عمومی

نخستین شهر خشتی جهان در آستانه جهش اقتصادی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استانها – نیره شفیعی پور: در 18 ژوئیه 1996 به ثبت رسیده است ، که چند سال تلاش جهانی برای حفظ میراث تاریخی است و اولین شهر بزرگ و بزرگترین اثر تاریخی جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به نگارش در آمده است.

کارشناسان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و فرهنگی dzd مسئولیت های سنگینی را به رجیستری واگذار کردند که در ابتدا اجرای آن غیرممکن بود و حتی یک سال پس از ثبت جهانی ، یکی از کارشناسان انتظار انجام این وظایف را نداشت اما این روزها گرچه زمینه است. تاریخ هنوز در مراحل ابتدایی خود است. این یک پیشرفت و تعالی بی نظیر است ، اما اوضاع به خوبی پیش رفته است و مردم و مقامات معتقدند که اکنون مرحله تاریخی dzd خوب است.

ادامه تکنیک های خود بهسازی برای ساختن آرامگاه یزیدی جامد از یونسکو

یکی از مسئولیت های سنگینی که یونسکو در حفظ سنگ های تاریخی پس از ثبت جهانی برعهده گرفته است ، ادامه تکنیک های طراحی داخلی است ، بدین معنی که تمام ساختمان های موجود در قلمرو سنت تاریخی از سنگ و فرش ساخته شده اند و این یکی از آنهاست. برای شهری که به نظر می رسید وظیفه سنگینی دارد. مردم سبک های جدید معماری و استفاده از مواد جدید را می خواهند.

اگرچه در سال اول پس از ثبت نام ، برای این تصمیم حملات زیادی به مسئولان انجام شد ، اما اکنون پس از گذشت سه سال ، چیزی که جای تعجب ندارد این است که مردم این حوزه از مسئولان پیشرفت می کنند و علاقه مندند از معماری قدیمی و قدیمی در معماری بافت استفاده کنید. آنها تاریخی هستند.

این روزها یزد تلاش زیادی کرده تا اختلاف بزرگی ایجاد شود و همه از مقامات شهری گرفته تا سرمایه گذاران بخش خصوصی ، اعضا ، اصناف و حتی سازمانهای مذهبی دست به اقدامی زده اند.

در گفتگو با آنلاین ، یزد ، مدیر سایت میراث جهانی اظهار داشت: در سه سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی در کشور ، میزان سرمایه گذاری در زمین و منطقه با تولید تاریخی قابل توجه بوده است ، بنابراین هزاران نفر. .با توجه به سرمایه گذاری ، هزاران دلار تعمیر شد که از این تعداد 750 مورد توسط بخش خصوصی تعمیر شد و این یک رویداد بی نظیر در کشور است.

حمایت از پایگاه تاریخی توسط جوامع منطقه نمایندگان مذهبی نیز به قدرت رسیدند

محسن عباسی به هر حال وی افزود: تعداد ورودی های شغلی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی مطابق با همین تئوری است که باید حمایت های جوامع محلی انجام شود و دولت باید از مالکیت خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری با توجه به بحران اقتصادی در منطقه حائز اهمیت است و گفت: دانشگاه ، شهرداری ، صنعت و سه کشور نیز در بخش خصوصی و جمع آوری این عوامل متمرکز هستند. یونسکو به قابلیتهای ما تکیه کرده است و امروز به نظر می رسد یونسکو در تخصص ، دانش و تجربه خود در دوره پس از ثبت نام اطمینان دارد.

عباسی هرفه تأکید کرد: “در شرایطی که همه از تصمیماتی که برای یونسکو گرفته شده می ترسند ، مردم به میدان آمده اند و در شرایطی که می بینیم ، افرادی که در بسیاری از مناطق کشور زندگی می کنند ، اغلب مجبور به ترک می شوند.” و به اجتماعی و فرهنگی آسیب برساند. ” در زمینه تاریخی یزد افراد بسیار خردمندی وجود دارند و دانشمندان بسیار خوبی در زمینه محافظت در برابر اشعه هستند و فرهنگ و ایمان عمیقی دارند و به جرات می توان گفت که چند قدم جلوتر از مسئولان نیستند.

وی افزود: مردم dzd به ceh و گندم اعتقاد دارند و این مورد در سایر شهرها و اوراق نیز وجود دارد. این رویایی است که به حقیقت پیوسته است؛ هیئت های مذهبی نیز مورد بررسی قرار گرفته اند و ما معتقدیم که یزد به دلیل منابع بی نظیر خود ، که به تلاش ، ایمان و یاد مردمش منجر شده است به میراث جهانی تبدیل شده است. مردم ایزدی به علف و چمن اعتقاد دارند و در سایر شهرها و شهرها نیز همین کار را می کنند این رویایی است که به حقیقت پیوسته است؛ هیئت های مذهبی وارد بحث های جبران خسارت شده اند و ما معتقدیم که یزد به دلیل منابع بی نظیری که در نتیجه تلاش ، ایمان و حافظه مردم خود داشته است ، در میراث جهانی جایگاهی دارد.

عضو شورای اسلامی اسلام دوست ، ادامه داد: امروز میراث فرهنگی به یک سرور فرهنگی تبدیل شده و یک پایگاه تاریخی به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده است که فرهنگ این سرزمین را حفظ می کند.

وی افزود: بزرگترین دستاورد ثبت جهانی پایگاه تاریخی یزد این بود که مردم اهمیت یکی از مهمترین مؤلفه های فرهنگی و همچنین در زمینه سعادت اقتصادی را تشخیص دادند.

اگرچه بحث تاریخی گردشگری در یزد شدت گرفته و پس از پایان عزیمت کرونا ، تعدادی از گردشگران خارجی به یزد اعزام می شوند ، اما آشفتگی در شرایط فعلی نیز باعث خوشبختی اقتصادی در چارچوب تاریخی یزد شده است. نمی توان نادیده گرفت.

، رو ، در راه نوسازی خانه های تاریخی ، راه ها و سدهای این منطقه ، بسیاری از کارگران و اربابان درآمد کسب می کنند ، حمل و نقل روشن است و تعداد زیادی از کارگران در بخش های مختلف مشغول به کار هستند و درآمد خود را ادامه می دهند ، و این علاوه بر این خوشبختی که در آینده نزدیک خواهد بود. ما دوباره آن را از نظر مدیریت هتل و سایر مشاغل مرتبط با گردشگری خواهیم دید.

اکنون اروپایی ها برای سفر به قرن دوازدهم بسیار تشنه هستند و اگرچه هر سال نرخ رشد گردشگری در حال افزایش است ، اما افراد مسئول به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال خشک شدن و آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

ثبت نام در یونسکو فرصتی برای کشورهای مختلف است تا از منابع و علایق ثبت کننده استفاده کنند و اگر حوادثی را که طی سه سال گذشته در یزد رخ داده است ارزیابی کنیم ، خواهیم فهمید که مهمترین علاقه رجیستری جلب توجه است. این چارچوب گرانبهای مردم و ویژگی های جامعه را ترسیم کنید.

نظریه های دفاع شهری می گویند که تنها دستاورد ثبت جهانی ، سود پولی برای آن یا استقرار کارگران نظارتی نیست ، بلکه مهمترین مرحله جلب توجه به کار همه اعضای جامعه ، از عموم مردم گرفته تا جامعه بین المللی است.

پل توسعه سرمایه گذاری در زمینه تاریخ جهان باستان بی نظیر است

، Ro ، dzd محبوب تر از هر شهر دیگری است و شعار توسعه سرمایه گذاری در یکی از قدیمی ترین اماکن تاریخی جهان بی نظیر است زیرا این یزد است که پدیده توریستی جدیدی را ایجاد کرده است.

بر این اساس ، ثبت جهانی نه تنها یک فرصت مالی بلکه فرصتی برای جلب توجه جامعه محلی ، ملی و بین المللی است و اگر سال گذشته 2 میلیون سفر داخلی داشتیم ، این هم به همین دلیل بود که نام یزد تا این حد زیاد شنیده می شود و غیره. از میوه است یزد یک رکورد جهانی است.

در سه سال گذشته ، علیرغم همه مجازات ها ، مسئولان و دانشگاهیان یزد در دانشگاه های افتخار جهان صحبت کرده و ترویج کرده اند ، و این در دانشگاه هایی مانند سوربن یا دانشگاه های بزرگ کشورهایی مانند ایتالیا که ادعای هنر و معماری دارند ، حاصل شده است.

ارتباطات جهانی در حقیقت یک سرنوشت قدرتمند را برای مسئولان یزد فراهم کرده است و این هنر آنها حمایت از دفاع مشروع از تمدن این شهر است.

نیاز به دیدگاههای منعطف بسته به ماهیت بین المللی پدیده گردشگری می تواند متفاوت باشد

واقعیت موضوع این است که از نظر سرمایه گذاری ، تبلیغات حرف اول را می زند ، بنابراین مهم است که امروز نام یزد در همه محافل فرهنگی شنیده شود ، اما مردم و مسئولان این کشور باید بپذیرند که گردشگری یک پدیده بین المللی است. ما باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم و بتوانیم به طور مداوم گروه های سرمایه گذاری را به خارج از کشور جذب کنیم یا نمایندگان استان را برای گزارش این شهر به خارج از کشور بفرستیم ، بنابراین یک نمای بسته که در این زمینه وجود دارد ، باید اصلاح شود. .

اگرچه ثبت جهانی یزد هنوز فواید مالی برای این شهر به همراه نداشته است ، اما می توان با استفاده از ظرفیت و ایده های روشن بخش خصوصی مورد استفاده قرار گرفت.

رکورد جهانی ثبت رکورد جهانی یزد در سه سال گذشته هیچ افت واحدی به یونسکو نداده است.

شهردار یزد در گفتگو با آنلاین گفت: “بین ثبت نام سال گذشته برای میراث تاریخی یونسکو در میراث جهانی یونسکو ، هنوز شهردار تصمیمی اتخاذ نکرده است ، اما هنوز شهرداری برای بهبود بخش اقدام نکرده است.”

جمال اول عزیزی توضیح داد: در سه سال گذشته ، شهرداری 250 خانه تاریخی را در میراث جهانی یزد بازسازی کرده و از آنها در زمینه آثار فرهنگی مانند خانه ادبیات ، موزه و غیره استفاده خواهد کرد.

همه به وسعت بسیار زیادی رفته اند تا dzd که اکنون یک رویداد توریستی است ، گام های بیشتری در این منطقه بردارد و علاوه بر خوشبختی اقتصادی ، بنیاد تاریخی می تواند قطب اصلی برای حفظ فرهنگ بومی dzd باشد.

دکمه بازگشت به بالا