خوراکی‌های مفید برای تقویت بدن در فصل پاییز

میوه ها و سبزیجات پاییزی دارای خواص تغذیه ای زیادی هستند که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کنند.

به گزارش خبر شیمیشی، در روزهای آینده و با سردتر شدن هوا اهمیت تهیه مواد غذایی مفید و سالم در فصل پاییز بیشتر می شود.

برنامه ریزی وعده های غذایی برای پاییز با سایر فصول متفاوت است زیرا پاییز اغلب با آلرژی های فصلی و سرماخوردگی فصلی همراه است.

همچنین انتخاب غذا با توجه به فصل، راهی برای بهبود عملکرد ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری هاست. علاوه بر این، این انتخاب مزایایی نیز برای محیط زیست به همراه دارد، از جمله کاهش انتشار کربن.

متخصصان تغذیه تاکید دارند سیب و پرتقال از میوه های بسیار مفیدی برای حفظ سلامتی در این فصل هستند.

سیب سرشار از مواد مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C است. همچنین، مقدار زیادی فیبر غذایی (پکتین) از پوست و گوشت این میوه دریافت می کنید. این نوع فیبر محلول به بهبود کنترل قند خون، هضم و مدیریت کلسترول کمک می کند.

آجیل یکی از این خوراکی های مفید است. دانه های این میوه ترش و شیرین آنتی اکسیدان ها و طعم بی نظیری را به غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه پاییزی اضافه می کند. به طور متوسط، آب انار ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به انگور یا چای سبز دارد.

بادمجان از دیگر غذاهای مفید این فصل است. نان نیز یک غذای کم کالری است. این ماده غذایی منبع خوبی از فیبر و سرشار از بتاکاروتن، ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه پتاسیم و ویتامین B6، ویتامین C و منگنز است. البته از آنجایی که بادمجان می تواند در برخی افراد حساسیت غذایی ایجاد کند، باید قبل از مصرف مطمئن شوید که به این ماده غذایی حساسیت ندارید.

به گزارش دویچه وله، سیب زمینی یکی از مفیدترین غذاها در این فصل است. این سبزی سرشار از مواد مغذی است و کالری بسیار کمی دارد. سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گوگردی از جمله کامفرول و آلیسین است که از بیماری های قلبی و برخی انواع سرطان محافظت می کند.

کدو تنبل همچنین حاوی بتاکاروتن، پتاسیم، ویتامین C و منگنز است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است که برای سلامت چشم مهم است. بتاکاروتن پروتئین بسیار مهمی برای بدن انسان است که کمبود آن باعث ایجاد سرطان های مختلفی مانند سرطان روده بزرگ و ریه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا