۳ پیشنهاد شهرداری تهران به محیط زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه جاده شهید شوستری توضیح داد و گفت: این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و در ادارات مختلف فعال است و مخالفان زیادی برای آن جاده داشتیم که تعدادی از آنها هستند. حل شده اند.

هادی حق بین در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه های پایتخت گفت: در اداره کل پروژه های کلانشهر تهران و پروژه های راهداری پروژه های متعددی برای حوزه معاونت فنی عمرانی تعریف شده است که یکی از آنها بزرگراه شهید شوستری است و این در دست اقدام. تحقیق و اجرا در دو مرحله

وی با تشریح روند ساخت جاده شوستری فاز اول ساخت بزرگراه را در مرحله اجرا و فاز دوم آن در مرحله تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده باید توسط اقلیم کردستان تکمیل می شد. دولت. در پایان امسال از بزرگراه سامان در جنوبی ترین نقطه منطقه 15 تا پارکینگ شهید فهمیده و جاده شهید محلاتی در منطقه 14 کیلومتر برای آن شهر پیش بینی شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: این پروژه با جدیت در حال پیگیری است و در مناطق مختلف فعال است و ایرادات زیادی در این جاده داشتیم که برخی از آنها برطرف شده و با رفع این ایرادات، عملیات آبیاری در حال انجام است و پیمانکار کاملا فعال است البته مخالفان دیگری هم هستند، چون نهادی هستند و باید به پروتکل های اماکن نظامی توجه شود، جلسات جدی برگزار شد و زمان خواستند تا بتوانند اقدام کنند.

حق بین ادامه داد: به محض رفع مشکل از طریق سازمان مسکن شهرداری کلانشهر تهران، در حوزه ساخت و ساز فعال خواهیم بود و در نظر داریم فاز اول این بزرگراه را به سرعت به مردم ارائه کنیم و فاز دوم نیز به مردم ارائه خواهد شد. بیا شروع کن همچنین مشروط به تکمیل مطالعات طراحی است. زیرا باید از مناطق نظامی و همچنین مناطق تحت کنترل سازمان محیط زیست مانند پارک سرخه حصار عبور کنیم و در عین حال اقدامات جدی زیست محیطی از جمله حفاظت از گونه ها و حیواناتی که در آنجا زندگی می کنند وجود دارد. در این زمینه با سازمان محیط زیست جلسه ای برگزار کردند و حتی شهردار تهران و رئیس سازمان محیط زیست از این پروژه بازدید میدانی کردند.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش پیشنهاد احداث فاز دوم جاده شوستری را به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کردیم، یادآور شد: شهرداری تهران سه پیشنهاد در خصوص ادامه ساخت جاده شهید شوستری به سازمان محیط زیست ارائه کرد. پل‌ها و جاده‌ها روکش شدند، آخرین پیشنهاد به صورت تونل و طرح دیگر به صورت پل بود که با توجه به توپوگرافی منطقه طراحی متفاوت بود.

به گفته حق بین، البته شرایط سریال این امکان را به ما می دهد که در طراحی ها ملاحظات جدی داشته باشیم و از این نظر هزینه های تمام شده پروژه نیز تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. یعنی در صورت تغییر گزینه ها هم زمان و هم بار مالی پروژه تغییرات جدی خواهد داشت و برای آن در حال مذاکره هستیم و امیدواریم به زودی تمام شود و وارد فاز کاری شویم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: البته توجه داشته باشید که احداث فاز دوم جاده شوستری تنها یک موضوع زیست محیطی نیست، بلکه این بزرگراه از کنار مناطق نظامی می گذرد و نظرات خود را دارند. و ما جلساتی را در سطوح بالا برگزار خواهیم کرد و اجازه خواهیم داد تا نگرانی های آنها را بشنویم و آنها را در طراحی ها در نظر بگیریم. در گام اول با محیط زیست جلو رفتیم و به این نتیجه رسیدیم که باید سه پیشنهاد ارائه کنیم و سه پیشنهاد هم آماده شده است اما در حوزه نظامی هماهنگی کمی سخت تر است.

حق بین در پاسخ به این سوال که ساخت بزرگراه شهید شوستری بر ترافیک تهران تاثیر می گذارد، گفت: پروژه شهید شوستری یک پروژه ملی است؛ پروژه ای که در این راستا انجام می شود. زیرا تهران از شمالی ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر 900 متر اختلاف ارتفاع دارد و شرایط توپوگرافی خاص خود را نیز دارد. این اجازه نمی دهد به راحتی در شمال تهران که کوه و ناهمواری می بینیم کمربند شمالی درست کنیم در حالی که در تهران کمربند غربی و جنوبی وجود دارد. اما ما کمربند شرقی نداریم و کار شوستری مثل کمربند شرقی تهران است.

به گفته معاون شهردار تهران، بسیاری از خودروهای سنگین و سبک از شرق تهران می روند و از جنوب تهران به سمت استان های شمالی تهران می روند و چون جاده آنها رینگ ندارد از جاده بسیچ عبور می کنند. دلیل ترافیک سنگین و آلودگی این است که ساخت این بزرگراه یکی از نیازهای شهر تهران است.

وی ادامه داد: با ساخت این پروژه یک و نیم درصد از درآمد کل شهر تهران و در منطقه شرق حدود 5 درصد از درآمد کاسته و منجر به تامین می شود. از نرخ درآمد بالاتر مناسب سازی جاده بسیچ و کل شبکه و رضایت شهروندان کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و موارد دیگر است و برای این امر لازم است هر چه سریعتر این پروژه ساخته شود و امیدواریم به عنوان وارد فاز اجرایی شود. در اسرع وقت. در فاز دوم

حق بین درباره اعتبار لازم برای احداث جاده شوستری توضیح داد: در فاز دوم با توجه به گزینه های پیش گفته، برای هر گزینه 30 تا 40 درصد افزایش یا کاهش می دهیم. اما در بدترین حالت اگر بخواهم بار مالی کل پروژه را در فاز اول و دوم بگویم با فرض اینکه در کل مسیر تونل اجرا می شود با خرید و مسائل دیگر و بدون توجه به بحث زمانی. ، هزینه پروژه از 15000 میلیارد تومان فراتر خواهد رفت. اما اگر گزینه ترکیبی از پل، ساخت جاده و تونل یا پل باشد، این اعداد بسیار کمتر خواهد بود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا فاز اول این بزرگراه امسال افتتاح می شود یا خیر؟ وی همچنین گفت: با توجه به اینکه هنوز بخش هایی از جنگ باقی مانده است، ممکن است شرایط تا پایان سال سخت باشد. اما هر جا که امکان اجرا داشته باشیم، پیمانکار با تمام توان کار را دنبال می کند و جلسات ما با سازمان ها و گروه های مخالف، هر هفته از طریق سازمان مسکن شهرداری تهران رصد می شود.

وی تاکید کرد: نگران مخالفان پلاک خرد نیستیم. اما توجه داشته باشید که ما برای حل مشکلات وقت نداریم و نمی توانیم زمان دقیق آن را اعلام کنیم و به شرط تملک کامل زمین توسط سازمان مسکن به کار خود ادامه می دهیم. البته شرایط جوی و بارندگی نیز تاثیرگذار است، اما پیمانکار با حداکثر ظرفیت کار می کند و تعداد ماشین آلات از ماه گذشته دو برابر شده است و اگر بتوانیم دارایی های بیشتری را خارج کنیم، ظرفیت افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا