متا برای نخستین بار با یک خبرگزاری قرارداد هوش مصنوعی امضا کرد

متا برای نخستین بار با یک خبرگزاری قرارداد هوش مصنوعی امضا کرد

متا در اقدامی تاریخی برای نخستین بار با یک خبرگزاری برای استفاده از محتوای آن در سرویس های هوش مصنوعی خود قرار داد امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز شرکت متا اولین همکاری بزرگ خود در زمینه ی اخبار هوش مصنوعی را با رویترز ثبت کرد. این قرارداد به چت بات هوش مصنوعی متا امکان می دهد تا در پاسخ به سؤالات خبری به گزارش های رویترز ارجاع دهد. توافق چندساله گامی مهم در رابطه ی در حال تحول بین شرکت های هوش مصنوعی و سازمان های خبری محسوب می شود.

به گفته ی جِیمی ردیس سخنگوی متا هدف از همکاری تازه با رویترز ارتقای توانایی متا در پاسخ به سؤالات مربوط به رویداد های جاری است. رادیس توضیح داد: هوش مصنوعی متا می تواند با خلاصه ها و لینک های محتوای رویترز به سؤالات خبری پاسخ دهد.

وی تأکید کرد که اگرچه طیف گسترده ای از کاربران بیشتر به منظور اهداف خلاقانه و آموزشی با چت بات متا تعامل می کنند همکاری با این خبرگزاری مشهور تجربه ی بهتری را برای آن دسته از افراد که به دنبال اطلاعات خبری هستند فراهم می کند. ردیس به سؤالات در خصوص اقدامات ایمنی متا درباره ی پاسخ های هوش مصنوعی مربوط به اخبار و رویداد های جاری پاسخی نداد.

نتیجه ی همکاری متا با رویترز در ابتدا تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس خواهد بود. از روز جمعه در پاسخ های هوش مصنوعی متا در پلتفرم های مختلف از جمله فیس بوک اینستاگرام واتساپ و مسنجر از مطالب رویترز نیز استفاده خواهد شد.

ورود متا به توزیع اخبار با کمک هوش مصنوعی تفاوت جالبی با رویکرد این شرکت در قبال اخبار در شبکه ی اجتماعی تردز دارد؛ جایی که متا صراحتاً اعلام کرد قصد ندارد محتوای خبری و سیاسی جدی را ترویج کند. همکاری جدید با رویترز نشان می دهد که متا اگرچه از روش های سنتی توزیع اخبار در شبکه های اجتماعی فاصله می گیرد همچنان به دنبال روش های کنترل شده برای ترکیب اخبار در خدمات هوش مصنوعی خود است.

 است.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا