ترندهای کسب و کارفرهنگ و هنر

مزایا و معایب شغل بازیگری

بازیگری یکی از محبوب ترین شاخه های هنری در تجارت است. از خیلی از کسانی که عاشق بازیگری هستند این سوال پرسیده می شود که چگونه بازیگر شویم؟ در این مقاله به معرفی شغل بازیگری می پردازیم.

در واقع بازیگر وظیفه دارد شخصیت ها و شخصیت های فیلمنامه را زنده کند. سن خاصی برای بازیگری وجود ندارد و بازیگران با توجه به استعدادشان نقش‌هایی را در نظر می‌گیرند. یکی از مهم ترین ویژگی های بازیگری به عنوان یکی از جذاب ترین مشاغل در عرصه هنر، مردم شناسی و شناخت کافی مردم و جامعه است. بازیگر توانا و موفق کسی است که بتواند نقش های متفاوت و گاه متضاد را به خوبی بازی کند.

مهارت ها و دوره های آموزشی مورد نیاز برای نقش یک بازیگر:

به طور معمول در فیلم و سریال ایرانی، بازیگران دوره های بازیگری را در دانشگاه مربوطه خود خوانده یا گذرانده اند. البته برخی ریسک کردند که تجربی عمل کنند. علاقه مندان به بازیگری می توانند یکی از تخصص های زیر را در دانشگاه انتخاب کنند:

بهره وری

ارائه

هنرهای نمایشی

تئاتر

هنرهای نمایشی در تئاتر اعمال می شود

همچنین بازیکنان باید 5 مهارت زیر را داشته باشند:

کار گروهی

تقلید و بداهه

با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید

روانشناسی

قدرت بدنی خوب

باید توجه داشته باشید که برخی از مشاغل در هنر نیاز به مهارت های اضافی دارند، مانند اسب سواری، شمشیر بازی، مهارت های زبان خارجی و غیره.

شخصیت بازیگر:

عمل کردن به عنوان یک اثر تعریف شده در شاخه ای از هنر، بیش از هر چیز به قدرت تجسم، تخیل و تمرکز برای موفقیت نیاز دارد. یک بازیگر باید هوش خوب، سرعت یادگیری کافی، استعداد و علاقه داشته باشد و همیشه بازخورد و انتقاد کارگردان و منتقد را دریافت کند. افرادی که دارای حس زیبایی شناسی و اشتیاق به ارائه هنر خود به دیگران هستند، اغلب در حرفه بازیگری موفق هستند. بازیگران هنر خود را بیان می کنند و دیگران را سرگرم می کنند. در حرفه بازیگری، انعطاف پذیری یکی از ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد محسوب می شود. افرادی با ویژگی های خاصی در بازیگری سرآمد هستند. طبق تست شخصیت MBTI تیپ شخصیتی ایده آل برای حرفه بازیگری تیپ INFJ است. اگر می خواهید در مورد این تیپ شخصیتی بیشتر بخوانید، این مقاله از مجله پارت نیوز برای شما مناسب است.

6 چالش پیش روی هنرمندان:

چالش هایی که برای علاقه مندان به بازیگری وجود دارد به شرح زیر است:

انتخاب کنید تا چندین نقش مختلف را به طور همزمان در طول سال بازی کنید

امکان دوره های بی پایان بیکاری

تسلط بر بسیاری از مهارت های مختلف مانند اسب دوانی و شمشیرزنی و صحبت کردن به زبان های مختلف

برنامه ریزی سفرهای داخلی و خارجی طولانی تر

چالش های ایجاد اختلال در روند عادی آگاهی و زندگی در جامعه

مشاغل کم درآمد و بدون بیمه

دکمه بازگشت به بالا