نجات ۳ نفر از مرگ خاموش در غرب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران از نجات 3 نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی از گاز گرفتگی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با شیمیشی. وی در این خصوص گفت: ساعت 19:30 عصر امروز یک فقره گاز مونوکسید کربن در یک منزل مسکونی به آدرس بزرگراه شهید سهتری، خیابان پکسمبر، خیابان هجرت رهاسازی و به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد. ، ایستگاه به محل اعزام شد.

وس افزود: شرکا به محض ورود با ساختمانی چهار طبقه با واحدی 80 فوتی در طبقه اول مواجه شدند. دختر خانواده پس از بازگشت به خانه با دیدن وضعیت پدر 60 ساله و مادر 56 ساله خود با آتش نشانی تماس گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و حراست شهر تهران ادامه داد: این افراد با هماهنگی اورژانس به سرعت به مرکز درمانی منتقل شدند، همچنین مردی در طبقه دیگر دچار سرگیجه و سردرد شد و پس از قرار گرفتن در معرض تماس بهبود یافت. بیماری. در هوای آزاد و به بیمارستان منتقل شد.

ملکی در خصوص علت حادثه گفت: در آزمایشات کنتور گاز مشخص شد که در واحد اول گاز مونوکسید کربن آزاد شده و در طبقه فوقانی گاز کاهش یافته است. در داخل موتورخانه چون از دودکش های آکاردئونی استفاده می شد که برای این آلاینده ها مناسب نبود، همچنین سوراخ های زیادی روی این دودکش قدیمی وجود داشت که به همین دلیل گاز به داخل ساختمان و واحدها پخش شد.

وی افزود: آتش نشانان ساکنان ساختمان را تخلیه کردند و آژانس های گاز برای رفع نشتی و تعمیر موتورخانه گاز را قطع کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران به وقوع این حادثه اشاره کرد و گفت: با سردی هوا شاهد افزایش این حوادث هستیم و به همین دلیل از شهروندان تقاضا داریم از تجهیزات استاندارد استفاده و توجه کنند. همچنین توجه داشته باشید که داخل دودکش باید از ورق گالوانیزه سفید ساخته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا