اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان بوشهر تشکیل شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: اداره دامپزشکی استان با سازماندهی تیم های ثابت و نظارتی برای نظارت بر سلامت خاص در ماه محرم (تاسوعا و عاشورا) آماده خدمت رسانی به استان های محترم است.

وی ادامه داد: تیم های بازرسی بهداشت دامپزشکی برای حضور در سراسر استان و آماده خدمت رسانی به مردم راه اندازی شده است.

عباسی در سخنان خود افزود: در این راستا ، تیم های منظم و نظارتی مشاهده و نظارت بر سلامت و دینی و همچنین روسای سراسر استان آماده نظارت بر پروتکل های بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا به مردم خواهند بود. . “

وی افزود: این تیم متشکل از 13 تیم دائمی ، 20 تیم سالمندی ، 13 دامپزشک ، 25 ناظر بهداشتی و 10 ناظر دینی در اقصی نقاط استان خواهد بود.

رئیس اداره بهداشت عمومی و نظارت بر غذای دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: کشتار و ذبح حیوانات در منازل و معابر عمومی ، علاوه بر گسترش آلودگی محیط زیست ، باعث سرایت بیماری های شایع از حیوانات به انسان می شود.

عباس تاکید کرد: شهروندان نباید خرید حیوانات بدون سابقه خاص را متوقف کنند و از مسافران یا دلالان حیوانات دوری کرده و حیوانات مورد نیاز روزهای تاسوعا و عاشورا را از مراکز ردیابی حیوانات و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی گفت: “با توجه به پتانسیل گسترش بیماری های خطرناک و واگیر بین انسان و حیوانات ، از همه شهروندان و موسسات خیریه می خواهیم از کشتن حیوانات در جاده های عمومی و کشتارگاه های خارج خودداری کرده و توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند.”

دکمه بازگشت به بالا