۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد رشید مدرس گورچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج گفت: متأسفانه میزان آسفالت راه های روستایی این استان بسیار کمتر از سطح کشوری است و این به یک ارزش تبدیل شده است. خبرنگار. دغدغه ها و خواسته های مردم است.»

وی افزود: اصل اضافی موضوع از نظر راه، آسفالت روستایی است نام ما به عنوان آخرین استان های کشور به حساب می آییم.

مدرس گورچی اعلام کرد: سال گذشته 5500 میلیارد ریال اعتبار از همه منابع برای بحث توسعه راه ها اختصاص یافت که تنها 2500 میلیارد ریال آن تخصیص یافت که نیازمند توجه بیشتر در این حوزه است.

وی افزود: در سال گذشته 350 کیلومتر راه روستایی را آسفالت کردیم. ریجندین معلوم شد که به دلیل تورم و تغییرات قیمت فقط 50 درصد لیست قیمت را در اختیار داشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: برای اجرای این طرح 12 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که باید طی سال جاری و سال 1402 انجام شود.

مدرس گورچی افزود: با اجرای این طرح میزان آسفالت راه های روستایی استان از 64 درصد به حدود 8 درصد افزایش می یابد اما همچنان با میانگین کشوری فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای آسفالت این 350 کیلومتر راه روستایی حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و یک هزار و 500 میلیارد ریال نیز برای تامین قیر از محل وام راهداری در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا