ترندهای کسب و کارعمومی

نحوه ساخت کوره زغال سنتی

 

امروزه و همچنین در گذشته برای راه اندازی یک کارگاه تولید زغال نیاز به یک کوره ی سنتی و یا صنعتی می باشد تا بتوان با استفاده از آن زغال مورد نیاز خود را برای فروش و کسب و درآمد تهیه کرد. کوره ی زغال سنتی یکی از کوره هایی است که می توان با استفاده از آن و مزیت ها و کارایی هایی که دارا می باشد اقدام به تولید زغال به صورت قانونی و همچنین اصولی نماییم یادگیری و آموزش سنتی کار سختی نمی باشد.

برای ساخت کوره زغال از نوع صنعتی و یا سنتی نیازمند برخی اقدامات هستیم. در ارتباط با آموزش ساخت کوره ی زغال صنعتی می بایست ذکر کنیم که این مدل از کوره ها در کارگاه ها و شرکت های مخصوصی ساخته می شوند و می بایست برای خرید به این کارگاه ها مراجعه کرده و سفارش کوره ی ذغال صنعتی با مدل مد نظر خود را ارائه داده و در زمان مشخص سفارش خود را تحویل بگیرید.

آموزش ساخت کوره ی زغال سنتی توسط بنا ها صورت می گیرد و نیازی به صرف وقت زیاد و همچنین هزینه ی بالا ندارد. کوره ی ذغال سنتی بیشتر در گذشته و توسط مردمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و آن ها با استفاده از کوره ی سنتی نسبت به تهیه ی زغال مورد نیاز خود برای انجام کار های مختلف خود اقدام می کردند.

برای آموزش ساخت کوره ی زغال سنتی می بایست حتما در یک محیط مناسب و حدالامکان به دور از محل های مسکونی اقدام کنیم. در صورتی که مکان ساخت کوره ذغال سنتی دور افتاده و تا حدودی بدون استفاده باشد می توانید راحت تر کوره ی خود را بسازید و از امکانات آن استفاده نمایید. علت این امر هم آلودگی هایی است که این کوره برای محل خود به وجود می آورد.

برای ساخت کوره زغال سنتی نیاز به خشت و گل خواهید داشت چرا که مواد تشکیل دهنده ی اصلی کوره سنتی این دو ماده می باشد. در ابتدا باید بگوییم که برای ساخت کوره ی ذغال بهتر است از یک بنا که دارای تجربه و مهارت است کمک بگیرید و این کار را به تنهایی انجام ندهید تا علاوه بر این که کوره راحت ساخته شود کیفیت مناسبی را هم دارا باشد.

برای ساخت کوره ی زغال سنتی در ابتدا با حفر کردن یک محل گود یا به اصطلاح ایجاد یک چاه شروع می شود، همچنین در ساخت کوره ی زغال می توان به ایجاد باکس های مستطیل یا مربع شکل به جای چاه و گودی اشاره نمود. در صورتی کوره را به صورت چاه درست می کنید می بایست دیواره های چاه را با خشت و گل صاف کنید یا این کار را به کمک آجر و چینش آن به صورت یک الگوی تکراری انجام دهید.

پس از ایجاد چاه یا باکس مناسب کوره ی زغال سنتی می توانید چوب ها را داخل آن ها بریزید و آن ها آتش بزنید و پس از گذشت مدت زمان مناسب و خاموش شدن آتش و پس از ان سرد شدن زغال ها نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنید. زغال تهیه ی شده دارای کیفیت بسیار مناسبی خواهد بود و شما می توانید با فروش آن ها در بازار درآمد خوبی را برای خود ایجاد نمایید.

در ارتباط با اندازه و ارتفاع کوره ی زغال سنتی هم باید بگوییم که بر اساس میزان نیاز خود می بایست این ارتفاع و اندازه ها را رعایت کنید. در صورتی که می خواهد زغال در حجم و اندازه ی بالا تولید کنید بهتر است ارتفاع و به صورت کلی کوره ی بزرگتری را برای خود بسازید تا دچار مشکل خاصی نشوید. ساخت کوره ی بزرگتر هزینه های زیادی را در بر نخواهد داشت.

مزیت استفاده از کوره ی زغال سنتی

یکی از که سبب می گردد تا این کوره محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند کیفیت زغال هایی است که از این طریق به دست می آید. کیفیت زغال کوره ی سنتی از نظر بدون دود بودن و هم از نظر بوی بسیار خوبی که دارد و در هنگام آماده کردن کباب و یا قلیان این بو کاملا تاثیر گذار می گردد سبب محبوبیت بسیار زیاد آن در میان مصرف کننده ها می گردد.

مورد دیگری هم که باعث محبوبیت زغال های به دست آمده از کوره ی زغال سنتی می گردد عدم به وجود آمدن سردرد در هنگام استفاده از آن است. به دلیل این که عمل کربنازیسیون در این نوع از زغال ها به راحتی انجام می گردد و زغال ها در طی آماده شدن در هوای آزاد قرار دارند به هیچ عنوان مصرف کننده را دچار مشکلاتی از قبیل سردرد نخواهد کرد.

مزیت بسیار مهم دیگری که کوره ی ذغال سنتی دارا می باشد هزینه های مربوط به آن می باشد که بسیار پایین می باشد. برای آموزش ساخت کوره ی ذغال به هیچ عنوان نیاز به هزینه های گزاف نیست و با حداقل هزینه ها می توان یک کوره ی ذغال سنتی ساخت و از آن برای تهیه ی زغال در جهت تامین نیاز های بازار و افزایش درآمد در کنار رونق بخشیدن به کسب و کار استفاده نمود.

نکته ی دیگری که مربوط به هزینه ها می باشد این است که برای استفاده از کوره ی سنتی نیازی به انرژی برق نداریم. همین مورد نیز سبب کاهش هزینه در استفاده و نگهداری از کوره ی سنتی می گردد. کوره ی سنتی در کل برای استفاده و همچنین نگهداری نیازی به هزینه و خرج اضافی ندارد و می توان با کم ترین هزینه از کوره ی سنتی نگهداری و استفاده نمود.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که استفاده از کوره ی سنتی بنا به نیاز افراد و همچنین خواسته هایی که دارند می تواند مناسب باشد خصوصا در زمانی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند، پس از این که شاهد رونق کسب و کار بودید می توان از کوره های به روز تر و مدرن تر در صورت وجود شرایط استفاده نمایید.

معایب استفاده از کوره ی زغال سنتی

مهم ترین عیبی که کوره ی زغال سنتی دارا می باشد آلودگی محیط زیست می باشد. به دلیل این که کوره ی سنتی دارای دود می باشد و هیچ تدبیری برای مهار این دود و آلودگی ناشی از تهیه ی زغال توسط این کوره وجود ندارد معمولا شاهد آلودگی محیط اطراف کوره ی سنتی می باشیم و ارگان های مربوطه در زمان حال حساسیت های بسیاری بر روی این موضوع دارند.

همچنین باید بگوییم که میزان زغالی که از کوره ی سنتی به دست می آید یک چهارم مقدار چوبی است که در داخل آن ریخته شده است. این میزان زغال به دست آمده در مقایسه با کوره های مدرن تر کم می باشد.

در خطر بودن و یا امکان آسیب رسیدن به افراد در کنار عدم بهداشتی بودن کار دیگر مواردی است که در ارتباط با معایب استفاده از کوره ی سنتی وجود دارد. بهتر است در صورت استفاده از کوره ی سنتی به کارکنان خود همیشه توصیه مراقبتی و بهداشتی را گوشزد نمایید تا مشکل خاصی گریبان آن ها را نگیرد و با خسارت های جبران ناپذیر مواجه نشوند. بهتر است در کنار آموزش ساخت کوره ی ذغال این آموزش ها را فرا بگیرید.

در یک جمع بندی کلی از معایب کوره های سنتی هم باید گفت که به دلیل مدرنیته شدن و یا ماشینی شدن کار ها دیگر استفاده ی آنچنان از روش های سنتی به عمل نمی آید، کوره ی سنتی جهت تهیه ذغال نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و ساخت کوره ی زغال سنتی هم قدیمی شده است. ساخت کوره ی زغال امروزه بیش تر در حوضه های صنعتی و ماشینی می باشد و افراد برای آموزش ساخت کوره ی زغال می توانند این روش ها را نیز فرا بگیرند.

استفاده از کوره ی زغال سنتی نیاز به مجوز دارد؟

در صورتی که شما برای سنتی خود مجوز های مربوط را اخذ نکنید و همچنین به صورت غیر قانونی از کوره ی سنتی در محل های مختلف چه بیرون شهر و چه داخل شهر استفاده کنید بدون شک با برخورد های قانونی مواجه خواهید شد. این برخورد قانونی تا جمع کردن کوره و تخریب آن ممکن است پیش رفته و کار شما از بین برود.

علت این حد از برخورد های قانونی آلودگی های زیست محیطی است که این نوع کوره برای اطراف خود به وجود می آورد که در صورت اصولی ساخته نشدن آن این آلودگی ها بیش تر هم می شود. علاوه بر آن کوره ی زغال سنتی بهداشتی نمی باشد و ممکن است مشکلاتی را برای کارکنان خود در صورت قانونی نبودن به وجود آورد که جبران آن کمی سخت باشد؛ بنابراین حتما برای شروع کار کوره ی ذغال سنتی خود مجوز های مربوطه را دریافت نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا