اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

کدام والت سخت افزاری امن‌تر است؟

مزایای کیف پولهای سخت افزاری

اما برای شناخت بهترین کیف پول های سخت افزاری لجر ولت سنتر باید مزایای‌ آن‌ها را هم بدانید. حالا ما در ادامه به برخی از مهمترین مزایایی که کیف پول‌های سخت افزاری دارند اشاره می‌کنیم:

کیف پول‌های سخت افزاری گزینه مناسبی برای تریدها و معاملات طولانی مدت هستند چرا که تنها راه دسترسی به اطلاعات گجت کیف پول است. اگر کیف پول نباشد امکان دسترسی به دارایی‌ها وجود نخواهد داشت. این ویژگی امکان دسترسی هکرها به دارایی‌ها را به حداقل می‌رساند.

امکان مدیریت چندین آدرس مختلف با یک کیف پول وجود دارد.

دسترسی به بسیاری از کلد ولت‌ها راحت است و با وجود‌ آن‌ها دیگر نیازی هم به کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های مشابه نخواهید داشت.

 معایب کیف پولهای سخت افزاری

بهترین کلد ولت‌ها هم برخی ویژگی‌های منفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای انجام تراکنش‌های مختلف در بازار کریپتو کارنسی نیاز به تایید ثانویه از کلد ولت دارید. شاید این کار برای معاملات طولانی مدت چندان سخت به نظر نرسد، اما کسانی که معاملات کوتاه مدت یا حتی معاملات به روش اسکالپینگ انجام می‌دهند، استفاده از این کیف پول‌ها برایشان کمی دشوار است.
  • کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالایی دارند و باید به خوبی از‌ آن‌ها مراقبت کنید تا گم نشوند. در صورت گم شدن کیف پول، اگر عبارت بازیابی آن را هم گم کنید، دارایی‌هایتان را از دست خواهید داد.

بهترین کیف پول های سخت افزاری ۲۰۲۲

حالا که با ماهیت کیف پول سرد آشنا شدید و اطلاعات مختلفی در مورد ‌آن به دست آورید، در زیر به معرفی بهترین کلد ولت ‌ها می‌پردازیم.

کیف پول سخت افزاری ترزرو (Trezor) مدل T

یکی از بهترین کیف پول‌های سرد بازار کریپتو کارنسی Trezor مدل T است که از طرف کمپانی SatoshiLabs تولید می‌شود. از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی به نسل‌های قبلی خود مثل کیف پول مدل one ندارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی بزرگتر اشاره کرد. این کیف پول قیمت زیادی دارد اما در مقابل با پشتیبانی از انواع رمز ارزها (۱۸۰۰ ارز دیجیتالی) و امنیت بالا به یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری تبدیل می‌شود.

یکی از قابلیت‌های کیف پول Trezor مدل T متن باز بودن آن است. این کلد ولت از اغلب سیستم عامل‌ها به جز سیستم عامل ios پشتیبانی می‌کند. وجود صفحه لمسی در Trezor مدل T نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کلد ولت است که به کاربران امکان دسترسی راحت‌تر به امکانات آن را می‌دهد.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری سال ۲۰۲۲ کیف پول Ledger Nano X است. طراحی بهینه و منحصر به فردی دارد و با امنیت بالا و امکان دسترسی و نظارت کامل بر تمام دارایی‌ها، به عنوان یکی از بهترین کلد ولت‌ها یاد می‌شود. شما می‌توانید بدون هیچ دردسری از این کیف پول چه در موبایل و چه در کامپیوتر استفاده کنید. یکی از مزایای Ledger Nano X پشتیبانی از قابلیت اتصال بلوتوثی است، با این ویژگی شما می‌توانید از طریق بلوتوث به کیف پول متصل شوید و دارایی‌هایتان را بدون در خطر افتادن امنیت‌شان مدیریت کنید.

امکان نصب بیش از ۱۰۰ برنامه بلاک چین در این کیف پول وجود دارد و با فضای ذخیره‌سازی زیاد، می‌توان از آن به عنوان یک کیف پول کاملا کاربردی و مناسب یاد کرد. امکان اتصال این کلد ولت از طریق USB به لپ تاپ وجود دارد. همچنین Ledger Nano X از انواع سیستم عامل‌ها از جمله مک، ویندوز، لینوکس، اندروید، ios هم پشتیبانی می‌کند.

Ledger Nano X قابلیت پشتیبانی از ۱۶۰۰ رمز ارز از جمله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی معروف را دارد و با رابط کاربری ساده و راحت، به شما امکان دسترسی به تمام دارایی هایتان را می‌دهد.

 کیف پول سخت افزاری سیف پل (SafePal S1)

SafePal S1 هم یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول یکی از انواع کلد ولت‌های قابل حمل است و ابعادی برابر با یک کارت اعتباری دارد. این کیف پول به صورت آفلاین کار می‌کند و امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد که باعث می‌شود به عنوان یکی از بهترین کلد ولت ‌ها به شمار بیاید. از جمله این امکان می‌تواند به اسکن QR کد اشاره کرد. با اسکن این کد امکان دسترسی به اطلاعات کیف پول وجود دارد و لازم نیست مثل سایر کلد ولت‌ها از طریق وای فای یا بلوتوث به دستگاه وصل شوید.

نگران محدودیت رمز ارزها در این کلد ولت نباشید چرا که امکان پشتیبانی از ۱۰ هزار توکن را دارد. با این ویژگی نیازی به هیچ کیف پول مشابه نخواهید داشت و تنها با استفاده از SafePal S1 می‌توانید تمام دارایی‌هایتان در بازار کریپتوکارنسی را مدیریت کنید.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

Ledger Nano S نیز به عنوان یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری یاد می‌شود چرا که به صورت سفاری‌سازی شده تولید می‌شود و با فروش بیش از ۱ و نیم میلیون دستگاه، محبوبیت زیادی هم دارد. وجود تراشه امنیتی در این کیف پول نیز یکی دیگر از ویژگی‌ها و پوینت‌های مثبت آن است، این تراشه امنیتی تراشه‌ای شبیه به آنچه که در پاسپورت‌ها استفاده می‌شود است. رابط کاربری این کیف پول نیز راحت و آسان است و به راحتی از طریق آن امکان مدیریت دارایی‌هایتان را دارید.

از سری قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به امنیت فوق‌العاده عالی و پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن اشاره کرد. سیستم عاملی که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند نیز بولیس است. در این کلد ولت امکان نصب دو برنامه اتریوم و بیت کوین نیز وجود دارد. یکی از ویژگی‌های منفی این کلد ولت این است که امکان نصب برنامه‌هایی مثل کاردانو را روی آن ندارید. امکان استفاده از این کیف پول سرد در سیستم عامل‌هایی مثل ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS هم وجود دارد. برخی از کیف پول‌ها از طریق بلوتوث به دستگاه متصل می‌شوند اما چنانچه بخواهید با اندروید یا IOS به Ledger Nano S وصل شوید، باید از طریق کابل OTG این کار را انجام دهید.

کیف پول سخت افزاری کول ولت اس (CoolWallet S)

از جمله بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری می‌توان به CoolWallet S اشاره کرد. این کیف پول قابلیت رقابت با بسیاری از برندهای کیف پول سرد قدرتمند در جهان مثل KeepKey، Trezor و Ledger را دارد. از جمله ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به ابعاد کوچک (اندازه‌ای برابر با یک کارت اعتباری)، نمایشگر الکترونیکی، دکمه تایید فیزیکی، باتری که امکان شارژ مجدد آن وجود دارد، پشتیبانی از بلوتوث و تراشه امنیتی اشاره کرد.

شما می‌توانید از این کیف پول در سیستم عامل‌های اندروید و IOS استفاده کنید. این کلد ولت برای تریدهای طولانی مدت هم بهترین گزینه است چرا که امنیت خوبی دارد و از‌ آن‌جا که قابل حمل است، از ‌آن می‌تواند در حین سفر و کارهای مختلف استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)

کیف پول لاک باکس حاصل همکاری بلاکچین و لجر است. همکاری دو برند قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده که به عنوان یک کیف پول ویژه بتواند امکان معامله‌ای امن را برای کاربران فراهم کند. همچنین کاربران می‌توانند با لاک باکس دارایی‌های خود را در کیف پول به صورت کاملا یکپارچه و همچنین آفلاین ذخیره کنند. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث شده لاک باکس خیلی زود محبوب شود.

کیف پول لاک باکس، دارای گواهی “FIDO” است. این بدان معنی است که این کیف پول می‌تواند کلیدهای خصوصی را برای ارزهای دیجیتال شما ایمن نگه دارد. علاوه بر این می‌توانید از آن برای ذخیره کلیدهای امنیتی حساب‌های گوگل (Google)، دراپ‌باکس (Dropbox)، گیت‌هاب (GitHub) نیز استفاده کنید. (Evercoin) نیز امنیت بالایی دارد

کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One)

شرکت SatoshiLabs خالق Trezor One است. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای کریپتوکارنسی شد و با ارائه قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین رمز ارزها، به عنوان یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری  به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های خیلی حرفه‌ای این کیف پول پشتیبانی از اقدامات مختلف امنیتی مثل رمز عبورهای مختلف است که باعث می‌شود امنیت کاربران و دارایی هایشان ارتقا یابد.

این کلد ولت قابلیت پشتیبانی از ۶۰۰ توکن را دارد و با ابعاد کوچک و طراحی ظرفیت، امکان حمل آن هم وجود دارد. قیمت این کیف پول بر خلاف بسیاری از کلد ولت‌های دیگر مقرون به صرفه و مقطوع است و شما می‌توانید تنها با اتصال ‌آن به کامپیوتر شخصی‌تان، تمام دارایی‌ها را مدیریت کنید.

کیف پول سخت افزاری ان گریو زیرو (Ngrave Zero)

از جمله بهترین کیف پول های سخت افزاری همین ولت Ngrave Zero است چرا که به جای استفاده از فناوری‌های بلوتوث یا وای فای، از اسکن QR کد برای انتقال دارایی‌ها به صورت آفلاین استفاده می‌کند. این کیف پول توسط شرکت Imec تولید شد و حالا یکی از بهترین کلد ولت ‌ها است. قابلیت پشتیبان‌گیری از کد اختصاصی کاربران نیز یکی از ویژگی‌های ممتاز این ولت سرد به شمار می‌رود.

کیف پول سخت افزاری  کوبو وایولت (Cobo Vault)

Cobo Vault نیز یکی از بهترین کیف پول های سخت افزار

 

 

به پشتیبانی از تکنولوژی شکاف هوا ٰ (air-gapped) اشاره کرد. همچنین این کلد ولت دارایی‌ها را در مقابل حملات کامپیوتری و هکرها به خوبی حفظ می‌کند و با کیفیت نظامی‌ساز تولید می‌شود، یعنی با معیارهای نظامی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید کیف پول فوق‌العاده قدرتمند و امنی را خریداری کنید تا امکان دسترسی هکرها به آن را به حداقل برسانید، از این کیف پول استفاده کنید چرا که از تکنولوژی‌های بلوتوث، NFC یا وای فای استفاده نمی‌کند و امنیت را در بالاترین حد ممکن حفظ می‌کند. همچنین شما نمی‌توانید با استفاده از پورت‌های USB در این کیف پول، دارایی هایتان را مدیریت کنید. تنها راهی که Cobo Vault پیش رویتان می‌گذارد، اسکن QR کد با کمک سیستم Cobo است.

این کیف پول استانداردهای مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد‌های نظامی ایالات متحده آمریکا MIL-STD-810G
  • رتبه ضد آب بودن IP68
  • گواهی IK9

قیمت این کیف پول نیز مقطوع و مقرون به صرفه است و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، حتی در برابر اتفاقاتی مثل سیل هم می‌تواند جان سالم به در ببرد.

 کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

KeepKey یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری است که با قیمت ارزان و مناسب و با پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و …، یک کیف پول مناسب برای نگهداری طولانی مدت رمز ارزها به شمار می‌رود. قابلیت بکاپ‌گیری با رمز ۱۲ کلمه‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های این کلد ولت است.

امنیت کیف پول KeepKey بالا است و می‌تواند تعداد زیادی از کدهای اختصاصی‌تان را ذخیره‌سازی کند.

کیف پول سخت افزاری اپن دایم (Opendime)

شما می‌توانید مبادلات‌تان را با Opendime به صورت کاملا ناشناس انجام دهید چرا که این کیف پول ردی از خود در شبکه بلاکچین نمی‌گذارد. این کیف پول به عنوان یکی از  بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و شما می‌توانید به وسیله آن دارایی هایتان را به هر جا که خواستید حمل کنید. اما تنها یک نقطه ضعف در این کلد ولت باعث می‌شود معامله‌گران کمی نسبت به خرید آن دچار شک شوند و آن هم نابودی تمام سرمایه با از بین رفتن گجت است. در واقعا شباهت این کیف پول به کیف پول‌های فیزیکی که همه آن‌ها را داریم بسیار زیاد است و شما تا وقتی تمام سرمایه‌تان را در اختیار دارید که کیف پول‌تان کنارتان باشد و به محض اینکه کیف پول نابود شد، سرمایه هم همراه آن نابود می‌شود

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا