چرا عطرهای بزا طرفدارهای زیادی دارد؟
ادکلنها امروزه در کنار مواد خوشبو کننده و عطرهای مردانه یکی از اصلی ترین فاکتورها و ریشه های جذابیت هستند و به قدری مهم و با اهمیت هستند که امکان ندارد بوی رایحه های خوش و معطر حاصل از تبخیر آنها را در مراکز قیمت گیری و خرید و فروش انها حس نکنید. تمامی تجار و فعالین تجاری که تمایل به همکاری در زمینه فروش یا جذب نمایندگی این محصولات را دارند دعوت می شود تا با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت نسبت به ارتباط با کارشناسان مجرب ما اقدام نمایند. در این مقاله، به بررسی روش هایی که از طریق آن میتوانید با اطمینان عطر آریانا خود را بخرید می پردازیم و بررسی می کنیم که آیا این کار به صرفه و عقلانی است یا خیر. از تاریخچهی غنی و فرهنگ عطرپرستی تا کیفیت بالا و تنوع در ترکیبات، فرانسه به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای خرید عطر، مورد توجه مصرفکنندگان قرار میگیرد.
در واقع سابقه استفاده از عطر و ادکلن نه تنها برای امروز بلکه برای قرنها پیش در زنان مردمان ناندرتال نیز رواج داشته و مورد بهره برداری و استخراج قرار می گرفته است در این دوران بسیاری از رایحه های خوش و معطر حاصل از سوزاندن قطعات خاصی چوبهایی انجام می شد که منشا طبیعی و گیاهی داشتند البته بسیاری از این رایحه های خوشی که کورد استفاده قرار می گرفته است همچون گلاب به دلیل خاصیت درمانی که داشتند توجه زیادی را توانسته بودند به خود جلب کنند به طور خللاصه باید بگوییم که این رایحه های ایجاد شده توسط گلاب توسط پزشکان آن زمان برای درمان بیماریهایی همچون افسردگی، صرع یا بیهوشی طولانی مدت بود.
قیمت عطر مردانه
زمانی که مغازه ها و غرفه های عطر فروشی سطح شهر سری می زنید و قصد خرید، خوشبو و ماندگار برای خود یا خانواده و حتی دوستان تان هستید با دنیایی از رایحه های مختلفی آشنا می شوید که ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کنند اما در این زمینه ما به شما چند پیشنهاد ویژه را آماده نموده ایم تا با قیمتی معقول به انتخاب آنها بپردازید.
دلنشین و آرامش بخشی برخوردار است که می تواند شما را در یک قرار قرار کاری یا دوستانه خاص و ایده آل نشان دهد این رایحه با سیب گلاب، نارنج و آناناس شروع شده و در ادامه به یاسمن مراکشی و مشک و وانیل ختم می شود که ترکیبی بسیار بسیار ویژه برای آقایان خوش پوش و باکلاس می باشد که علاوه بر زیبایی خود به خوشبو بودن شان نیز اهمیت می دهند.
موضوعی که باعث شد در اواخر قرن هجدهم میلادی انقلاب عظیمی در خصوص تهیه و تولید عطرها به وجود آید و فرانسه به عنوان بزرگ ترین تولید کننده و البته مصرف کننده عطر و ادکلن در جهان شناخته شود برای فرمولاسیون و ترکیب اولیه این عطرها نیز از رزماری، نارنج و لیمو برای ساخت اسانس استفاده می شد.
عطرها رایحه های متفاوتی دارند که هر کدام برای سلیقه ای خاص مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال یا سرد و یا ملایم برای سلیقه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد از طرفی دیگر نیز عطر های تلخ، تند و شیرین نیز موجود هستند که با ترکیب موارد بالا مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال اکثر آقایان عطرهای تلخ را می پسندند حال تلخ سرد، گرم یا ملایم این هم بستگی به طبع، مکان و سلیقه فرد دارد.
