وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ قابلیت باز طراحی مجدد واکسن کووپارس برای مقابله با جهش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای آزمایش انسانی واکسن کرونا دوم ایرانی که امروز در بیمارستان رسول اکرم انجام شد ، گفت: مسئول ، و سعی در کمک به کارکنان پزشکی و افراد در تولید تزریقات بود. من رئیس م ofسسه تحقیق و آموزش پیشرفت کشاورزی بودم که دارای بیش از 20 م institسسه تحقیقاتی و همچنین تاج در کشور است. در سطح سازمانی بسیاری از ویروس شناسان ما با گیاهان ، حشرات و آبزیان آشنا هستند و ما گرد هم آمدیم تا از این طرف تاج را ببینیم و در قلب این جلسات تیم خوبی را تشکیل دادیم

وی افزود: انگیزه دانشمندان جوان برای ساخت سرم رازی بسیار ستوده شده است. طراحی سوزن و نیازهای آن بسیار پیچیده است ، اما در این بخش ، به لطف خدا ، داده های تحقیقات قبلی موسسه رازی به کمک ما آمد. در مارس سال گذشته ، تا پایان آوریل سال جاری ، واکسنی طراحی شد که حداقل یک قسمت از ویروس را واکسینه کند و سایر قسمت ها را واکسینه نکند تا شاهد عوارض جانبی نباشیم. از اواخر آوریل تا مه ، ما آزمایش داده ها را انجام دادیم.

خاوازی گفت: “ما یک اصل مهم داشتیم که هر زمان اتفاقی می افتد باید کار خود را انجام دهیم و تحت تأثیر هیجانات اجتماعی قرار نگیریم و یک واکسن ایجاد کنیم تا همه دنیا بتوانند از آن خداحافظی کنند.” “پس از آزمایش ، سوزن یک بار روی همه حیوانات آزمایش شد ، و ما راهنماها را با دوستان به اشتراک گذاشتیم و آزمایش با 500 حیوان را شروع کردیم. ما در آماده سازی میمون ها برای آزمایش روند پیچیده ای داشتیم ، و برخی از همکاران ما میمون ها از کشورهای آفریقایی نیز بیمار شدند. در نهایت ، ما میمونی را که بیشترین میمون آفریقایی را دارد ، آزمایش کردیم و در نهایت ، پس از انجام آزمایش حیوانات ، پرونده ها به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی افزود: “به محض پیوستن من به دولت ، آنها پدری را برای تیم واکسیناسیون استخدام کردند و هر از گاهی اوضاع را رصد می کردند تا آزمایش بالینی انسانی را تأیید کنند.”

رازی کو پارس یکی از امن ترین سکوهای جهان است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این واکسن مدرن ویژگی هایی دارد که باید آنها را اعلام کنیم. اول ، این چند نسل هستند که حداقل یک تزریق از موسسه رازی انجام داده اند. یا به بدن کشته شده توسط ویروس وارد نمی شود ، بنابراین یکی از امن ترین سیستم عامل های جهان است. حجم سوزنی که ساخته می شود بسیار ناچیز است و حدود دو ده میلی لیتر تزریق می شود ، این یکی دیگر از ویژگی های خاص این سوزن است. ما فقط به فکر خود سوزن نبودیم و شکستن زنجیره حمل و نقل یکی از نکاتی بود که منجر به شارژ بی مورد سوزن شد. بسیاری از واکسن ها در دنیا در مرحله ای که مانند ما کار علمی آنها کامل است ، با دوز استنشاقی انجام نمی شوند.

وی گفت: “در مراحل پیش بالینی این واکسیناسیون نگرانی زیادی وجود داشته است.” “این سیستم عامل به گونه ای ادغام شده است که با سایر تزریقاتی که در بدن مسدود نشده اند ارتباط برقرار می کند.

جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشکر از تیم م Researchسسه تحقیقات طب سوزنی گفت: “دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است که در این کارآزمایی بالینی فعال است و به بیمارستان حضرت رسول کمک می کند.” خوشبختانه تیم موسسه رازی طی ماههای اخیر توانسته است نشانه هایی از خودمختاری را در کشور نشان دهد.

وی افزود: ما آماده انجام آزمایش بالینی مناسب تزریق هستیم. ما امیدواریم که طی چند ماه آینده ، یک واکسن ارزشمند در سطح ملی و بین المللی تولید شود تا بشریت را از مشکل کرونا نجات دهد. دانشگاه محلی برای این سیستم عامل است و ما امیدواریم که این تجربه را به خوبی توسعه دهیم.

امروز خاکستر به دو داوطلب تزریق می شود. این تزریق اختیاری است. در دوره دوم ، واکسن به 120 نفر در گروه های 30 نفره تزریق می شود که 33 روز طول می کشد. تزریق سوم ، مرحله استراحت ، در روز 53 انجام می شود. نتایج 14 روز پس از مرحله اول مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در صورت کافی بودن نتایج ، تزریق وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم ، 500 نفر وارد نظرسنجی می شوند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا