هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر

با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده، سازمان هواشناسی کشور اخطاریه هواشناسی نارنجی رنگ صادر کرد.

به گزارش شیمیشی، سازمان هواشناسی کشور از شنبه تا دوشنبه هفته آینده برای مناطقی که تگرگ، باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک می بارد، اخطار نارنجی هوا صادر کرد.

بر اساس این هشدار، روز شنبه (25 اردیبهشت ماه) استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غربی فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب. آذربایجان غربی و روز دوشنبه. (17 اردیبهشت) استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرماشان، شمال قزوین تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارند.

علاوه بر این شرایط، انسداد تردد، کاهش دید، لغزش جاده، طغیان جاده، نشت آب، طغیان کانال، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی می باشد. و اختلال در ناوگان حمل و نقل و حمل و نقل، در مناطق خیزش محلی گرد و غبار، در مناطق کوهستانی احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات و باغات وجود دارد.

در این صورت پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اقامت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای حیوانات و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع توصیه می شود. تامین برق ساختمان های موقت، کانال های زهکشی و ابروها، با توجه به احتمال وقوع تگرگ، باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی از جمله انتقال سریع محصولات برداشت شده به مناطق امن، حفاظت از انبارهای غلات و محصول. گندم در برابر باران

به گزارش شیمیشی، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی با اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی می شود. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای رویارویی با یک پدیده مضر داده می شود.

بر اساس گزارش شیمیشی، سازمان هواشناسی کشور همچنین نسبت به بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و غبار و احتمال بارش تگرگ در مناطق دوردست در روزهای شنبه تا سه شنبه هشدار داد.

بر اساس این هشدار، روز شنبه (25 اردیبهشت ماه) نیمه غربی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان، خراسان جنوبی، یکشنبه (26 اردیبهشت)، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرماشان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمالی. گلستان، ایلام شمالی، روز دوشنبه (27 اردیبهشت) گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمهال و بختیاری، بوشهر، شمال فارس، ارتفاعات استان‌های سمنان و غرب اصفهان، در روز سه‌شنبه (۲۸ اردیبهشت) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرماشان، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شرق اصفهان تحت تاثیر حرکت سامانه بارشی قرار دارند.

در این صورت احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال جاری شدن آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، رانش زمین و کاهش دید به ویژه در جاده ها و دشت های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال وجود دارد. خسارت به نهال ها، درختان ضعیف و محصولات باغی و کشاورزی.

در این صورت توصیه می شود در سفرها و سفرهای بین شهرها مراقب باشید، در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خیس نشوید، در فعالیت های کوهنوردی احتیاط کنید، از چرای حیوانات و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مرتفع خودداری کنید. مکان ها . مقاوم‌سازی ساختمان‌های موقت، آسیب به چاه‌ها و آبراه‌ها با توجه به احتمال وقوع تگرگ، باید اقدامات لازم برای حفاظت از انبارهای غلات و غلات در برابر باران انجام شود تا آسیبی به بخش کشاورزی وارد نشود.

به گزارش شیمیشی، هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ می دهد که باعث اختلال در سفر و کارهای روزانه می شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا