ آیهای نازل نشده که حتما باید اولین پیام شما، بهترین باشد. چندین پیام خوشآمدگویی مختلف را در بازههای زمانی یکسان بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آنها بازخورد بهتری دارد. برای اینکه بتوانید مقایسه حرفهای و خوبی داشته باشید، در پیام خود لینکهایی را به کمک UTM ایجاد کنید که بتوان بعدها آنها را بررسی کرد. به کمک این لینکها میتوانید ببینید دقیقا چند نفر از کدام پیامک شما به وبسایتتان سر زدهاند. به این ترتیب پس از مدتی آزمایش پیامهای مختلف، بهترین را پیدا میکنید.
پس از ارسال پیام خوش آمدگویی چه کنیم؟
کار شما پس از ارسال این پیام تازه شروع میشود. دقت داشته باشید که تعامل با مشتری اگر به صورت مستمر تداوم پیدا نکند، نتیجه درخشانی به دنبال ندارد؛ بنابراین همیشه ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید و پیامکهای مختلفی را در مواقع خاص برای آنها ارسال کنید. به طور مثال میتوانید با شروع هر فصل یا ماه، تخفیفهای هیجانانگیز ارسال کنید تا آنها را به خرید دوباره تشویق کنید.
همچنین میتوانید در تمام اعیاد عمومی، مناسبها و حتی روز تولد افراد برای آنها پیامک ارسال کنید و یک امتیاز ویژه مانند تخفیف یا ارسال رایگان را به آنها ارائه دهید. با این کار همیشه نام شما در ذهن مشتری تکرار شده و تعاملتان با افراد به خوبی حفظ میشود. فراموش نکنید که یک باشگاه مشتری خوب، باشگاهی است که ارتباط با اعضاء در آن پویا و خلاقانه باشد. برای خلاق بودن در این تعاملات میتوانید به جای تخفیف، امتیازات دیگری را نیز برای افراد ارسال کنید؛ مثلا میتوانید در روز تولدشان یک محصول رایگان کوچک یا هدیهای خلاقانه بدهید.
10 متن خوش آمد گویی به مشتریان در پلتفرمهای مختلف
به نظر شما به عنوان یه مخاطب، مشتری دوست داره چجوری باهاش رفتار بشه؟ دوست داره که از طریق شرکت چه پیامی دریافت کنه؟ بعد از خرید دوست داره چی بشنوه؟ استفاده از کلمات درست می تونه باعث دائمی کردن مشتری بشه. شرکتهای بزرگ برای هزینههای زیادی رو صرف میکنن. ولی فقط گفتن چند جمله مثبت و کوتاه میتونه اسمتون رو تو ذهن مشتری حک کنه.
برای اینکه اهمیت این جمله رو درک کنین، فرض کنید شما یک مشتری هستین. میخواین که لوازم ماهیگیری بخید. کلید واژه مورد نظرتون رو توی گوگل سرچ میکنید. وارد اول سایت میشین، همینجا صبر کنین و به سوالم جواب بدین. چه بینشی از این سایت دارین؟ اگر با وارد شدنتون به سایت یک پیام خوش آمدگویی جذاب ببینین، چه حسی بهتون دست میده.
چند مثال پیام خوش آمد گویی به مشتریان
علامت … در متن زیر جایی است که باید اسم مشتری رو وارد کنین با این کار پیامتون شخصی سازی میشه. همچنین حتما پیام خوش آمدگویی رو با لحن مخصوص برندتون بنویسین. بیایید چند تا مثال پیام خوش آمد گویی به مشتریان رو با هم تمرین کنیم و بعد ببینید کدوم مورد برای بیزینس شما مناسب تره؟!
پیام خوش آمدگویی به مشتریان جدید
اگر مشتریان جدیدعضو خبرنامه میشن از پیام زیر استفاده کنین:
… عزیز، سلام حیلی خوشحالیم که به عضوی از خانوادهمون تبدیل شدی. ما دوست داریم که از این انتخابت پشیمون نشی. میخوایم که برات خبرنامه و پیامک ارسال کنیم تا در جریان همه پیشنهادات جذاب قرار بگیری. راس ساعت 6 هر دوشنبه منتظرمون باش.
تشکر از مشتری
… عزیز، ما داریم یک کار جذاب جدید رو شروع میکنیم و خیلی خوشحالم که تو بهمون اضافه شدی. اگه دوست داری بیشتر باهامون در ارتباط باشی میتونی ما رو تو شبکههای اجتماعی دنبال کنی. بعدش لینک شیکههای اجتماعی رو درج کنین.
سلام … عزیر به تیم (اسم برند) خوش اومدی. به عنوان یه هدیه کوچک از این کد تخفیف در خریدهای بعدی استفاده کن. بعدش کد تخفیف رو بنویسین.
پیام خوشامدگویی به مشتریان تو شبکههای اجتماعی
سلام دوست عزیز ممنونم که ما رو دنبال میکنی. اگر به راهنمایی نیاز داری یا سوالی برایت پیش اومده شمارت رو تو ربات زیر برامون بفرست تا در اسرع وقت باهات تماس بگیریم. بعدش لینک ربات رو در زیر این متن قرار بدین. حتی میتونی سوالات رو به شخص زیر بفرستی. نگران نباش در ظرف چند ساعت آینده ما به همه سوالات پاسخ میدیم. از صبرتون بی نهایت ممنونیم. بعدش ایدی شخص مورد نظر رو قرار بدین.
پیام خوشامدگویی در واتساپ
سلام به جمع مشتریان (نام سایت) خوش اومدی. ما به همه پیامها تو چند ساعت آینده جواب میدیم پس نگران نباشین.
پیام خوشامدگویی به مشتری تو قسمت چت سایت
به سایتمون خوش اومدین. امیدوارم اینجا بهتون خوش بگذره. هر چی نیاز داشتین ما در خدمتیم فقط کافیه آن را به پشتیبانی بگین.
پیام خوشامدگویی به مشتریهای جدید
از دیدنت تو سایت (اسم شرکت) خیلی خوشحالیم. ما برای همه مشتریان جدیدمون هدیهای در نظر گرفتیم. میخواهی همین الان هدیهت رو بگیری؟ پس تو خبرنامهمون ثبت نام کن.
پیام خوشامدگویی مخصوص تیم پشتیبانی
به سایتمون خوش اومدین. من محسن احمدی هستم چجوری میتونم کمکتون کنم؟
پیام خوش آمد گویی برای تولید سرنخ
به جمع (اسم برند) خوش اومدین. ما سعی داریم بهترین (اسم محصول) رو به مشتریانمون ارائه بدیم. دوست دارین برای خرید اولتون بهتون 20% تخفیف بدیم؟