دیزاینر : این دسته شامل شرکتهای بزرگ با قدرت مالی فروان هستند که در عرصه های خاص مانند مد، ماشین، ساعت و غیره فعالیت اختصاصی داشته و فعالیت اصلی آنها تولید و عرضه عطر نیست بلکه در کنار آن نیز با گرفتن آمار سلیقه ای اکثریت افراد دست به تولید عطر نیز زده اند که اغلب این عطرها عامه پسند و همگانی هستند.
نیش : تولید عطر در این گروه به صورت اختصاصی و خاص است و عطرهای خاص پسند را تولید می کنند که کیفیت بسیار بالایی دارند و همچنین رایحه ای خاص که ممکن است اکثریت مردم آن را نپسندند اما این گروه از نظر خود یک اثر هنری خاص را طراحی و تولید می کنند که هر کسی قادر به درک آن نیست این شرکتها امروزه به دلیل نیاز کمتر به منابع مالی و اقتصادی به صورت قارچ گونه ای گسترش یافته اند.
دیسکانتینیو شدن به چه معنا است؟ چرا برخی از عطرهای معروف و پرطرفدار دنیا دیسکانتینیو می شوند؟ چگونه برای عطر دیسکانتینیو شده خود جایگزین مناسبی پیدا کنیم؟ آیا می توانیم عطر دیسکانتینیو شده را دوباره پیدا کنیم؟ برای یافتن پاسخ مناسب به این سوال ها و بسیاری از سوالات مشابه، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله با همراه باشید.
مفهوم دیسکانتینیو شدن عطر
اگر به خرید عطر علاقمند هستید، حتما برایتان پیش آمده که پس از چند سال دیگر نتوانسته اید عطر مورد علاقه خود را در بازار پیدا کنید. در صورتی که این عدم موجودی مقطعی نباشد، به معنای آن است که تولید محصول مورد نظر متوقف شده است و یا به اصطلاح دیسکانتینیو شده است. به عبارت دیگر تولید آن عطر توسط کمپانی تولید کننده، به طول کامل متوقف شده است.
دلایل دیسکانتینیو شدن عطر
توقف تولید عطرها دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– اهداف تجاری کمپانی تولیدکننده
یکی از مهم ترین دلایل متوقف شدن تولید عطر، اهداف تجاری مختلفی است که کمپانی تولید کننده آن را دنبال می کند. به عنوان مثال ممکن است که یک برند عطر خود را به دلیل فروش کمتر از میزان پیش بینی شده و نرسیدن به سود موردنظر دیسکانتینیو کند. همچنین ممکن است که فروش یک عطر به حدی بالا باشد که میزان فروش سایر عطرهای همان برند را تحت تاثیر قرار دهد که در این شرایط معمولا کمپانی تصمیم به توقف تولید محصول مورد نظر می گیرد.
– کاهش فروش عطر مورد نظر
با توجه به بروز شدن سریع دنیای مد و تغییر سلیقه ها، ممکن است رفرنسی که در ابتدا پرطرفدار و پرفروش بوده به تدریج طرفداران خود را از دست بدهد و تولید آن برای تولید کنندگان دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این شرایط این کمپانی عطر مورد نظر را دیسکانتینیو می کند و اقدام به تولید رفرنس های عطری با رایحه هایی مطابق با استانداردهای روز دنیا می نماید.
– تغییر مالکیت کمپانی تولیدکننده
برخی از مواقع ممکن است که دیسکانتینیو شدن عطر با تغییر مالک کمپانی صورت بگیرد. به عبارت دیگر مالک جدید ممکن است به هر دلیلی مخالف تولید یک عطر باشد و یا تصمیم بگیرد تا آن را با فرمول جدیدی تولید کند.
– کمیاب شدن مواد اولیه عطر
بعضی از عطرها به خصوص عطرهای نیش، از مواد اولیه طبیعی ساخته می شوند. این مواد همواره در دسترس نیستند و یا در بازه زمانی خاصی کمیاب می شوند. در نتیجه عدم امکان تامین این مواد موجب می شود تا تولید آن عطر برای کمپانی تولید کننده بسیار دشوار یا غیرممکن شود. همچنین در برخی موارد، مواد خامی در فرمولاسیون عطر استفاده می شود که ابتدا در مکان های مختلفی در دسترس بوده است، اما پس از مدتی تنها در مکان خاصی یافت می شود که دسترسی به آن برای کمپانی سازنده بسیار پرهزینه است. در این موارد معمولا سازندگان عطر می توانند با استفاده از سه روش زیر تولید عطر را ادامه دهند:
- استفاده از مواد جایگزین.
- کاهش میزان این مواد.
- افزایش قیمت عطر.
در صورتی که با توجه به سیاست های برند، انتخاب یکی از این روش ها امکان پذیر باشد، کمپانی آن را در نظر می گیرد. با این حال ممکن است که در نهایت تصمیم به دیسکانتینیو شدن عطر گرفته شود. به عنوان مثال ممکن است طی بررسی های کارشناسی با جایگزین کردن مواد اولیه و یا کاهش میزان آن، رایحه عطر به قدری تغییر کند که با افت شدید فروش مواجه شود و یا بالا بردن قیمت عطر، اعتماد مشتری های برند را از بین ببرد.
– وجود ترکیبات مضر
ممکن است ماده ای در ترکیبات یک عطر به کار رفته باشد که زیان آور بودن آن برای پوست به مرور زمان مشخص شود. به عنوان مثال در عطری از ماده ای استفاده شود که تماس آن با پوست سرطان زا یا حساسیت زا باشد اما در ابتدای تولید این موضوع کشف نشده باشد. در چنین مواردی عدم امکان جایگزینی یا حذف این ماده، منجر به دیسکانتینیو شدن عطر می شود.
– وجود ترکیبات ممنوعه
برخی از مواقع در ترکیبات عطر از ماده ای استفاده می شود که در ابتدای تولید، منعی برای استفاده از آن وجود ندارد. این در حالی است که استفاده از این ماده به مرور زمان تبدیل به یک نگرانی اخلاقی یا اجتماعی می شود. به عنوان مثال استفاده از عنبر سائل که در دستگاه گوارش نهنگ عنبر تولید می شود، به دلیل خطر انقراض این گونه جانوری، در ایالت متحده غیر قانونی می شود. در چنین مواقعی در صورت امکان سازندگان عطر، جایگزینی برای آن ماده پیدا می کنند، آن را به صورت آزمایشگاهی تولید می کنند و یا حتی آن ماده را از فرمولاسیون عطر حذف می کنند. اما گاهی این تغییرات می تواند موجب تغییر کامل رایحه یک عطر شود که در این موارد چاره ای به جز دیسکانتینیو کردن آن رفرنس عطری وجود ندارد.
– عدم امکان بازسازی رایحه
برای خلق یک رایحه تنها مواد تشکیل دهنده تاثیرگذار نیستند، بلکه نحوه استفاده از آنها نیز بسیار مهم است. به همین دلیل در مواقعی ممکن است که سازنده عطر قادر به بازسازی مجدد رایحه نباشد و برای جلوگیری از عدم رضایت مشتریان، ناچار به دیسکانتینیو کردن عطر باشد.
– ایجاد روایح جدید
زمانی که تنوع عطرهای یک کمپانی زیاد می شود، تولید رایحه جدید با مشکل مواجه می شود. در چنین شرایطی، کمپانی تصمیم می گیرد که عطر را دیسکانتینیو کند. در نهایت نیز با توجه به بررسی پرفروش و کم فروش بودن انواع رایحه ها، عطر جدیدی تولید می کند که با توجه به تجربه های پیشین احتمالا رایحه ای پرطرفدار خواهد داشت.
تجربه مجدد عطرهای دیسکانتینیو شده
دیسکانتینیو شدن عطر قطعا دلایل قانع کننده ای از طرف کمپانی سازنده دارد اما برای علاقمندان به آن عطر، موضوع خوشایندی نخواهد بود. با توجه به آنکه برخی افراد عادت دارند که تنها از یک عطر خاص استفاده کنند می توانند روش های زیر را امتحان کنند: