اجتماعی

افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تاپایان سال/ نامه نگاری با محیط زیست برای عبور ازسرخه حصار چه شد؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال جاری خبر داد.

هادی حق بین در گفت وگو با شیمیشی. وی در خصوص ساخت نهایی راه آزادسازی شهید شوستری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دوم این جاده گفت: برای احداث فاز اول بسیاری از مخالفان آن پروژه رفع شده است. و هنوز مخالفان جزئی وجود دارد. اما بر روند اجرای پروژه تاثیری ندارند.

وی از فعال بودن تمامی جبهه های کاری پروژه احداث آزادراه شهید شوستری خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این جاده را به عنوان پروژه ای موثر در روند بهبود ترافیک امسال به مردم ارائه خواهیم کرد. البته جاده زمینی باید به بزرگراه هجری متصل شود و این پروژه نیز آغاز شده و امید است تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

نامه شهرداری به محیط زیست برای عبور تونل از زیر جنگل های حصار سرخ چه بود؟

حق بین در خصوص آخرین نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونل از زیر جنگل های سرحصار گفت: متاسفانه تاکنون پاسخی از این سازمان دریافت نکرده است. اما در سفر نوروزی به رئیس جمهور گفتم امیدوارم تاکید کنند که مشکل فاز دوم جاده شوستری حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تاثیری که احداث این بزرگراه بر ترافیک تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوستری یک پروژه ملی است. زیرا تهران از شمالی ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر 900 متر اختلاف ارتفاع دارد و شرایط توپوگرافی خاص خود را نیز دارد. این اجازه نمی دهد به راحتی در شمال تهران که شاهد کوه و ناهمواری هستیم کمربند شمالی بسازیم و این در شرایطی است که در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم. اما ما کمربند شرقی نداریم و کار شوستری مثل کمربند شرقی تهران است.

وی تایید کرد: بسیاری از خودروهای سنگین و سبک از شرق تهران از جنوب تهران به سمت استان های شمالی می روند و چون جاده آنها رینگ ندارد از جاده بسیج استفاده می کنند که این امر باعث ازدحام جاده ها می شود. و همچنین ترافیک سنگینی ایجاد می کند. بنابراین ساخت این بزرگراه یکی از نیازهای شهر تهران است.

با احداث بزرگراه شهید شوستری ترافیک در کل شهر تهران یک و نیم درصد کاهش یافته است.

حق بین ادامه داد: با ساخت این پروژه یک و نیم درصد از درآمد کل شهر تهران و 5 درصد در منطقه شرق کاهش می یابد و منجر به عرضه بزرگ می شود. میزان. زیباسازی جاده بسیچ و کل شبکه باعث شادی و آلودگی شهروندان، کاهش مصرف سوخت و برخی موارد دیگر می شود و به همین دلیل این پروژه باید هر چه سریعتر احداث شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا