هدبندی که دندان‌قروچه را درمان می‌کند

آنا گزارش می دهد؛

دارویی که پوسیدگی دندان را درمان می کند

محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس دستگاهی ساخته اند که از تکنیک های بیوفیدبک استفاده می کند تا به افرادی که هنگام خواب دندان قروچه می کنند آموزش دهد تا به تدریج این رفتار غیرارادی را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از Shropshire Star، دانشمندان بریتانیایی پیشانی بند ساخته اند که دندان ها را متوقف می کند و فک ها را هنگام خواب نگه می دارد.

این هدفون محصول همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت و یک استارت آپ فناوری پزشکی به نام “JawSense” است که می خواست وسیله ای برای درمان دندان قروچه بسازد.

اگرچه علت دقیق دندان قروچه مشخص نیست، اما این بیماری معمولاً با استرس و اضطراب مرتبط است و با علائمی مانند دندان درد، سردرد، گوش درد، بی خوابی، درد گردن، شانه و صورت همراه است.

در برخی موارد، دندان قروچه می تواند منجر به بیماری مفصل گیجگاهی فکی (TMD) شود که دردناک است و حرکت فک را مختل می کند و سالانه بیش از 3 میلیارد پوند برای NHS هزینه دارد.
رایج‌ترین درمان‌های پوسیدگی دندان شامل محافظ دهان یا تزریق بوتاکس است، اما این درمان‌ها به جای توقف رفتار ناخواسته، تنها تأثیر پوسیدگی دندان را بر روی فک و دندان کاهش می‌دهند.

امید است که مسواک هوشمند بتواند با استفاده از حسگر خود زمان دندان قروچه را پیش بینی کند و ارتعاشات ملایمی ایجاد کند که باعث افزایش آگاهی بیمار از این حرکت و شل شدن عضلات فک او شود.

با استفاده از این باند، بیمار به تدریج یاد می گیرد که به طور داوطلبانه دندان قروچه و فشردن فک ها را متوقف کند.

فناوری استفاده شده در ساخت این دستگاه هوشمند بیوفیدبک است – تکنیکی که به افراد می آموزد با کنترل فرآیندهای غیرارادی بدن سلامت خود را بهبود بخشند.

دکمه بازگشت به بالا