هواشناسی ۱۳ دی ۱۴۰۲ / تداوم آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها / ورود سامانه بارشی به کشور

آفتاب نیوز:

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه های همدیدی و پیش یابی، امروز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آرام پیش بینی می شود و این وضعیت فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

در جنوب خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه بارش گسترده ادامه دارد.

امروز و فردا با توجه به آرامش هوا در شهرهای صنعتی و شلوغ، میزان آلاینده های جوی افزایش و دید و کیفیت هوا نیز کاهش می یابد.

فردا (پنجشنبه) در شرق و جنوب شرق کشور در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضاوی، کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک. پیش بینی می شود در برخی مناطق افزایش یابد.

سامانه بارشی از فردا شب وارد کشور می شود

بر اساس این گزارش، از اواخر روز پنجشنبه (فردا) سامانه بارشی از شمال غرب به تدریج وارد کشور می شود و در روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط کشور بارندگی خواهد داشت.

روز جمعه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، شمال کرماشان، زنجان، قزوین و البرز بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مرطوب و سرد برف خواهد بود.

بارش ها در نیمه شمالی کشور شنبه آینده ادامه دارد و شدت آن در استان های سواحل خزر و ارتفاعات البرز خواهد بود.

روز یکشنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران پیش بینی می شود.

در سواحل خلیج فارس، ارتفاع موج می تواند بیش از 2 متر باشد

خلیج فارس و تنگه هرمز در پنج روز آینده متشنج و متلاطم خواهد بود. در این زمینه سازمان هواشناسی هشدار داده است که از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) تا پایان یکشنبه شب بیش از 2 متر در سواحل خلیج فارس وجود دارد. ساحل.

این شرایط در مناطق ساحلی و دریایی استان‌های بوشهر و هرمزگان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رخ خواهد داد که باعث اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن کشتی‌ها می‌شود. ، به خصوص. خطر قایق های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای ماهیگیری و غرق شدن شناگران، آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در سکوهای نفتی وجود دارد.

ممنوعیت تردد شناورهای سبک، ممنوعیت فعالیت‌های ماهیگیری، ممنوعیت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و ممنوعیت تردد کشتی‌های تجاری، ممنوعیت فعالیت‌های حمایتی از صنایع دریایی، انجام اقدامات لازم برای فعالیت در دریا و دریا و سکوهای نفتی. مانند آمادگی برای مقابله با خسارات در این مورد توصیه های بسیاری از سازمان هواشناسی وجود دارد.

وزش باد ملایم بعد از ظهر امروز در تهران

آسمان تهران امروز صاف، نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می شود و وزش باد ملایم از بعدازظهر در پایتخت آغاز می شود و امشب نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی می شود. حداقل دما 5 و حداکثر آن 14 درجه بالای صفر است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، وزش باد در تهران بامداد فردا (پنجشنبه) ادامه دارد و از بعدازظهر جمعه شدیدتر می شود. وزش باد شدید روز شنبه برای تهران با احتمال بارش شدید باران پیش بینی می شود.

دکمه بازگشت به بالا