عمومی

ماجرای دستبرد به مزارع رمزارز در مشهد

با دستگیری 10 نفر از اعضای یک گروه سرقت در مشهد ، راز یک سری سرقت های مسلحانه بر کشاورزان رمزارز فاش شد.

به گزارش شیمیشی ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی رضوی روز گذشته در مورد سرقت خط معدنچی به روزنامه خراسان گفت: «در مشهد ، دست ، پا و دهان نگهبان کارگاه را بستند و پس از ضرب و شتم و تهدید به کشتن ، درها را در برابر سرقت بستند. . ” آنها پس از ترور وینچستر با سلاح ، چوب و شمشیر ، تعداد زیادی از پولسازان دیجیتالی (کارگران) را سرقت کردند و با عجله از محل فرار کردند.

سردار سرتیپ محمد کاظم تگاوی در سخنان خود افزود: با گزارش حادثه به پلیس ، تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره اطلاعات خراسان رضوی پلیس عراق بلافاصله به محل حادثه رفتند و تحقیقات میدانی کاملی را آغاز کردند. تحقیقات کارشناسان کارآگاهان نشان داد که سارقان مسلح اعضای باندی بودند که به طور خاص مزرعه مزرعه رمزارز را سرقت کردند. این در حالی بود که سارقان از دو پژو پارس و 405 خودرو برای جرم استفاده کردند.

به گفته سردار تقوی ، پس از جمع آوری اطلاعات اولیه ، مشخص شد که پلیس با یک گروه معروف و حرفه ای روبرو است که ممکن است به مکان ها و مراکز معدنچیان برسد ، بنابراین تیم متخصص کارآگاهان تجزیه و تحلیل تخصصی انجام داده و اطلاعات را در بسیاری از موارد ردیابی کرد. مکان ها این سرقت ها همچنان ادامه داشت ، اما در این میان ، سه سرقت دیگر نیز به طور مشابه در اطراف جاده سیمان و کمربند سبز رخ داد که اهمیت این حادثه را دو چندان کرد زیرا گروه های مسلح باعث ایجاد ناامنی در قسمت های اطراف شهر شدند.

وی با اشاره به بسیج امکانات برای کشف اقدامات سرقت مسلحانه در مزارع رمزارز گفت: ارتکاب جنایات سنگین در خراسان رضوی یکی از موضوعات حساسی است که پلیس برای از بین بردن عاملان هر کاری ممکن انجام دهد. چنین جنایاتی به طور مستقیم با “ایمنی” مردم مرتبط است. بنابراین ، عملیات شبانه روزی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان پس از بررسی دقیق آثار سارقان مسلح و بررسی دوربین های راهنمایی و رانندگی ، آثار مشخص شد صاحبان خودروهای پژو پارس و پژو 405 مورد استفاده سارقان بوده اند.

تگاوی ادامه داد: اطلاعات 48 ساعته و فعالیت های بی وجدان کارآگاهان منجر به شناسایی چهار سارق شد که در یکی از روستاهای اطراف کمربند سبز مشهد مخفی شده بودند. بنابراین عملیات دستگیری آنها با صدور دستورات ویژه از سوی قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان خراسان رضوی) آغاز شد.

وی به عملیات غافلگیر کننده و ضرب و شتم کارآگاهان اشاره کرد و گفت: همزمان با این عملیات که تحت هدایت مستقیم رئیس پلیس آگاهی ، چهار سارق متخصص به نام های “حسن-تی” ، “مجید-س” ، “مرتضی -د “و” محمد-ح “دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها ، چهار کارگر به همراه برخی کابل های مرتبط و سایر تجهیزات سرقت شده پیدا شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: با انتقال متهمان به کلانتری ، تحقیقات کارشناسی ادامه یافت و سرانجام سارقان مسلح به سرقت از چهار کارخانه تولیدی رمزارز اعتراف کردند و اظهار کردند که بیش از 100 کارگر را سرقت کرده اند. شبه نظامیان همچنین سایر اعضای گروه و سارقان را به پلیس آوردند و اعتراف کردند که آنها خانه های مسروقه را پخش کرده اند. در بررسی حساب های بانکی اعضای باند نیز مشخص شد که آنها برای فروش معادن با ترفندی خاص از معدنچیان پول دریافت کرده اند تا اثری از خود به جا نگذارند. یک سری تحقیقات ویژه تاکتیک های سارقان را به پلیس نشان داد و در چندین عملیات جداگانه ، چهار اسب به همراه دو سارق دیگر دستگیر شدند.

وی از دستگاه قضایی و اقدامات این پرونده تمجید کرد و گفت: “عملیات گسترده کارآگاهان برای دستگیری چندین مظنون فراری دیگر در این پرونده ادامه دارد ، در حالی که تحقیقات نشان می دهد اعضای این گروه سرقت مسلحانه در دو مزرعه دیگر رمزارز مورد سرقت قرار گرفته اند.” در مشهد شکست خورد. “زیرا صاحبان کارخانه های فوق الذکر از تمام تجهیزات امنیتی و ایمنی استفاده کرده بودند و سارقان به دلیل صدای آژیر و همچنین وجود سیم های کافی و دوربین های مدار بسته نتوانستند در محل قرار بگیرند. سرقت شکست خورد

در همین حال ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به صاحبان مشاغل و تجار توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرید و با دستگاه های امنیتی تجارت خود را باز کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا