قیمت‌ها در فوتبال ایران چقدر رشد کرده است؟

وی ادامه داد: “در این مقاله ، ما درباره ارزش یكی از بازیکنان یا همكاری اظهار نظر نكرده ایم.” این فقط یك گزارش تشریحی است كه مفهوم تورم در فوتبال ایران را بیان می كند ، كه به راحتی می تواند در سایر باشگاه ها نیز گسترش یابد.

براساس اخبار شیمیشی ، این روزنامه اقتصاد جهانی وی نوشت: “با وجود همه فرمول ها و محاسبات اقتصادی ، مردم عادی با افزایش قیمت چیزهایی که از آنها استفاده می کنند ، دائماً مفهوم” تورم “را افزایش می دهند. آنها اطلاعات و گزارشات کارشناسانه زیادی از دولت دریافت نمی کنند. نکته مهم برای آنها این است که دیروز آنها بسیار زیاد بودند.” و چنین محصولی را خریداری کرده اند و امروز مجبور شده اند مبلغ زیادی را بپردازند. این ساده ترین و راحت ترین روش تورم است. اگر ما بر این اساس کار کنیم ، اکنون یک سنجشی داریم که اگرچه 100٪ شفاف و مختصر نیست. همچنین ، این تنها معیار ما از تأثیر تورم فوتبال ایران در پنج سال گذشته است.

اگر به یاد بیاورید ، در پایان لیگ سیزدهم (فصل 93-92) ، مسئولان وزارت ورزش در آن زمان اصرار داشتند كه شماره قرارداد بازیکنان و كارمندان همه باشگاه های لیگ برتر مذاكره شود. بنابراین ، ورودی های قراردادهای هر 16 تیم حاضر در لیگ برتر به آرامی منتشر شده است. این اقدام اعتراضات شدیدی را از سوی تماشاگران فوتبال برانگیخت ، که این تعداد منتقدان نیز بودند. این مشکلات منجر به تعلیق فرآیندهای ابلاغ قرارداد پس از یک یا دو سال شده است. بنابراین ، در سالهای اخیر ، هیچگونه اظهارنامه رسمی در مورد حقوق مدیران باشگاه اعلام نشده است. تا چند ماه پیش عنوان قرارداد بازیکنان پرسپولیس در لیگ هجدهم (فصل 98-97) ناگهان منتشر شد. این ممکن است به دلیل برخی از اجرای مدیریت اتفاق افتاده باشد ، اما تاکنون ما با انگیزه خود ارتباطی داریم. در نتیجه دو جدول داریم که مربوط به باشگاه پرسپولیس است و اختلاف پولی در این تیم را طی 5 سال نشان می دهد.

اگر برای باشگاههای دیگر جداول جدیدی داشتیم ، آنها را با هم خریداری می کردیم ، اما قطعاً حقوق پرداخت شده به تیم های دیگر کم و بیش به همین روش دنبال می شود. مقاله آخر این است که ممکن است هر دو حالت نادرست و نادرست از نظر تعداد باشد ، اما در آینده نزدیک ما انتخاب دیگری در مورد صحت این تنش ها نداریم. حال ما در مورد پولی که از لیگ سیزدهم تا هجدهم به پرسپولیس داده می شود ، نکات مختصر و جالب را بیان خواهیم کرد.

– امید عالیشاه که یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس است ، در لیگ سیزدهم قرارداد 600 میلیون بندری داشت اما سال گذشته این تعداد با افزایش 1 میلیارد و 300 میلیون تومانی پایه سالانه و 650 میلیون گزینه قرارداد تومن افزایش یافت. انتخاب قرارداد بستگی به پاداش های فردی و جمعی از جمله اهداف و دستیاران یا جوایز مختلف و ورزش دارد.

– بزرگترین بازیکن پرسپولیس در لیگ سیزدهم سلال حسینی بود که برای او قرارداد 1 میلیارد و 350 میلیون تومانی برای آن فصل بود. جالب اینجاست که قرارداد کلاه سفید در لیگ هجدهم زیاد نشده است. قیمت پایه قرارداد سلال در فصل گذشته 1 میلیارد و 300 میلیون دلار بود ، البته 500 میلیون دلار نیز به عنوان گزینه به وی پیشنهاد شد. با وجود این ، سنگین ترین بازیکن ایرانی فصل گذشته ، علیرضا بیرانوند ، که سه و نیم میلیارد دلار ارزش دارد ، شخصیت اصلی قرارداد وی بود و گزینه ای به ارزش 900 میلیون پوند دریافت کرد.

– بگذارید ستاره های دیروز و امروز را با هم مقایسه کنیم. پیام صادقیان که بهترین بازیکن لیگ سیزدهم پرسپولیس بود ، برای آن فصل با 700 میلیون تومانی قرارداد امضا کرد ، اما مهدی ترابی در لیگ هجدهم فقط برای نیمی از فصل ، 1 میلیارد و 700 میلیون لیر به عنوان دلار با قرارداد پایه و 450 میلیون دلار به عنوان گزینه انتخاب شد. بسته

– رضا حقیقی ، هافبک دفاعی ماهر در آن روزهای سفید در لیگ سیزدهم ، با پرسپولیس قرارداد داشت که در مجموع 550 میلیون تومان بود. در همین زمان ، کمال کامیابی نیا در همان موقعیت ، 1 میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان قرارداد پایه برای لیگ هجدهم و 880 میلیون تومان به عنوان گزینه دریافت کرد. بنابراین ، درآمد کل کمال حدود دو و نیم میلیارد دلار است که پنج برابر بیشتر از پنجاه سال پیش است. 400٪ بالاتر

– بیایید امسال از لیگ سیزدهم دور هم جمع شویم. قرارداد علی دایی برای مربیگری در لیگ سیزدهم با پرسپولیس 1 میلیارد و 750 750 میلیون دلار بود که این نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. سالها ، پرسپولیس دو جمله دارد. اگر معامله دلاری گابریل کالدرون را فراموش نکنیم ، گفته می شود که رهبری نیم فصل یحیی گل محمدی نسبت به پرسپولیس بین دو و نیم و سه میلیارد دلار بوده است. چنین رقمی به این معنی است که اگر یحیی در کل فصل رئیس جمهور اصلی پرسپولیس شود ، بین پنج تا شش میلیارد دلار پرداخت می شد. بنابراین هزینه های رئیس جمهور اصلی در پرسپولیس سه برابر و حتی بیشتر از پنج سال است. ناگفته نماند که امسال در لیگ برتر یک همتای ایرانی وجود دارد که گفته می شود قرارداد اصلی وی هفت و نیم میلیارد دلار است.

– کریم باقری در لیگ سیزدهم دستیار علی دایی بود و قرارداد وی 180 180 میلیون بود. در سالن هجدهم حقوق کریم 900 میلیون پوند افزایش یافت که نشان دهنده افزایش پنج برابری است. یک روزنامه ورزشی چند ماه پیش ادعا کرد که قرارداد کریم باقری برای لیگ 19 ، یعنی امسال بین یک میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است. این ادعا توسط باشگاه پرسپولیس تأیید نشده است و در صورت صحت آن ، قرارداد باقری با باشگاه ها تقریباً 10 برابر یا 900٪ افزایش می یابد. توجه داشته باشید که در این مقاله ما درمورد ارزش یکی از بازیگران و هم ستاره ها اظهار نظری نکردیم. “این فقط یک گزارش واضح است که درک تورم به فوتبال ایران منتقل می شود ، که به راحتی می تواند در سایر باشگاه ها نیز گسترش یابد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا