شیوه استاندارد تست انسانی واکسن کرونا /آزمایش «دو سو کور» چیست؟

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایدئید بهشتی روش استاندارد آزمایش تزریق ویروس کرونا انسان را توضیح داد.

در مصاحبه ای با شیمیشی ، دکتر سید علیرضا ناجی وی در مورد روشهای استاندارد آزمایش تزریق کرونا از طریق انسان گفت: برای آزمایش داروهای جدید یا تزریقات جدید در آزمایشات بالینی ، این مطالعات باید با استفاده از دارونما به صورت “دوسوکور” و “دارونما” انجام شود.

وی افزود: مطالعات دوسوکور به این معناست که نه فرد دریافت کننده دارو یا آمپول و نه شخصی که دارو یا واکسن می دهد به طور داوطلبانه نمی داند که ماده تزریق واکسن اصلی است یا شبیه واکسن تزریقی است. بنابراین ، در این نوع مطالعه ، دو دسته افراد وجود دارد؛ کسانی که واکسن واقعی دریافت می کنند و کسانی که واکسن ساختگی دریافت می کنند.

ناجی ادامه داد: پس از مدت زمان مشخصی از واکسیناسیون یا نیمه واکسیناسیون ، نتایج این داده ها به طور مخفیانه به تیمی از متخصصان ارسال می شود و پس از مقایسه و سایر اقدامات علمی ، نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این روش نه تنها برای سوزن تاج بلکه برای همه سوزن ها اعمال می شود.

وی گفت: “یكی از اهداف تحقیق دوسوكور ، اندازه گیری تأثیر تلقین است.”

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی بهید بهشتی گفت: “درست است که نه داوطلب و نه تزریق کننده نمی دانستند آنچه تزریق کرده اند واکسن است یا نیمه واکسن.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا