ترندهای کسب و کارعمومی

چرا به میگرن مبتلا می شویم؟

میگرن علل مختلفی دارد. ژنتیک نقش مهمی در میگرن دارد. اکثر مبتلایان به میگرن سابقه خانوادگی این اختلال را دارند. میگرن در زنان بیشتر از مردان است. این نشان می دهد که هورمون های زنانه مانند استروژن در ایجاد میگرن نقش دارند. بسیاری از زنانی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند نیز به میگرن مبتلا می شوند. عوامل محیطی نیز در بروز میگرن نقش دارند. به عنوان مثال، بی خوابی گرسنگی و تشنگی برخی غذاها و بوهای تند نیز باعث میگرن می شوند. تا انتهای این مقاله با فرازطب همراه باشید.

انواع میگرن چیست؟

میگرن انواع مختلفی دارد و هر نوع میگرن نام های متفاوتی دارد.

میگرن همراه با اورا (میگرن پیچیده): حدود 15 تا 20 درصد از مبتلایان به میگرن هاله یا بینایی را تجربه می کنند.

میگرن بدون اورا (میگرن منظم): این نوع سردرد میگرنی بدون هشدار رخ می دهد و می تواند باعث ایجاد هاله یا توهم در شما شود. علائم مشابه هستند، اما مرحله توهم رخ نمی دهد.

میگرن بدون سردرد: همچنین به عنوان «میگرن خاموش» یا «میگرن استافالژیک» ​​نیز شناخته می‌شود، که شامل علائم اورا یا سرگیجه است، اما معمولاً با سردرد همراه نیست.

میگرن همی پلژیک: فلج موقت (همی پلژی) یا تغییرات عصبی یا حسی در یک طرف بدن خود دارید. سردرد می تواند با بی حسی موقت، ضعف شدید در یک طرف بدن، گزگز، از دست دادن حس و سرگیجه یا اختلالات بینایی شروع شود. این بیماری گاهی شامل سردرد می شود و گاهی نه.

(میگرن چشمی): ممکن است از دست دادن موقت، جزئی یا کامل بینایی در یکی از چشمان خود را تجربه کنید. این نوع سردرد با درد مبهم پشت چشم همراه است که ممکن است به بقیه سر شما سرایت کند. این کاهش بینایی می تواند از یک دقیقه تا چند ماه طول بکشد. شما همیشه باید در مورد میگرن شبکیه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی بگویید زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد.

میگرن مزمن چیست؟

میگرن مزمن: میگرن مزمن زمانی است که میگرن حداقل 15 روز در ماه رخ می دهد. علائم ممکن است متفاوت باشد و تغییر در شدت درد نیز ممکن است. مبتلایان به میگرن مزمن ممکن است بیش از دو هفته در ماه از داروهای سردرد استفاده کنند و متأسفانه این می تواند منجر به سردرد شود.

میگرن همراه با اورا: اگر از این نوع میگرن رنج می برید، ممکن است قبل از سردرد سردرد، صحبت کردن، تاری دید یا از دست دادن تعادل را تجربه کنید. سردرد می تواند روی سر شما تأثیر بگذارد. این علائم معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می شوند و ممکن است با تکلم نامفهوم، صدای زنگ در گوش و استفراغ همراه باشند.

این یک نوع نادر و شدید میگرن است که می تواند بیش از 72 ساعت طول بکشد. سردرد و حالت تهوع می تواند بسیار بد باشد. برخی از داروها یا ترک دارو می تواند باعث این نوع میگرن شود.

چهار مرحله یا مرحله میگرن چیست؟

چهار مرحله میگرن به ترتیب زمانی مرتب شده اند: پیش درومال، اورا، سردرد و پس از درومال. حدود 30 درصد از افراد قبل از شروع سردرد علائم را تجربه می کنند.

مرحله اول پرودروم چندین ساعت طول می کشد یا ممکن است چند روز طول بکشد. ممکن است آن را تجربه کنید یا نه، زیرا ممکن است همیشه اتفاق نیفتد. برخی آن را به عنوان مرحله “پیش سردرد” یا “پیش شناخت” می شناسند. فاز هاله می تواند تا 60 دقیقه یا کمتر از 5 دقیقه طول بکشد. بیشتر مردم هاله را تجربه نمی کنند و برخی هم هاله و هم سردرد را همزمان دارند. مرحله سوم یا سردرد حدود 4 ساعت تا 72 ساعت طول می کشد. کلمه “درد” ممکن است با درد شدید همراه نباشد زیرا گاهی اوقات خفیف است، اما معمولاً به عنوان یک درد خنجری در گوش توصیف می شود یا ممکن است احساس سرگیجه کنید. معمولاً از یک طرف سر شما شروع می شود و سپس به سمت دیگر حرکت می کند. مرحله postdrome کمتر از دو روز نخواهد بود. اغلب به آن میگرن “خماری” می گویند و 80 درصد از مبتلایان به میگرن آن را تجربه می کنند.

چه کسانی میگرن دارند؟ عوامل خطر چیست؟

پیش بینی اینکه چه کسی سیاه سرفه خواهد گرفت و چه کسی نه، دشوار است، اما عوامل خطری وجود دارد که می تواند شما را آسیب پذیرتر کند. این عوامل خطر عبارتند از:

ژنتیک: 80 درصد افراد مبتلا به سردردهای میگرنی، یکی از بستگان درجه یک مبتلا به این بیماری است.

جنسیت: سردردهای میگرنی در زنان بیشتر از مردان است، به ویژه زنان بین 15 تا 55 سال. به دلیل تاثیر هورمون ها، این سردرد در خانم ها بیشتر دیده می شود.

سطح استرس: اگر تحت استرس شدید هستید، ممکن است بیشتر به میگرن مبتلا شوید. استرس می تواند باعث میگرن شود.

سیگار کشیدن

میگرن هر چند وقت یک بار اتفاق می افتد؟

فراوانی میگرن یک بار در سال است. می تواند یک بار در هفته یا برای یک دوره زمانی باشد. داشتن دو تا چهار سردرد در ماه شایع ترین نوع سردرد است. میگرن می تواند برای افرادی که سردردهای شدید دارند خطرناک باشد. برای رهایی از میگرن به شما پیشنهاد می کنیم از قرص میگرن خارجی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا