سود ۴۰۰ میلیاردی استانبول از ایرانی‌ها

این داستان در ماه سپتامبر با توییت یک خبرنگار موسیقی با اعلام قیمت 120 میلیارد لیره ترکیه و فروش 30 هزار بلیط کنسرت ترکیه آغاز نشد. داستان از آنجا شروع شد که برخی از افراد برای واکسیناسیون به کشورهای همسایه رفتند. آنها میلیون ها پول دادند تا به آنجا بروند و واکسن بزنند. در همین حال ، اخباری مبنی بر از سرگیری کنسرت ها در چندین کشور همسایه منتشر شد. ترکیه همیشه یکی از بهترین گزینه ها برای برگزاری کنسرت بوده است. اکنون که واکسیناسیون در کشور ما رو به افزایش است ، کنسرت های مختلفی در استانبول برگزار می شود.

به گزارش شیمیشی ، روزنامه فرهیختگان نوشت: به نظر می رسد محدودیت های اجتماعی در ترکیه بیش از یک ماه است که برداشته شده و امکان تجمع در مکان های بسته وجود دارد. در حمل و نقل عمومی نیازی به رعایت فاصله اجتماعی نیست. تنها نکته منفی این است که شما باید ماسک را روی صورت خود قرار دهید ، حتی در قسمت بیرونی. در این شرایط و هنگامی که گفته می شود صدور کارت واکسیناسیون برای تزریق دوز دوبار یا تأیید عروق ویروس کرونا منفی اجباری است ، گزارش برخی رسانه های غیر ایرانی نشان می دهد که در این مورد ریاضت خاصی وجود ندارد.

جدا از بحث کرونا ، که موضوع بسیار مهمی است و احتمالاً هنگام بازگشت این گروه به کشور ، آثار آن را خواهیم دید ، اما هزینه هایی که در این سفر پرداخت می شود. هزینه ، بخش عمده ای از آن وخامت وضعیت کنونی در جهان و ایران خواهد بود.

ما همان 30 هزار بلیط را می شماریم و کنسرت هایی را که در روزهای آینده برگزار می شود ، می شماریم. ما برآورد می کنیم که هزینه متوسط ​​هر فردی که در سفرها و سفرهای مختلف به استانبول باز می گردد 5 میلیون تومان است. این تعداد بسته به نوع سیستم یا پرواز چارتر متفاوت است. آن 30 هزار بلیط را به طور متوسط ​​5 میلیون تومان ضرب می کنیم. تنها برای هزینه سفر به 150 میلیارد تومان می رسیم. 120 میلیارد تومان به هزینه خرید بلیط اضافه کنید. تا کنون 270 میلیارد تومان پول از جیب ایرانیانی که برای کنسرت به استانبول رفته بودند بدون هزینه زندگی و خرید خارج شده است.

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. هتل های 2 ستاره استانبول پیشنهاد خوبی برای یک سفر کوتاه و ارزان است. آنها امکاناتی مانند اینترنت ، صبحانه ، رستوران و کافه را برای مسافران و گردشگران فراهم می کنند. با این حال ، امکانات دیگری مانند پارکینگ ، سونا و ترانسفر فرودگاهی وجود دارد. قیمت اقامت های شبانه در این هتل ها از 24 دلار تا 106 دلار متغیر است. با قیمت 26 هزار تومان و میانگین 50 دلار برای هر نفر در هتل دوستاره به رقم یک میلیون و 300 هزار تومان می رسیم. تعداد رسمی ایرانیانی که به هتل دو ستاره رفته اند مشخص نیست اما اگر از هر 30 هزار نفر یک نفر به هتل دو ستاره برود به 13 میلیارد تومان می رسیم. بدیهی است که آنها برای اقامت در هتل های سه ستاره استانبول باید هزینه بیشتری بپردازند. هزینه یک شب در این هتل ها از 311 پوند شروع می شود و تا 656 پوند افزایش می یابد. اگر هر پوند را 3200 و میانگین 500 500 را محاسبه کنیم ، رقم 1 میلیون و 600 هزار تومان است. ما تخمین می زنیم که یک سوم به هتل های سه ستاره رفته است. 16 میلیارد تومان هزینه زندگی این 10 هزار نفر خواهد بود. حدود 30 میلیارد تومان به 270 میلیارد تومان قبلی اضافه کنید. هزینه رزرو اتاق در هتل 4 ستاره بین 27 527 تا 100 1008 و هزینه رزرو هتل پنج ستاره بین 102 تا 498 دلار متغیر است. ما همچنین سطح متوسط ​​هتل های چهار و پنج ستاره را 300 دلار تخمین می زنیم. به ما گفتند که ما دلار را 26000 تومن محاسبه کرده ایم و هزینه اقامت یک نفر در هتل های 4 و 5 ستاره به طور متوسط ​​حدود 7 میلیون و 800 هزار تومن است. یک سوم از 10 هزار نفر ، که احتمالاً وضعیت مالی بسیار خوبی دارند ، در این هتل ها اقامت دارند. هزینه این گروه ثروتمند 78 میلیارد تومان خواهد بود.

حالا 78 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومن قبلی اضافه کنید تا شهروندان عزیز ما را بشناسید ، کسانی که ممکن است قبل از اعتراض به هزینه های محرم و داستان جامعه بین المللی برای واکسیناسیون به ترکیه بروند و در کنسرت ها شرکت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا