علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها ، نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به مکان های جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول صنعت استفاده کند که در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده می شود. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های هنگفت برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و طراحی هوشمند سه زمینه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سالهای اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع خودروها سالها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و شارژ ، شارژ ، سرعت و قدرت بسیار کمی برای استفاده آنها داشتند.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی خودرو

اما در دهه آینده به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکرد یکسانی دارند و حتی از وسایل نقلیه بنزینی نیز بهتر هستند. درست است ، آینده این خودروها برقی است و واقعاً اتومبیل هایی با سوخت جایگزین بنزین.

در آن صورت ، هواوی اولین موتور خود را با نام DriveOne معرفی کرده است که طبق شواهد از ویژگی های بهینه بسیاری برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل برق DC ، شارژر ، واحد توزیع نیروی برق و واحد کنترل باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Combined در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی موارد در سه زمینه طراحی شده است ، مناطقی که ساخت آنها آسان است ، ساختاری ساده و به راحتی قابل اندازه گیری است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری را در محور Z اشغال می کند و علاوه بر این به کمتر از 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب از رقبا نیاز دارد که باعث کاهش هزینه های تولید در مقیاس تولید انبوه می شود.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ایجاد اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، خارج از تصور و واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی از سیستم هوشمند و خودکار خود به نام AutoSar رونمایی کرده بود. این ساختمان با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها می تواند شامل سفر واقعی منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص هر منطقه باشد.

این اطلاعات سیستم ناوبری خودرو را قادر می سازد تا هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات جامع و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های ناوبری موجود که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش داخلی توکار هوآوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که با کمک این فناوری ها بدست آمده امکان رانندگی خودکار و بدون نیاز به راننده در اتومبیل است که حتی از رانندگی انسان نیز ایمن تر است. به این ترتیب ، وسیله نقلیه جاده ، وسایل نقلیه و سایر موانع را به طور کامل بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخی نشان می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده رانندگان خودکار و رانندگان برقی رقم خواهد خورد. اگرچه مدل های زیادی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما ما باید منتظر دسترسی بیشتر و استفاده از آنها در آینده نزدیک باشیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا