اجتماعی

کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس نهاد قضایی نیروهای مسلح در نهاد قضایی نیروهای مسلح استان تهران از کاهش 73 درصدی پرونده ها و کاهش 92 درصدی پرونده ها در نهاد قضایی نیروهای مسلح استان تهران خبر داد و گفت: اساس کار در سازمان قضایی. نیروهای مسلح یک وظیفه قضایی است.

به گزارش شیمیشی، جلسه تبیین برنامه ها و سیاست های سازمان قضایی نیروهای مسلح در سال 1403 با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح طی ارزیابی از تلاش های کارکنان این سازمان در حوزه دفاعی و اقتدار نیروهای مسلح در سال گذشته گفت: موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده است. بدینوسیله از والمسلمین کرمی دادستان نظامی تهران و حجت الصالحی دادستان سابق نظامی تهران بابت کاهش پرونده ها و رئیس کل دادگستری استان تهران حجت ال -اسلام به پاس زحمات اسلام والمسلمین دکتر.

وی اعلام کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران کاهش 73 درصدی پرونده ها و کاهش 92 درصدی پرونده های قضایی در این نهاد به 67 روز رسید و سازمان تهران برنده شد. در 7 دوره ارزیابی عملکرد کشوری رتبه اول را کسب کرده است. البته در همه استان ها تلاش زیادی شده و کاهش قابل توجهی در تعویق پرونده داشته ایم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: اتصال الکترونیکی شعب دادگستری با بازرسی فرس و بهبود فضای اداری برای رفاه حال ارباب رجوع از دیگر اقدامات این نهاد است.

پورخاقان از کاهش 89 درصدی پرونده های انتصابی تا پایان شهریور 1402 در نهادهای قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور خبر داد و گفت: 2.77 درصد از آرای شعب دادگاه نظامی در دیوان عالی کشور تایید شد. دو شعبه دادگاه نظامی با ۷۴ درصد آرا تایید شدند.

وی به برخی دستورات و انتظارات فرماندهی کل قوا اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات فرماندهی کل قوا از ما این است که مجازات باید بازدارنده مجازات باشد اما در جایی که اگر فردی مقصر شناخته شد باید او را مجازات کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نظر مقام معظم رهبری در مورد ارتباط دستگاه قضایی با ضابطان گفت: نوع ارتباط قوه قضائیه با ضابطان بسیار مهم است، از یک سو رفتار ضابطان باید تحت نظر باشند و سیستم قضایی تحت تأثیر قرار نگیرد.

پورخاقان تصریح کرد: مراجع نهادی مهم و تاثیرگذار هستند و نباید نظرات کارشناسی آنها را نادیده گرفت و قوه قضاییه باید از این نظرات کارشناسی استفاده کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این دیدار علی رغم قدردانی از زحمات معاون نظارت و بازرسی و مدیر کل حفاظت و ارتباطات این سازمان گفت: رئیس جمهور، دادستان ها و استانداران استان ها باید با نظارت دقیق خود به صحبت های نیروها گوش دهند و قبل از وقوع رویداد و خروج نیرو، زیرگروه های شما را کنترل کنند.

وی مبنای کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح را کار قضایی و اهمیت بخش وظیفه دانست و گفت: حمایت از وظیفه. لازم است و برای قسمت بعدی باید پرداخت ویژه ای در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، لزوم فرهنگ سازی برای احضار فرماندهان، لزوم رعایت حداکثر خویشتن داری در پیشگیری و مجازات جرائمی مانند جاسوسی و خرابکاری، اهمیت پیگیری جرایم جدید. سازمان قضایی نیروهای مسلح به منظور پیشگیری، چاره‌جویی و اتخاذ تدابیری برای تسریع در مدیریت پرونده‌های انحلال یکی از وظایف اصلی فرماندهی کل قوا دانست و گفت: کارگروهی به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد. معاون اول سازمان نظارت بر این موضوعات ایجاد شده است.

وی به برخی از سخنان رئیس کل دادگستری در سال جدید مربوط به این سازمان توجه کرد و گفت: برای تحقق شعار سال یعنی افزایش تولید و مشارکت مردم باید هزینه کنند. توجه به شناسایی موانع پیش روی تولید و در بنیادهای تعاونی و کارخانجات نیروهای مسلح در صورت وجود موانع بر سر راه تولید بالاست و در صورت وقوع جرم در اسرع وقت با جرم مواجه می شوند و از دستگیری جلوگیری می کنند. از واحدهای تولیدی

وی همچنین گفت: مسئولان و مدیران سازمان در سراسر کشور باید در جهت تقویت آرامش و امنیت مردم گام بردارند و سازمان قضایی می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

پورخاقان همچنین گفت: دستورات لازم به موقع داده شود و در صورت اعطای وثیقه، متهم آزاد شود و میزان وثیقه متناسب با جرم باشد.

وی ادامه داد: مدیران باید بر مجموعه های خود نظارت و حفاظت کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به تمدید سند اصلاحات قضایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مطالب مندرج در این سند در سازمان اجرایی شده است اما هر استانی باید برای اجرای کارگروه و پیگیری آن تلاش کند. بالا.” بالا.”

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا