حوادث

نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب/امدادرسانی در ۴۰ شهرستان ادامه دارد

رئیس هلال احمر با اشاره به اینکه 120 نفر از شهروندان از سیل نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند، از تداوم امدادرسانی به شهروندان در 40 شهر خبر داد.

به گزارش شیمیشی، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص بلایای هوایی کشور که از 5 تا 9 دی ماه رخ داده است، گفت: 3 استان تحت تاثیر موج بارندگی قرار گرفته اند و از این رو هلال احمر آماده کمک به مناطق آسیب دیده از بلایای جوی است. آماده. ” شروع کردن

وی افزود: بیشترین خسارات این سامانه بارشی در جنوب کشور دیده می شود و در این راستا 1605 چادر، تابلو فرش پالتو، 17 هزار و 515 پتو، 5 کیلوگرم نایلون، 700 فلر، 4777 بسته غذایی، 3563 کیلو برنج. برای سیل زدگان 7224 یک قوطی کنسرو، 132 کیلوگرم خرما، 2 نان و 21 هزار و 148 بطری آب معدنی توزیع شد.

رئیس هلال احمر خاطرنشان کرد: در 4 شهرستان از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر امدادرسانی ادامه دارد و از تمامی امکانات برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: در 4 ساعت گذشته در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس 4 فروند بالگرد در 4 دور پرواز و 5 تن کمک به مناطق سیل زده به مدت 25 ساعت و 3 مجروح به مراکز اعزام شدند. درمان انتقال 163 امدادگر نیز با بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: سوانح هوایی در روزهای اخیر نه تنها در جنوب کشور بلکه در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمهال نیز رخ داده است. and Bextiyar, 2017 2018. کاهش یافت. در زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد کمک‌های لازم صورت گرفت.

رئیس هلال احمر تصریح کرد: در مجموع نیروهای هلال احمر در 5 شهرستان امدادرسانی انجام و برای 4 هزار و 144 نفر اسکان و اورژانس فراهم کردند. در این زمینه 4 کمپ در چابهار، کنارک و میناب راه اندازی شد تا مردم بتوانند در این کمپ ها ساکن شوند.

کولیوند به مهمترین وظایف هلال احمر در مناطق سیل زده در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: 3 شهروند در روزهای گذشته از سیل نجات یافتند و متاسفانه 5 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس هلال احمر خاطرنشان کرد: در استان های شمالی 5 نفر توسط نیروهای هلال احمر خدمات درمانی خارجی دریافت کردند و 5 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 4 خودرو از سیل و باد نجات یافتند.

به گزارش مرکز رسانه های هلال احمر؛ کولیوند تاکید کرد: نشت آب از منازل اهالی به دقت رصد می شود و تاکنون آب 6 منزل به طور کامل حذف شده است. در مجموع بیش از 4700 نیرو برای سیل زدگان و 741 خودرو در این راستا استفاده شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا