انواع حفاظ پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره یکی از مهمترین بخش های هر ساختمانی است. انواع پنجره های دوجداره علاوه بر زیبایی و نور، نقش مهمی در امنیت ساختمان دارند.

دلایل اهمیت حفاظ پنجره دوجداره

در سال های اخیر سرقت منازل و ساختمان به یکی از معضلات اصلی جامعه تبدیل شده است. سارقین معمولاً از قسمت های غیر آسیب پذیر ساختمان مانند پنجره ها برای ورود به ساختمان استفاده می کنند. بنابراین امنیت پنجره ها بسیار مهم است.

ایمنی پنجره های دوجداره می تواند به محافظت از افراد و اموال در برابر آسیب کمک کند. سرقت می تواند باعث آسیب به افراد یا اموال در هنگام ورود به ساختمان شود. محافظت از پنجره های دوجداره می تواند به کاهش خطر این آسیب ها کمک کند. برای تعمیر درب شیشه ای تماس بگیرید.

راه های افزایش امنیت پنجره های دوجداره

می تواند از روش های مختلف استفاده کند برای افزایش ایمنی پنجره های دوجداره با کیفیت بالا. برخی از این روش ها عبارتند از:

سه. نصب پرسنل امنیتی

نگهبانان یکی از موثرترین راه ها برای افزایش امنیت پنجره ها هستند. سیستم های شیشه پنجره می توانند از مواد مختلفی مانند آلومینیوم، فولاد، چوب و پلاستیک ساخته شوند. این گاوصندوق ها در طرح ها و مدل های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

3. از شیشه نشکن استفاده کنید

شیشه نشکن نیز می تواند در افزایش امنیت پنجره ها نقش داشته باشد. این شیشه ها در برابر ضربه و شکستگی مقاوم بوده و می توانند از ورود سارقان به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

3. از قفل های استاندارد استفاده کنید

قفل های سفارشی می توانند به افزایش امنیت پنجره کمک کنند. قفل های مرغوب باید کیفیت بالایی داشته باشند و به راحتی توسط سارقان باز نشوند.

3. به نکات ایمنی توجه کنید

علاوه بر استفاده از روش های ذکر شده، توجه به نکات امنیتی می تواند در افزایش امنیت ویندوز نیز موفق باشد. برخی از این اهداف عبارتند از:

1. وقتی در خانه نیستید پنجره ها را باز نگذارید

2. برای جلوگیری از دیدن سارقان از پرده استفاده کنید

3. نصب دوربین های مدار بسته در اطراف ساختمان

رعایت این نکات به ایمن‌تر شدن محل شما کمک می‌کند.

همانطور که گفته شد، محافظت از پنجره ها با شیشه دوجداره یکی از موثرترین راه ها برای افزایش امنیت پنجره های شما است. این حفاظ ها می توانند از مواد مختلفی مانند فلز، آهن، چوب و پلاستیک ساخته شوند. میله های پنجره دوجداره در طرح ها و مدل های متنوعی موجود می باشد و بر اساس نیاز شما قابل انتخاب می باشد.

انواع حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ پنجره های دوجداره ایپاکو با توجه به جنس، ساختار و نحوه عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می شود.

بسته به جنسیت

1. سپر آلومینیومی

این نوع حفاظ یکی از ساده ترین اقدامات حفاظتی برای پنجره های دوجداره است. آلومینیوم در واقع یک فلز سبک است و چگالی کمی دارد. با نصب بلوک سنگین تنش و فشار کمتری به سازه ساختمان وارد می شود. بنابراین برای سازه های ساخته شده از مواد سبک مانند چوب بسیار مفید است اما برای سازه های بتنی حفاظ های آلومینیومی مناسب نیستند.

2. پرده های آهنی

آهن یک فلز سنگین است و به عنوان قوی ترین نوع فلز در مقایسه با سایرین شناخته می شود. سنگینی و استحکام آهن آن را به ماده ای مفید برای ساخت و ساز تبدیل می کند. مشکل اصلی آهن این است که برای مکان ها و شهرهای مرطوب مانند نزدیک ساحل مناسب نیست زیرا به سرعت زنگ می زند بنابراین هزینه نگهداری آن نسبت به نصب آن بسیار بالاست. مناسب برای کارخانه ها، کارگاه ها، ادارات و … استفاده می شود. اصولاً توصیه می شود در صورتی که پنجره مورد نظر به فضای سبز باز می شود، از انواع میله های محافظ ساده آهنی یا فلزی استفاده شود. زیرا با استفاده از انواع حفاظ های شلوغ مانند حفاظ های فرفورژه از دیدن بیرون محروم خواهید شد. علاوه بر این، اگر پنجره کوچک است، بهتر است از حفاظ های ساده برای تسهیل عبور نور استفاده کنید.

3. حفاظ آهنی

حفاظ فولادی سازه ای امنیتی ساخته شده از فولاد مقاوم در برابر خوردگی و ضد فرسایش است که برای محافظت از ورودی های ساختمان مانند پنجره ها، درب های ورودی آپارتمان ها، بالکن ها و تراس ها در بیرون یا داخل ساختمان قرار می گیرد. حفاظ فلزی در صورت قرار گرفتن در معرض عواملی مانند رطوبت، گرما و آلودگی هوای اسیدی می تواند ساختار و ظاهر اولیه خود را حفظ کند و با مشکل حفاظ فلزی یعنی زنگ زدگی و پوسیدگی فلز مواجه نشود. حفاظ فلزی تنها برای ایمنی استفاده نمی شود، بلکه این محصول را می توان با طرح ها و مدل های بهبود یافته و منحصر به فرد ساخته و در هماهنگی کامل با نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخل ساختمان تولید کرد. مزیت استفاده از گارد فلزی ظاهر براق و کرومی آن است که به ایجاد حسی مدرن و امروزی از این محصول کمک می کند.

4. سپر چوبی

پارتیشن های چوبی نیز یکی از انواع پارتیشن های پنجره دوجداره می باشد. این حفاظ ها از چوب ساخته شده اند و زیبایی خاصی دارند. گلگیرهای چوبی در برابر ضربه و شکستگی مقاوم هستند اما نسبت به گلگیرهای فلزی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

بسته به شرایط

1. نگهبانان رفتند

حفاظ های ثابت در جای خود نصب می شوند و باز یا بسته نمی شوند. این نوع حفاظ پنجره دوجداره از امنیت بالایی برخوردار است اما هزینه نصب آنها نسبت به سایر حفاظ ها بیشتر است.

2. نگهبان سیار

حفاظ های کشویی را می توان به صورت دستی یا الکتریکی باز و بسته کرد. این حفاظ های دوجداره نسبت به حفاظ های ثابت انعطاف پذیری بیشتری دارند و بر اساس نیاز شما قابل تنظیم هستند.

3. فیوز هارمونیکا

سپر آکاردئونی دارای میله فلزی تاشو است. این پنجره دوجداره به صورت دستی یا برقی باز و بسته می شود. دستگاه های محافظ آکاردئونی بسیار منعطف هستند و از فضای کمتری استفاده می کنند.

4. عملی و شیک محافظت در اطراف

حفاظ‌های رول‌آپ می‌پیچند تا مانند یک فرش گرد شده باز و بسته شوند. حفاظ های کرکره ای مانند همان حفاظ هایی هستند که جلوی درب مغازه ها و پارکینگ ها نصب می شوند و نسبت به مدل های دیگر کاربردی ترند.

6. حفاظت از سازه های فولادی

این نوع حفاظ پنجره دوگانه گازی از امنیت بالایی برخوردار بوده و در سایزهای مختلف قابل سفارش است. محافظ های توری سیمی در اندازه های مختلف به پنجره متصل می شوند. برای افزایش سطح ایمنی، در هر تقاطع جوش ایجاد می شود. این محافظ ها در رنگ های مختلف مشکی، سفید، خاکستری و آبی موجود هستند.

بر اساس روند عمل

1. حفاظت ضد سرقت برای پنجره های دو جداره

ویژگی ضد سرقت دارای هشدار اضطراری است. در این مدل در صورت جدا شدن میله ها از یکدیگر بلافاصله زنگ هشدار به صدا در می آید و به همین دلیل امنیت بسیار بالایی در ساختمان ایجاد شده است. میله ها را می توان به صورت عمودی یا افقی سفارش داد. وقتی از پنجره به بیرون نگاه می کنید، هیچ چیز دیده نمی شود. از حفاظ ها می توان برای نورگیرها، کانال های هوا و پنکه های سقفی نیز استفاده کرد.

2. دیده بانان

حفاظ ها از فولاد یا چوب ساخته شده اند و از ورود افراد غیر مجاز به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. این حفاظ های پنجره دو جداره معمولاً دارای میله های ضخیم و ساده هستند.

دکمه بازگشت به بالا