تولید موتورهای گازسوز و هیبرید در دستور کار شرکت مگاموتور
پنجمین سمینار خودروهای برقی با موضوع “تحقیق فناوری و چالش های خودروهای برقی” برگزار شد و در این نشست تخصصی شرکت مگاموتور اعلام کرد که علاوه بر تولید موتور خودروهای برقی، تولید موتورهای گازی و هیبریدی نیز در دستور کار قرار دارد. دستور جلسه.
به گزارش شیمیشی و به نقل از سایپانیوز، احسان جابری، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس شرکت مگاموتور در پنجمین سمینار «فناوری و چالش های خودروهای برقی» به بیان وضعیت و روند توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی پرداخت. : با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، پیش بینی می شود از سال 1406 زیرساخت های لازم برای استفاده از موتورهای تمام الکتریکی در کشور ایجاد شود، بنابراین شروع تولید موتورهای تمام الکتریکی در شرکت مگاموتور در نظر گرفته شده است. . از سال 1406 و تا زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده از وسایل نقلیه برای ایجاد یک وسیله نقلیه الکتریکی به عنوان یک دوره گذار، سیاست تولید خودروهای هیبریدی است.
وی ادامه داد: با توجه به در دسترس بودن منابع گاز به عنوان سوخت ارزان نسبت به بنزین و کمبود گاز آن، تولید موتورهای سوخت جایگزین (خودروهای گازسوز) در برنامه توسعه محصول شرکت مگاموتور قرار گرفته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت مگاموتور گفت: با توجه به زمان لازم برای ایجاد زیرساخت های لازم در کشور برای استفاده از موتورهای الکتریکی و همچنین محدودیت عمر موتورهای فعلی تا سال 1406 به دلیل افزایش سوخت مصرف و خارج از میزان مجاز آلایندگی و از نظر پوشش نیاز خودروساز، تولید موتورهای جدید (یورو 6) با توجه به نیازها و نیازها به عنوان یک راه حل میانی در توسعه محصول تلقی شد. . راهبردی
وی درباره مزایا و ویژگی های خودروهای برقی گفت: گشتاور زیاد مداوم در دور موتور پایین و عملکرد بهتر در رانندگی شهری، راندمان بیشتر موتورهای الکتریکی، مصرف سوخت و صرفه جویی بهتر، کارکرد موتور بنزینی در نقاط عملیاتی مناسب از نظر سوخت. مصرف. و آلودگی کمتر و استفاده از سیستم جرقه زنی برای بازیابی انرژی در شارژ باتری از مزایای خودروهای برقی است.
همچنین در این سمینار سود نجفی، عضوهیئت اجرایی شورای اسلامی شهر تهران، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را یکی از مهم ترین دغدغه های کلانشهرها به ویژه تهران عنوان کرد و گفت: هر ساله حجم وسیعی از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی و بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص داده است. تعداد شهروندانی که به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و به همین دلیل ابتدا باید راه های عملی برای ترویج استفاده از انرژی پاک و فناوری وسایل نقلیه الکتریکی برای حمل و نقل عمومی و شخصی یافت.
وی تصریح کرد: خودروهای احتراق نقش مهمی در ایجاد دود راکد و آلودگی در شهرها و ایجاد بیماری های ریوی و تنفسی دارند، از این رو بیشتر جوامع دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی رفته اند. برای کاهش آلودگی هوا نیز باید به این سمت حرکت کنیم.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیریت شهری و شورای شهر به عنوان سیاسیون از شهرداری تهران خواسته اند تاکسی های شهری را با خودروهای برقی جایگزین کند و در فاز بعدی حمل و نقل عمومی کل شهر انجام شود. برقی می توان انتظار داشت که مشکلات زیست محیطی و آلودگی تهران به زودی حل شود.
همچنین حلیا سادات حسینی، مدیر کل حفاظت محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، درصد تاکسی ها در آلودگی شهر تهران 3.4 درصد، درصد اتوبوس های عمومی 6.5 درصد و اتوبوس های شخصی است. 6.7 درصد هستند. علاوه بر این، مجموع اعداد ذکر شده حتی به 20 درصد هم نمی رسد. این در حالی است که شیوع موتورسیکلت در تهران 14.1 درصد و خودروهای شخصی 16.1 درصد است. بنابراین لازم است اقدامات ویژه ای برای کاهش آلودگی هوا در حوزه موتورسیکلت و خودروهای شخصی انجام شود و بهترین راه حل در این زمینه استفاده از فناوری خودروهای برقی و تقویت ناوگان عمومی است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای ایفای نقش نهادی خود در کاهش آلودگی تهران به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: نگاه شهرداری تهران به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تنها برای حل مشکلات نیست، بلکه به دنبال آن هستیم. فرهنگ سازی و توانمندسازی جامعه در مورد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و فناوری وسایل نقلیه الکتریکی.
گفتنی است سلسله سمینارهای علمی و تخصصی خودروهای برقی با ابتکار و ایده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از چند هفته پیش آغاز شده و تاکنون چهار موضوع «خودروهای برقی، فناوری و چالشها» برگزار شده است. آغاز شده. “رویکرد جهانی توسعه خودروهای برقی”، “باتری خودروهای برقی و فناوری های مختلف تولید” و “ارزیابی زیرساخت ها و سیاست های اقتصادی در حوزه خودروهای برقی” مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این سمینار با همت مدیریت استراتژی و پژوهش رسانه ای گروه خودروسازی سایپا و مدیریت آموزشی معاونت خدمات انسانی و همکاری سایر شرکت های گروه سایپا برگزار شد. در هفته های آینده «بررسی چالش های مکانیکی و الکترومکانیکی خودروهای برقی» و «معرفی خودروهای پیل سوختی» انجام می شود. این سمینار با هدف آشنایی بهتر مهندسان و کارشناسان گروه سایپا با برنامه های آتی، طراحی و تولید خودروهای برقی، مزایا و معایب خودروهای برقی و روندی که خودروسازان جهانی طی می کنند برگزار می شود.
انتهای پیام