شب‌ها موقع خواب موبایل را زیر بالش یا کنار سرتان قرار ندهید

آفتاب نیوز:

آنتون یاستربوف، مدیر آزمایشگاه حفاظت از محیط زیست، می گوید بسیاری از مردم شب ها تلفن های خود را خاموش نمی کنند و آنها را نزدیک بالش می گذارند. چه زمانی این وضعیت سلامتی را تهدید می کند؟

به گفته آنتون یاستربوف، هنگامی که تلفن های همراه ظاهر شدند، برخی از پزشکان در مورد تشعشعات ساطع شده از آنها ابراز نگرانی کردند، زیرا می تواند باعث سرطان شود. اما بعداً این ترس ها تأیید نشد. دستگاه های مدرن نباید باعث ایجاد چنین ترس هایی شوند. زیرا آزمایشات زیادی را پشت سر می گذارد که تایید می کند برای سلامتی انسان خطرناک نیستند. با این حال، تاثیر گوشی های هوشمند بر روی اندام ها و بافت های داخلی بدن به اندازه کافی بررسی نشده است.

او می‌گوید: «به‌عنوان یک قانون کلی – شما باید نزدیک تلفن خود بخوابید و آن را زیر بالش یا روی تخت خود قرار ندهید. مخصوصاً آنها را نزدیک سر قرار ندهید و فاصله بین آنها نباید بیش از یک متر یا حداقل نیم متر باشد.

این مدیر آزمایشگاه تاکید کرد: این فاصله باید در مناطق روستایی بیشتر باشد چرا که با دور شدن از ایستگاه پایه، تشعشعات تشعشعات افزایش می یابد.

آنتون می‌گوید: «وقتی ایستگاه پایه خیلی دور است، مثلاً در حومه شهر، تلفن انرژی بیشتری برای رسیدن به ایستگاه پایه مصرف می‌کند، که تشعشع را افزایش می‌دهد». بنابراین هنگام خواب باید دور از بدن قرار گیرد.

وی می افزاید: افرادی که از پیس میکر استفاده می کنند برای جلوگیری از ایجاد تداخل الکترومغناطیسی، تلفن همراه را از خود دور نگه دارند.

این متخصص به همه کسانی که از چند گوشی استفاده می کنند توصیه می کند برای کاهش تشعشعات از هدفون بی سیم استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا