مورد توجه‌ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

نوروز هر ساله زمان فوق العاده ای برای سفر مردم بوده است. با شیوع ویروس کرونا، چند سال پیش بود که سفرهای نوروزی چندان دیده نشد و توجه بخش بزرگی از مردم را به خود جلب نکرد. این در حالی است که بسیاری از کاربران در چند سال اخیر تورهای مجازی را بهانه ای برای معرفی اماکن سیاحتی و زیارتی شهر خود راه اندازی کرده اند.

به گزارش شیمیشی، پژوهشکده «بتا» در متن خود ادامه داد: با تزریق عروق کرونا و کاهش چشمگیر بیماری عروق کرونا و مرگ و میر در اواخر دهه 1400، جشن نوروز 1401 فرصت مناسبی برای سفر و شادمانی است. ; به همان اندازه که در این اعیاد ماه مبارک رمضان شاهد خیل عظیم مسافران نوروزی بودیم.

طبق تحقیقات انجام شده، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد (اینستاگرام)، پیرسوس (توئیتر) و حافظیه در شیراز (تلگرام)، محبوب ترین مقاصد گردشگری در حوزه سایبری در نوروز سال 1401 بوده اند.

اولین کمد دیواری در هر تخت از نظر کاربران بیشتر از دو تخت دیگر است. اینستاگرام محتوای بیشتری در مکان های تفریحی و مسافرتی در هر دو پلتفرم دیگر نسبت به کاربران نوروز 1401 داشت. ارسال تصاویر مکان های گردشگری پس از بازدید از مکان ها، معرفی مکان های مختلف تاریخی، مذهبی و گردشگری توسط گردشگران و افراد مختلف، پیشنهاد سفر به این مکان ها توسط دوستان و آشنایان، توسط کارشناسان تاریخچه و دلایل اهمیت این مکان ها را معرفی کنید. میادین و … یکی از دلایل گسترش این مکان ها در حوزه سایبری است.

با توجه به بررسی تکرار این مکان ها در نوروز سال 1401، انتشار تصاویری از اماکن گردشگری پس از بازدید و ارائه بازدید از آن مکان ها، مهمترین عامل افزایش این مکان ها در طول دوره تحقیقات اجتماعی بوده است. شبکه های.

در این گزارش تنها مکان های گردشگری از اماکن تاریخی و مذهبی، مقابر معروف و اماکن گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و منابع طبیعی مانند جنگل ها، اقلیم، پارک ها و غیره در نظر گرفته نشده است.

طبق آمار، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و برج میلاد تهران سه مکان جالب توجه کاربران توییتر در نوروز سال 1401 بوده است.

مهم ترین مکان های گردشگری مجازی در نوروز

مقبره امام رضا (ع) در مشهد، پیرسوس در شیراز و میدان نکس جهان در اصفهان سه مکان جالب برای کاربران اینستاگرام در نوروز سال 1401 بود.

مهم ترین مکان های گردشگری مجازی در نوروز

تخت جمشید شیراز، برج میلاد تهران و حافظیه شیراز سه مکان مورد توجه کاربران تلگرام در نوروز 1401 بودند.

مهم ترین مکان های گردشگری مجازی در نوروز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا