۲۱ درصد از حیات وحش کشور در استان تهران است

آفتاب نیوز:

عصر امروز در چارچوب دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با اعضا و جوانان شهرستان دیموند، نشست صمیمی علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن اجتماعات دیمیوند برگزار شد. استان

در این دیدار طاهرخانی استاندار دمشق، آخوند جمعه دمشق، حجت الاسلام فتح دموندی، جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، مزینانی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران، ریزایی آنلاین شهردار دمشق و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد. شهر دمشق حضور داشتند و در مورد محیط زیست و ورزش صحبت کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه منتخبان و جوانان شهرستان دیمه ونده اظهار داشت: با توجه به سوالات و درخواست هایی که در جلسه امروز مطرح شد، موارد را از طریق وزرای مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

سلاجقه همچنین گفت: فرآیندی در سازمان محیط زیست وجود دارد که مربوط به جمع آوری محیط زیست و استفاده از ایده بود که از طریق معاونت علمی آن را پیگیری و تکمیل می کنیم.

وی از مشکلات زیست محیطی شهرستان دموند خبر داد و گفت: دمشق از جمله شهرهایی است که از نظر زیست محیطی، آب و خاک و… مشکل دارد. قابلیت های مهم

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دمشق اغلب تحت تاثیر آلودگی پایتخت قرار می گیرد، تصریح کرد: در این زمینه، دیموان از نظر آلودگی جوی وضعیت خوبی دارد، اما با توجه به جمعیت طبیعی-گردشگر، آلودگی در این منطقه باقی مانده است. شهر وجود دارد.

سلاجقه گفت: برای حفظ معضلات زیست محیطی شرق استان تهران از وزیر نیرو در حال پیگیری ساخت پالایشگاه دمشق و فیروزکوه و تکمیل پالایشگاه های روهن و بومهن هستیم تا این مراکز امکان پذیر شود. ایجاد. سریع بلند شو

وی ادامه داد: 21 درصد از محیط زیست کشور ما در استان تهران است که بخشی از آن متعلق به شهرستان دماوند است و می خواهیم ظرفیت منطقه شکار کوه سفید به منطقه حفاظت شده افزایش یابد. این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. شورای عالی محیط زیست با رهبری رئیس جمهور به نتیجه می رسیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اجرای طرح گردشگری دریاچه تار دامونده گفت: طرح گردشگری دریاچه تار دامونده از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حال رصد است تا از این توانایی ها به بهترین نحو استفاده شود. .

سلاجقه گفت: مشکل مربوط به شهرک صنعتی شماره یک شهر دیموند است که یک شهر علمی است که پروانه زیست محیطی آن در مرحله صدور است و تا دو هفته آینده این کار انجام می شود. از آنجایی که شهر مورد نظر به فناوری و دانش متکی است، ما به راه اندازی آن در اسرع وقت کمک خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا