عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای داشتن خواب باکیفیت و کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

به گزارش شیمیشی، فرادید او نوشت: “خواب خوب قدرت افزایش بهره وری، شادی، تصمیم گیری خوب و ایجاد ایده های جدید را دارد. برعکس، تحقیقات نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین کمبود خواب و عدم عملکرد در محل کار وجود دارد. کیفیت و کمیت، شما باید برنامه ریزی کنید. جلوتر باشید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

مشکلات زیر خواب شما را مختل می کند:

تمرینات ورزشی ادامه نمی یابد

مطالعات نشان داده اند که ورزش صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه شما می افزاید.

آخر شب غذا می خورند

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و بعد مستقیم به رختخواب برویم، خواب کافی نخواهیم داشت، زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت برای روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن وعده های غذایی در طول روز به کاهش رفلاکس اسید که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است کمک می کند.

قبل از رفتن به رختخواب آرام نمی گیرند

وقتی استرس در طول روز افزایش می یابد، خواب شبانه تقریبا غیرممکن می شود. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به اضطراب فکر می کنید. یک راه این است که تمام کارهایی را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه نمایش LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که مطالعات نشان داده است می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

نور لپ تاپ از ترشح ملاتونین نیز جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب زمان کافی برای استراحت ندارید. علاوه بر این، کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق محل کار است نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر خواهد بود.

آنها عصر یا شب قهوه می نوشند

در محل کار با انرژی کم، نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما ممکن است بعداً شما را خسته تر کند. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور جدی خواب را مختل کند.

در نور می خوابد

تحت هیچ شرایطی نباید نوری در اتاق وجود داشته باشد. چه نور چراغ کنار جاده باشد که از پرده عبور کرده و وارد اتاق شود، چه نور تلویزیون و تلفن. همه این نورها خواب ترمیمی و عمیق را مختل می کنند.

در آخر هفته بیشتر بخوابید

برای اکثر مردم، معمولاً بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید تفاوت زیادی وجود دارد، اما خواب بیشتر در آخر هفته، ساعت بدن شما را در چرخه خواب جدیدی قرار می‌دهد و این چرخه دوباره تغییر می‌کند. روزهای هفته. بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته روال یکسانی داشته باشید.

مخالفت

خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری ذهن را از آرامش دور می کند. شما باید این را درک کنید و برای خواب برنامه ریزی کنید. حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب استرس روز را از بین می برد.

احساس خود را نسبت به شغل خود نادیده بگیرید

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از علائم فرسودگی شغلی، کم خوابی است. افرادی که استرس کاری بالایی دارند حتی در خواب هم نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم فرسودگی ناشی از کار خود را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.

منبع: Business Insider

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا