علمی و پزشکی

۲۲ ماهواره اینترنتی در مدار قرار گرفت!/ عکس

به گزارش خابارآنلاین، اسپیس ایکس ناوگانی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را اوایل یکشنبه (4 ژوئن) در یک پرواز صبح زود پرتاب کرد.

یک موشک فالکون 9 حامل 22 ماهواره اینترنتی جدید اسپیس ایکس “V2 Mini” برای صورت فلکی ارتباطی استارلینک در ساعت 8:20 صبح یکشنبه از مجتمع بازیابی فضایی 40 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درآمد. هشت دقیقه بعد، تقویت کننده مرحله اول فالکون 9 به زمین بازگشت تا بر روی پهپاد اسپیس ایکس فرود آید.

پرتاب و فرود سریع اولین پرواز از دو پرواز فلوریدا بود که اسپیس ایکس برای امروز برنامه ریزی کرده بود. یکی دیگر از موشک های فالکون 9 قرار بود از پد 39A در مرکز فضایی کندی بلند شود، اما هوای بد اسپیس ایکس را مجبور کرد آن را تا دوشنبه (5 ژوئن) به تعویق بیندازد. پرتاب امروز 13 سال پس از اولین پرتاب فالکون 9 اسپیس ایکس در سال 2010 انجام شد.

22 ماهواره اینترنتی در مدار قرار گرفتند!/ عکس

ماهواره های V2 Mini اسپیس ایکس نسخه های قدرتمندتر فضاپیمای قدیمی Starlink هستند. به گفته این شرکت، ماهواره های جدید ظرفیت پهنای باند بیشتری را ارائه می دهند و مجهز به سیستم های تقویت کننده برق Hall هستند که دو برابر بیشتر از ماهواره های قدیمی انرژی ارائه می دهند.

بر اساس بیانیه ماموریت اسپیس ایکس، انتظار می رفت که 22 ماهواره جدید بیش از یک ساعت پس از بلند شدن در مدار باشند.

منبع: SPACE.COM

227227

دکمه بازگشت به بالا