فیلم| از آدمخوارها تا قطعی سراسری اینترنت؛ ۱۰طوفان خورشیدی ۲۰۲۳

آفتاب نیوز:

این طوفان های خورشیدی مهم هستند زیرا می توانند آسیب های مخربی به محیط زیست وارد کنند. چندی پیش شایعه یکی از این طوفان های خورشیدی جهان را فرا گرفت و تاثیر آن در اینترنت نمایان شد.

وب سایت Live Science نوشت که در نتیجه این فعالیت ها، خورشید طوفان های متنوع و فراوان و همچنین پدیده های غیرعادی دیگری تولید می کند.

این طوفان ها و پدیده های غیرمعمول توسط اخترشناسان به نام های مختلفی نسبت داده شده است. شراره های کلاس X، “سوراخ های” غول پیکر در خورشید، انفجارهای عظیم تاج آدمخواری، گردباد خورشیدی برج مانند، انفجار “گالی آتش”، شفق های قطبی نارنجی “غیر ممکن”، طوفان قطبی عظیم، بمباران مجمع الجزایر لکه های خورشیدی، مجمع الجزایر شگفت انگیز آبشار پلاسما و انفجار توده تاجی حباب را می توان به عنوان 10 نمونه از طوفان های خورشیدی سال 2023 در نظر گرفت.

اما یکی از جالب‌ترین این طوفان‌ها پدیده انفجارهای توده‌ای تاج‌خوار آدم‌خوار است که در اثر انفجارهای پی در پی از تاج خورشید ایجاد می‌شود. هنگامی که انفجار دوم به انفجار اول می رسد، آن را مشتعل می کند و سپس یک انفجار توده ای تاجی با ظرفیت تخریب بیشتر ایجاد می شود.

مانند شعله‌های کلاس X، انفجارهای توده‌ای تاج‌خوار آدم‌خوار معمولاً نادر هستند اما در طول چرخه فعالیت خورشیدی بیشتر می‌شوند. ما در سال جاری حداقل 2 انفجار توده ای تاج خوار آدمخوار را دیده ایم که هر دو باعث ایجاد طوفان های ژئومغناطیسی در زمین شده اند. با این حال، در هر دو مورد، ما از بدترین تأثیرات این طوفان های مداوم در امان ماندیم.

همچنین بسیار محتمل است که در چند سال آینده شاهد فوران های دسته جمعی تاج آدمخوار باشیم.

دکمه بازگشت به بالا