ترندهای کسب و کارعمومی

پذیرش دانشگاه ترکیه با شرط معدل

تحصیل در دانشگاه های ترکیه با شرط معدل روشی محبوب برای ورود به دانشگاه های ترکیه در بین متقاضیان ایرانی است. دانشگاه های ترکیه با توجه به سیاست ها و الزامات هر دانشگاه، معیارهای مختلفی را برای پذیرش دانشجویان خارجی تعیین می کنند.

یک معیار مهم برای پذیرش دانشجویان خارجی، معدل تحصیلی آنها در مقطع قبلی (دبیرستان) است، اما معدل مورد نیاز می تواند بین دانشگاه ها و حتی بین رشته های تحصیلی در همان دانشگاه متفاوت باشد. آیا امکان تحصیل در ترکیه با معدل وجود دارد؟ این سوالی است که در شرکت مهاجرتی به آن پاسخ می دهیم.

حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه به معدل بستگی دارد

به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه با شرایط معدل، متقاضیان باید دارای معدل متوسطه باشند. این معدل می تواند بین 12 تا 20 باشد اما بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است.

حداقل نمره برای دبیرستان طبق ارزیابی دانشگاه های ترکیه 14 تا 15 (از 20) است. البته ممکن است این عدد بر اساس دانشگاه و منطقه متفاوت باشد.

با این حال، به طور کلی، با معدل دبیرستان، فرصت های بسیار خوبی برای درخواست و ورود به دانشگاه های ترکیه وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه با شرط معدل

برای درخواست پذیرش از دانشگاه های ترکیه با وضعیت معدل باید مدارک زیر را تهیه کنید:

اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی

اصل مدارک دبیرستان و ترجمه آنها به ترکی یا انگلیسی

گذرنامه

تصویر

ارائه دانشگاه های ترکیه با طبقه بندی معدل

به طور کلی ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه با معدل دشوارتر و رقابتی تر از دانشگاه های خصوصی ترکیه است.دانشگاه های دولتی ترکیه معمولاً با نمرات آزمون YOS و TR-YOS دانشجو می پذیرند.

با این حال، پذیرش در دانشگاه های خصوصی در ترکیه بر اساس نمرات GPA و SAT است. در زیر تعداد دانشگاه های دولتی و خصوصی که بر اساس معدل دانشجو می پذیرند آمده است.

دانشگاه دولتی کتاب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه می باشد و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و … دانشجو می پذیرد. با SAT و آزمون YS ترکی و شرط معدل.

همچنین این دانشگاه دارای طرح اراسموس ترکیه برای ارائه فرصت تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.

بسته به رشته انتخابی شما، پذیرش در این دانشگاه بر اساس نتایج آزمون آمریکایی، آزمون بین المللی ACT، SAT یا GPA الزامی است.

زبان تدریس در دانشگاه کاتب چلبی ترکی و انگلیسی می باشد.

دانشگاه دولتی دوکوز ایلول ازمیر

این دانشگاه هر ساله بدون آزمون YS و با آزمون YS دانشجو می پذیرد.

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه جزو دانشگاه های دولتی مورد تایید وزارت بهداشت و بهترین گروه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

دریانوردی، آموزش، ادبیات، علوم، هنرهای زیبا، پرستاری، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، الهیات، بازرگانی، معماری، مهندسی، پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، گردشگری، علوم ورزشی، فیزیوتراپی و توانبخشی 18 دانشکده دارد. . برای شما.

همچنین این دانشگاه دارای طرح اراسموس ترکیه برای ارائه فرصت های تحصیلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.

دانشگاه دولتی غازی آنکارا

دانشگاه غازی آنکارا یک دانشگاه دولتی واقع در آنکارا ترکیه است که مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران است. برای پذیرش تحصیلی ترکیه 2024 در این دانشگاه با ما تماس بگیرید.

معدل مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه در دانشگاه غازی آنکارا برای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حداقل 18 امتیاز از 20 و برای سایر رشته ها حداقل 17 از 20 امتیاز.

این دانشگاه بر اساس نمرات آزمون بین المللی SAT و دیپلم دبیرستان در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

این دانشگاه همچنین دارای برنامه Erasmus+ برای تبادل دانشجو با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

دانشگاه گازی آنکارا چندین برنامه مهم مانند پزشکی، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشگاه قصد دارد با افزایش تعداد برنامه های زبان انگلیسی خود، تعداد دانشجویان خارجی را افزایش دهد.

دانشگاه خصوصی بیلکنت

دانشگاه بیلکنت با 332 دانشگاه در سراسر جهان موافقت نامه های برنامه تبادل دانشجو (اراسموس پلاس و بولونیا) دارد.

این دانشگاه دارای یک پردیس 500 هکتاری است که تنها در 12 کیلومتری مرکز آنکارا قرار دارد و دسترسی آسان به پارک ها، مناطق خرید، فعالیت های فرهنگی، موزه ها و مکان های تفریحی دارد.

دانشگاه بیلکنت هر ساله از ترم پاییز پذیرای دانشجویان است.

قبولی معدل و کارنامه دبیرستان: حداقل نمره 17.5 از 20

قبولی با نمره آزمون SAT بین المللی: حداقل نمره 900 از 1600

بورسیه های معافیت شهریه در پنج سطح اعطا می شود که از 20% تا 100% با افزایش 20% متغیر است.

???? نکته مهم این است که حداقل شرایط دانشگاه های ترکیه با شرایط معدل با توجه به رقابت زیاد بین متقاضیان، تضمین کننده قبولی شما برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیست.

???? درخواست پذیرش از طریق موسسات نمایندگی دانشگاه، روند پذیرش را برای شما آسانتر و ایمن تر می کند.

???? موسسه ایرانی اپلی که سابقه چندین ساله مشاوره تحصیلی ترکیه و پذیرش در دانشگاه های خصوصی ترکیه و دانشگاه های دولتی ترکیه را دارد، شما را به عنوان نماینده دانشگاه های ترکیه از صفر تا 100 پذیرش می کند.

دانشگاه خصوصی گلیشیم

دانشگاه گلسیم یکی از دانشگاه های خصوصی استانبول با بیش از 100 دانشگاه در سراسر جهان همکاری می کند و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

دانشگاه گلسیم استانبول در رتبه 24 آموزش با کیفیت قرار دارد.

حداقل معدل برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه 11 از 20 می باشد.اگر شرط معدل برای درخواست را ندارید می توانید در آزمون آمریکا شرکت کنید و با نتیجه در آمریکا برای پذیرش اقدام کنید.

این دانشگاه در بین 1240 دانشگاه در سراسر جهان رتبه 24 را به خود اختصاص داده است و این دانشگاه از نظر ارزشیابی بر اساس آموزش با کیفیت به موفقیت های زیادی دست یافته است.

پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه گلشیم با شرط معدل (دیپلم، نمره پیش دانشگاهی)، آزمون YS ترکی یا آزمون SAT انجام می شود.

دانشگاه خصوصی بهچه شهیر

دانشگاه Bahce Shahir یک دانشگاه خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2023-2024 است که در شهر استانبول ترکیه و در نزدیکی منطقه بسفر و بشیکتاش واقع شده است.

شما می توانید در صورت داشتن نمره معدل، SAT یا ACT برای تحصیل در این دانشگاه به صورت مشروط اقدام کنید، در غیر این صورت می توانید با شرط معدل اقدام کنید.

دانشگاه خصوصی آجی بادام

دانشگاه عزیزبادام استانبول ترکیه یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر وزارت بهداشت ایران می باشد.

این دانشگاه دارای 25 سال تجربه و دانش در زمینه بهداشت و درمان، کادر علمی قوی و زیرساخت های فناورانه پیشرفته، 22 بیمارستان و 18 مرکز درمانی است.

دانشگاه آجی بودوم دارای برنامه های آموزشی پویا و مدرن، آزمایشگاه های مجهز به جدیدترین و بهترین فناوری ها می باشد.

یک بیمارستان آموزشی به نام بیمارستان آتاکنت در دانشگاه آجی بادام دارد

دانشگاه آجی بادام با نمرات SAT و نمرات دیپلم دبیرستان دانشجو می پذیرد

دانشگاه دولتی آبانت عزت بایصل

دانشگاه آبانت عزت بایسال در بولو، بین استانبول و آنکارا قرار دارد و اطراف آن را زیبایی های طبیعی احاطه کرده است.

این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های آسیا رتبه 501 و در بین دانشگاه های دولتی ترکیه رتبه 23 را دارد.

پذیرش در این دانشگاه بر اساس نمرات آزمون آمریکا و معدل دبیرستان و سوابق تحصیلی است.

آکسارای، نو ناجی یازگان، ییلدیریم بیازیت آنکارا، بیلیم آنتالیا، اردوغان، آرتوین چورو، بارتین، بیکنت، دانشگاه بکوز، چانکری کاراتکین، اسلام بیلیم و فناوری گازی آنتپ، ینی یوزیل استانبول و … با این نمره دانشگاه پذیرش می گیرند. حالا اوفونزیرا.

دکمه بازگشت به بالا