پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

به گفته fefaf ، شیمیشی وی نوشت: “غذاهای سالم و ضد استرس وجود دارد كه برای كاهش استرس در رژیم غذایی روزانه قرار دارند.” در اینجا پنج ماده غذایی وجود دارد که استرس را از بین می برند:

1 آقا

پنیر یکی از غذاهای غنی از ترکیبات گوگردی است. استفاده از این ماده شگفت انگیز و گنجاندن آن در رژیم غذایی باعث افزایش گلوتاتیون می شود. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است. خواص سیر در مبارزه با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

2 عدد سیب زمینی شیرین

علاوه بر نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، خوردن یک منبع کامل کربوهیدرات در کاهش استرس بسیار موثر است. سیب زمینی شیرین یکی از آن غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات است. این مزیت ممکن است به کاهش هورمون استرس کورتیزول کمک کند. اگرچه سطح کورتیزول به طور کلی در بدن طبیعی است ، اما استرس مزمن می تواند منجر به تجزیه کورتیزول شود. علائم عملکرد کورتیزول می تواند باعث سوزش ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی شیرین غذایی عالی و مقوی است که در آن در کاهش استرس در رژیم روزانه بسیار موثر است. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین C و پتاسیم است.

3 عدد تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل محتوای غذایی بالا همیشه به عنوان یک مولتی ویتامین طبیعی شناخته می شود. غذاهای تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند. قرار دادن همه این غذاها در کنار هم می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در غذاهای خاص یافت می شود. این ماده نقش مهمی در افزایش سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه به عنوان مکمل برای کاهش استرس توصیه می شود.

4 دانه گل

دانه های گل محمدی منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که در سلامت روان و کاهش استرس بسیار موثر است. برعکس ، مصرف کم این ماده غذایی منجر به افسردگی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این ماده غذایی حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و B است. می توانید از دانه های آفتابگردان به عنوان سس سالاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. خاصیت آرام بخشی این دانه ها شگفت انگیز است.

5 کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل بسیاری از فواید سلامتی در گروه سبزیجات سلامتی شناخته شده است. یک رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی خطر برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و عوارض بهداشت روانی را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان مسکن استرس شناخته می شود. کلم بروکلی حاوی غذاهایی است که به کاهش استرس کمک می کند: منیزیم ، فولات و ویتامین C. کلم بروکلی سرشار از سولفورافان است. این ترکیبی است که از بدن در برابر نورون ها محافظت می کند. اثرات نرم کنندگی و ضد افسردگی زیادی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید است.

دکمه بازگشت به بالا