علمی و پزشکی

پیوند کبد مینیاتوری انسان به موش‌ها

طبق این گزارش سبک برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای ارل رانده شده توسط کارما منتقل شده اید. دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده با موفقیت گام بزرگی در جهت تصحیح این ایده برداشته اند. آنها قادرند ذرات کوچکی را که در معرض سلولهای پوست انسان قرار دارند با موفقیت از بین ببرند.

پیوند عضو می تواند به نجات جان بیماران کمک کند ، اما موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند. یكی از این موانع فقدان اهداكنندگان است و مانع دیگر این است كه سیستم حریم خصوصی گیرنده در صورت یافتن ارگان اهدافی ممکن است یک عضو اهدا کننده را نپذیرد.

ممکن است یک ارگان جایگزین وجود داشته باشد که از سلولهای بیمارانش رشد کرده باشد. این در شرایطی است که بیمار باید تحت پیوند عضو انجام شود. سیستم ایمنی بدن این ارگان را رد نمی کند زیرا سلولهای خود را به رسمیت می شناسد.

محققان دانشگاه پیتسبورگ سلولهای کبدی را از سلولهای بنیادی انسان ایجاد کردند و سپس آنها را در روده قرار دادند. سلول های مغز انسان در سلول ادرار که در آن همه سلول های بدن از دست می رود کشت می شوند. به این ترتیب ، چارچوبی برای اتصال سلولهای جدید و گرفتن ساختار مناسب اندام باقی مانده است.

سپس دانشمندان کبد کوچک را به پنج موش منتقل کردند و شرایط آنها را به مدت چهار روز بررسی کردند. تحقیقات نشان داده است که اعماق جدید در همه ابعاد کار می کند.

دانشمندان دریافتند که این حرکات اسید اوریک و اورانیوم را بازیابی می کند. آنها همچنین پروتئین موجود در خون موشها را شناسایی کردند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که این آزمایش به راحتی انجام نشده است زیرا در جریان خون در بافت همبندی هر 5 موش مشکل وجود دارد. موش ها همچنین برای توسعه مقاومت در برابر واکنش ارگان ها طراحی شدند. در نتیجه ، این نتایج در حیوانات دیگر قابل انتظار نیست.

“Alejandro Soto-Gutierrez ، نویسنده اصلی این پروژه گفت:” هدف بلند مدت ما یافتن اجسامی است که می توانند اندام اهدا شده را در خود جای دهند. “

این مطالعه در ژورنال Cell Reports منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا