ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه کلر آب را از بین ببریم

چگونه کل را از بین ببریم؟

به نقل از shop.perkins.com وجود ، سبب نگرانی بسیاری از مردم در استفاده از این آب برای مصارف خوراکی شده است. برخی از روش های ساده ای که برای ارائه شده است شامل موارد زیر می شوند:

1- حذف کلر از آب با جوشاندن 

پمپ تزریق:  در این روش می توان با حرارت دادن و جوشاندن آب، به مدت طولانی آن را کرد. با این حال در این روش حجم زیادی از آب توسط جوشاندن تبخیر شده و به هدر می رود و علاوه بر این مساله، جهت انجام آن، به انرژی زیادی احتیاج می باشد. نکته قابل توجه در این روش این است، که برای خروج گاز کلر از آب باید هم زمان با جوشاندن آب، درب ظرف را کمی باز نگه داشت. در کنار این استفاده از روش جوشاندن برای حذف کلر در آب نمی تواند تا حد زیادی تاثیر گذار باشد و در صورتی که قصد حذف کلر را در آب با دقت بالایی دارید استفاده از این روش برای شما نمی تواند کاربردی نیست.

2- حذف کلر از آب با ویتامین C

با افزودن قرص های حاوی ویتامین C یا مقداری آبلیمو، می توان آب را کلرزدایی کرد. به این منظور کافی است که به هر 3.8 لیتر آب، حدود 40 میلی گرم قرص ویتامین C یا 12 قطره آبلیمو اضافه شود.

مطلب پیشنهادی: راهنما

3- قرار گرفتن آب در معرض هوای آزاد برای حذف کلر

چند ساعت نگه داشتن آب در ظرف در باز در محیط، می تواند باعث واکنش کلر با هوا و کاهش کلر موجود در آب شود. البته باید توجه داشت که در این روش، آب باید زمان زیادی در محیط باقی بماند، که این مساله می تواند سبب ورود آلودگی های دیگر به آب شود، بنابراین استفاده از این روش جهت چندان مطلوب نمی باشد.

4- حذف کلر از آب با فیلترهای کربنی

برای تصفیه پساب و فاضلاب معمولا از روش کلرزنی استفاده می شود، اما پس از ضدعفونی شدن آب، جهت حذف کلر، استفاده از فیلترهای کربنی هم می تواند تا حد زیادی حائز اهمیت باشد. فیلترهای کربنی دقیق ترین عملکرد را برای از بین بردن کلر در آب دارند و بر همین اساس به صورت گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

زمان لازم برای از بین رفتن کلر آب

وجود کلر در آب می تواند خاصیت قلیایی آب را کاهش دهد که، برای سلامتی بسیار مضر است. مدت زمان لازم برای این که آب کلر خود را از دست دهد، حداقل 24 ساعت می باشد. اما این موضوع به غلظت اولیه کلر و حجم آب بستگی دارد و ممکن است تا 5 روز هم طول بکشد. برای مثال وجود 2 ppm کلر در 10 گالن آب، نیاز به 110 ساعت دارد تا کاملا تبخیر شود. استفاده از روش هایی مانند اشعه UV می تواند سرعت تبخیر کلر را افزایش دهد.

بهترین روش حذف کلر از آب آشامیدنی 

ساده ترین و مطمئن ترین روش برای و مصرفی خود، استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلترهای مختلفی برای از بین بردن آلاینده های آب استفاده می شود. برخی از معمول ترین فیلترهایی که در ساختار دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند شامل فیلتر الیافی، کربن گرانول و بلاک، ممبران، پست کربن و مینرال می شوند.

فیلترهای کربنی موثر ترین عملکرد را در از بین بردن کلر در آب دارند و بر همین اساس استفاده از آنها کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارد. با این حال تا حد زیادی حائز اهمیت می باشد که فیلترهای کربنی بر پایه گیاهی تولید شوند. فیلترهای کربنی بر پایه مواد گیاهی دارای عملکرد بسیار مطلوبی برای از بین بردن کلر در آب هستند.

در دستگاه تصفیه آب خانگی، معمولا پیش از ورود آب به ممبران، فیلترهای پیش تصفیه کربنی آلاینده هایی مانند کلر و مواد آلی را حذف می کنند. فیلترهای کربنی حاوی ذرات کربن اکتیو هستند که از قدرت بالایی در حذف مواد آلی، ترکیبات کلر و دیگر مواد اکسنده برخوردار می باشند. این آلاینده ها، معمولا دارای بار منفی هستند و با عبور از بستر کربنی در این فیلتر، حذف می شوند.

با توجه به نکته ای که گفته شد استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی بهترین روش برایمی باشد. دستگاه های تصفیه آب خانگی می توانند سطح کیفی آب را تا حد زیادی افزایش دهند.

«در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در زمینه با مراجعه به وب سایت آبین از امکان دریافت مشاوره رایگان مجموعه ما بهره مند شوید

آیا کنار گذاشتن آب کلر را از بین میبرد؟

در حقیقت، این روش برای از بین بردن کلر از آب، ارزان‌ترین و همچنین آسان‌ترین راه به شمار می‌آید. اما این روش یک روش کاملا وقت گیری است و شما باید زمان خالی برای انجام این کار به صورت روزانه داشته باشید. البته که حجم آب مصرفی را نیز که می‌خواهید به این روش کلرزدایی کنید، بسیار کم خواهد بود.

معمولا مشاهده شده است که کلر در آب بعد از 24 ساعت کنار گذاشتن از بین می‌رود. اگر می‌خواهید این روند را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر کنید، می‌توانید سراغ از بین برنده کلر بروید.

شما با استفاده از می‌توانید در کمتر از 24 ساعت 100٪ کلر را از بین ببرید و آب را برای مصرف کاملاً بی خطر کنید. حتی بعد از تمام شدن کار تصفیه آب می‌توانید سراغ تست کلر آب بروید و آن را با استفاده از دستگاه‌های مشخص کننده میزان کلر در بسنجید.

اما نکته‌ای که اینجا باید عنوان کنیم این است که،‌ در حالی که با تبخیر آب کلر از بین می‌رود، اما کلرامین از بین نمی‌رود. افراد زیادی برای از بین بردن کلرامین سراغ جوشاندن آب می‌روند و این پروسه سخت و زمان‌بر را امتحان می‌کنند. البته که جوشاندن آب ممکن است کلرامین را از بین ببرد، اما از جهتی نیز مواد و املاح معدنی مفید را نیز از بین می‌برد.

آیا دستگاههای تصفیه آب کلر را از بین میبرند؟

نمی‌توان با اطمینان گفت که تمام انواع می‌توانند کلر موجود در آب را از بین ببرند. این کاملا به نوع فیلتر تصفیه آب خانگی که در دستگاه استفاده شده است بستگی دارد و کلر با فیلترهایی خاص از بین می‌رود که از کربن گیاهی 100 درصد تشکیل شده باشند و اکثرا در مینروا Minerva یافت میشوند.

آبی که فیلتر نشده است حاوی مواد شیمیایی مضر است که ممکن است به بدن شما آسیب برساند. خبر خوب این است که می‌توان مواد شیمیایی محلول، از جمله کلر را با استفاده از برخی دستگاه‌هایی که دارای فیلتر کربن فعال هستند از بین برد.

 بهترین آب تصفیه کن برای حذف کلر از آب

همان‌طور که در مقاله‌های قبلی بیان کردیم، بهترین آب تصفیه کن خانگی اصل تایوان برای حذف کلر از آن آشامیدنی دارای سه فیلتر تصفیه آب پیش تصفیه هستند، که دو تا از آنها فیلتر کربن فعال گرانول و فیلتر کربن بلاک هستند. دستگاه‌های که دارای سیستم اسمز معکوس هستند، فیلتر ممبران نیز دارند که تا ابعاد 0,0001 میکرون تمام املاح مضر دیگر موجود در آب را نیز تصفیه می‌کنند.

برای حذف کلر از آب آشامیدنی، پیشنهاد ما به شما مینروا یا مینروا است که این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. البته باید عنوان کنیم که، تمام دستگاه‌های شرکت مینروا فیلتر قادر به حذف کلر باقیمانده از آب شهری می‌باشند، چرا که در تمام دستگاه‌ها و در مرحله دوم از فیلتراسیون فیلترهای کربن فعال وجود دارند. البته باید زمان خانگی را فراموش نکنید تا فیلترهای مراحل اول تا سوم کاملا پر نشوند و توانایی جذب و حذف کامل کلر از آب آشامیدنی را از دست ندهند. به طور کلی هر شش ماه نیاز به تعویض فیلترهای پایین تصفیه آب و هر یکسال و نیم الی دو سال و نیم بستگی به مصرف نیاز به تعویض فیلترهای بالای تصفیه آب دارند.

سخن پایانی

صرف نظر از روش حذف کلر، باید یک کیت آزمایش کلر برای خانه تهیه کنید تا میزان کلر در آب را قبل از روش حذف و بعد از روش حذف بررسی و اندازه گیری کنید. البته این در صورتی است که از خود اطلاع داشته باشید و اطمینان حاصل کرده باشید که سیستم دستگاه شما اسمز معکوس بوده و توانایی حذف کلر را داشته باشد. سطح کلر در آب در روش امتحانی شما می‌تواند سرنخ خوبی در از بین بردن این ماده از آب به شما بدهد.

اگر بعد از استفاده از روش حذف کلر، میزان کلر بسیار کمتر از قبل باشد، روشی که انتخاب کردید جواب داده است. در غیر این صورت، باید گزینه دیگری برای حذف کلر پیدا کنید.

همچنین باید به دنبال روشی باشید که هم کلر و هم کلرامین را از بین ببرد. بسیاری از افراد وجود کلرامین در آب را نادیده می‌گیرند و این می‌تواند روی سلامت افراد اثر منفی بگذارد.

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.
دکمه بازگشت به بالا