هواشناسی ۱۴۰۲/۱۰/۲۰؛ هشدار بارش برف در ۱۵ استان/ سامانه بارشی جدید شنبه وارد می‌شود

آفتاب نیوز:

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف در 15 استان کشور هشدار نارنجی رنگی داده و از احتمال وقوع طوفان، برف و یخبندان، آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی معابر و ریزش آب رودخانه ها خبر داده است.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی امروز سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، غرب تهران و سواحل دریای خزر فعال است و موجب بارش برف می‌شود. باران، باد و دمای پایین. در نیمه غربی کردستان ، زنجان شمالی ، قزوین و آذربایجان جنوبی به شدت باران می بارد.

روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور، بارش در شمال خوزستان، چهارمهال و بختیاری، شرق تهران و شمال خراسان است و بارش برف در غرب لرستان نیز محسوس خواهد بود.

روز جمعه در سواحل دریای خزر از بارندگی کاسته می شود و در کل غرب و دامنه های جنوبی البرز بارندگی ادامه دارد. سامانه بارشی از ابتدای شب به تدریج از شرق کشور خارج می شود.

به گزارش شیمیشی، شنبه هفته آینده سامانه جدیدی از شمال غرب وارد کشور می شود و در شمال غرب و برخی مناطق غرب بارش برف و باران خواهد بود. یکشنبه هفته آینده در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و سواحل غربی دریای خزر باران می بارد و روزهای شنبه و یکشنبه برف می بارد. سنگین در جنوب روژاوا آذربایجان و غرب کردستان.

سازمان هواشناسی از وقوع خشونت امروز و فردا در دریای خزر و پنجشنبه در شمال خلیج فارس خبر داد.

توضیحات سیستم: با بارش برف، فعالیت سامانه بارشی افزایش می یابد

زمان شروع: چهارشنبه 20/10/1402

مهلت : پنجشنبه 21/10/1402

نوع تهدید: بارش برف، مه، کاهش دید، بارش برف و احتمال برف در مناطق کوهستانی در مناطق سردسیر.

حوزه نفوذ:

چهارشنبه 20/10/1402: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، نیمه شمالی کرماشان، همدان، ارتفاعات استان قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی استان مازندران.

پنجشنبه 21/10/1402: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرماشان، همدان، لرستان، استان های شمالی قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات گیلان، مازندران، شمال غربی چهارمهال و بختیاری و شمال شرق خوزستان. .

تاثیر خطر: اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، رانش زمین به دلیل بارش برف در دشت های کوهستانی، کاهش دید، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال برف، طوفان، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها.

توصیه ها: از سفرهای غیرضروری بخصوص در مناطق برفی، مناطق سردسیر خودداری کنید، خودروها را با وسایل زمستانی بپوشانید، در حاشیه رودخانه ها و نهرها توقف نکنید، در عبور از رودخانه ها و آبراه ها مراقب باشید، از کوه نوردی و پیاده روی خودداری کنید. پرهیز از فعالیت های عمرانی آماده سازی دستگاه های اجرایی و مساعدت و پاکسازی گشایش پل ها، نقشه کشی کانال ها و آبراهه ها، آماده سازی معابر برای برف روبی در نقاط سردسیر.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: صبح چهارشنبه 20/10/1402

مهلت: جمعه بعدازظهر 1402/10/22

نوع تهدید: افزایش حداکثر سرعت باد تا 26 گره دریایی و حداکثر ارتفاع موج تا 1.7 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی.

منطقه نفوذ: چهارشنبه 20/10/1402: مناطق دور از سواحل استان خوزستان.

پنجشنبه 21/10/1402 و جمعه 22/10/1402: مناطق ساحلی و دورافتاده ساحلی استان خوزستان و بوشهر.

تأثیر خطر: خطر غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورها و شناورهای سبک، اختلال در فعالیت های دریایی و دریایی به ویژه فعالیت های چاه های نفتی.

توصیه ها: ممنوعیت شنا و غواصی، ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری، محدودیت تردد و فرود قایق های سبک، اتخاذ تدابیر لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر و حمایت از فعالیت های صنایع دریایی و سکوهای نفتی.

دکمه بازگشت به بالا