مطالبه محیط بانان؛ نیاز فوری محیط بانی کشور به خرید حداقل ۱۰۰۰ خودرو

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست می گوید با توجه به کمبود و مطالبات محیط بانان نیاز فوری به خرید 1000 خودرو در حوزه حفاظت محیط زیست داریم.

به گزارش شیمیشی، با توجه به غیرممکن بودن برخی راه ها در مناطق چهارگانه و نیاز محیط بانان به داشتن وسیله نقلیه مدرن برای برخورد با شکارچیان غیرمجاز، تامین نگهبان با این وسیله نقلیه می تواند یکی از وظایف مهم سازمان مهم باشد. بدین منظور در ابتدای اردیبهشت 25 دستگاه خودروی عملیاتی، 500 دوربین و 1000 کارتن خواب به ژاندارمری تحویل داده شد. همچنین فرمانده یگان حفاظت محیط زیست این تعداد خودرو را دست کم گرفت و اعلام کرد: محیط بانان کشور به حداقل 1000 خودروی دیگر نیاز دارند.

سرهنگ جمشید محبت گزانی در گفت وگو با شیمیشی وی در خصوص مشکلات و کاستی های یگان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه سرکار خانم انصاری – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – از هیئت مدیره سازمان هستند و می دانند و به مشکلات رسیدگی کرده اند. اولین روز کاری او با بازدید از پست محیط زیست بانی آغاز شد. این کار بی نظیر بوده است.

وی به درخواست های مطرح شده از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: ماشین های دامداری همه خسته اندد 25 خودروی خارجی خریداری شده اما نیاز مبرمی به حفظ محیط زیست کشور با خرید حداقل 1000 خودروی مرغوب وجود دارد. با توجه به ممنوعیت قانونی خرید خودروهای خارجی، اکثر خریدهای ما بعد از یکی دو سال منقضی می شود. جاده های ما خاص و صعب العبور است و سخت ترین آن ها در حوزه حفاظت از محیط زیست کشور است که برای این منظور نیازمند خودروهای تخصصی هستیم. هر جا می رویم مردم محترم از ما ماشین می خواهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مسئله دیگر کمبود نیروی انسانی است. اگر به جای دو نفر، سه نگهبان داشته باشیم، جلوی تخلفات بیشتری گرفته می شود. در تحول خدمات می توانیم اتفاقات مثبتی را ایجاد کنیم. ما 4000 هزار نگهبان داریم و 50 درصد نقشه ما خالی است. اگر سالانه 200 تا 250 دامدار مانند گذشته به این مجموعه اضافه شود، به دلیل تعداد مجروحان، فوتی ها، بازنشستگان و خروج های سالانه و همین روند جذب نیرو، تعداد آدم ربایی ها افزایش نمی یابد. در این صورت می توان در عرض دو سال مجوز دریافت سالانه 1000 تا 1500 احترام را برای جبران کمبود احترام گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: تعداد ماموران حفاظت محیط زیست باید به حدی برسد که به چارت سازمانی نزدیک باشد. این موضوع یک ضرورت اساسی است و به عنوان نوعی سرمایه گذاری به آن نگاه می شود. امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم، ضمن اینکه پاسداران پس از جذب نیرو با آموزش های تخصصی وارد منطقه می شوند.

محبت گزانی در پایان گفت: در طول هفت سالی که سرباز حفاظت محیط زیست بودم، اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه دیدم اما به آن سطحی که می خواستم نرسیدیم. الان این دو آرزوی جدی را دارم و خوشبین هستم که در دوره خانم انصاری برآورده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا