“هشدار زودهنگام”، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

“روز جهانی کاهش خطر بلایا” هر ساله در 13 اکتبر جشن گرفته می شود.

به گزارش شیمیشی، «روز جهانی کاهش خطر بلایا» برای اولین بار در سال 1989 پس از فراخوان مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تعیین روزی با هدف توسعه فرهنگ جهانی آگاهی از خطرات و کاهش بلایای طبیعی تأسیس شد. و پس از آن هر سال 13 اکتبر به عنوان روز کاهش خطر بلایا جشن گرفته می شود تا آگاهی از اهمیت درک خطراتی که مردم با آن روبرو هستند افزایش یابد.

شعار امسال (2022) روز جهانی کاهش خطر بلایا است “هشدار زودهنگام” منصوب. این روز فرصتی است برای برجسته کردن پیشرفت کشورها در کاهش آسیب پذیری ناشی از بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و سلامتی.

این روز همچنین افراد و گروه هایی را در سراسر جهان که برای کاهش خطر بلایا تلاش می کنند، به رسمیت می شناسد.

به گفته گایدلی، همکاری بین‌المللی در قالب کمک‌های رسمی توسعه (ODA) و ظرفیت‌سازی برای مقاوم‌سازی در برابر بلایا برای پاسخگویی به رویدادهای شدید آب و هوایی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی مورد نیاز است.

اخیراً بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در بیشتر کشورها رو به افزایش است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، سیل ناشی از باران های موسمی در سپتامبر سال جاری یک سوم خاک پاکستان را زیر آب برد و در این صورت 15 درصد از مردم این کشور آواره یا متضرر شدند و تخمین زده می شود که 1700 نفر جان خود را از دست داده اند. زندگی. از دست رفته زندگی در.

بدین منظور آمادگی همه کشورها در برابر خطرات ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی و تلاش مناسب برای کاهش این خطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا