ترندهای کسب و کارعمومی

قطعات به کار گرفته شده در ساخت سایبان مغازه

انواع گوناگونی از وجود دارد که هر کدام قطعات مخصوص به خود را دارند. آشنایی با قطعات سایبان مغازه در تعمیر سریعتر و کم هزینه تر آن به شما کمک می کند.

آشنایی با انواع قطعات سایبان مغازه

سایبان مغازه انواع مختلفی دارد که هر یک دارای عملکرد متفاوت است. همه آن ها می توانند به صورت دستی و یا برقی باز و بسته شوند. در این مطلب برخی از انواع قطعات سایبان مغازه را شرح می دهیم:

روکش سایبان مغازه

مهمترین بخش هر سایبان روکش آن است. روکش ها در انواع و رنگ های متنوعی موجود هستند که برحسب نوع کاربری سایبان و مکان نصب آن انتخاب می شوند. شرایط آب و هوایی منطقه نیز در انتخاب آن مؤثر است. می توانید با چاپ انواع تصاویر و نوشته های تبلیغاتی در روکش سایبان مغازه، تنوع کسب خود را بالا ببرید و مشتری بیشتری جذب کنید. در صورت خرابی روکش می توانید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. بهتر است برای انتخاب مناسب آن از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

موتور سایبان برقی مغازه

یکی از قطعات مشترک در تمامی سایبان های برقی موتور آن است. موتوری که معمولا برای استفاده می شود توبولار نام دارد. از مزایای آن می توان به لوله ای بودن و در نتیجه اشغال فضای کمتر و همچنین ایجاد سر و صدای کم به هنگام عملکرد اشاره کرد. موتورها در صورت خرابی قابل تعمیر و تعویض هستند. در هر ابعادی که مد نظر شما باشد ساخته می شوند. موتورهای توبولار طبق توان کششی خود بر حسب نیوتن در مدل های 60 ، 80 ، 100 ، 120 و 140 دسته بندی می شوند. اگر سایبان مغازه شما کوچک باشد معمولا از مدل 60 نیوتن استفاده می شود.

اسکلت یا سازه سایبان مغازه

تمام قطعات سایبان مغازه روی اسکلت آن نصب می شوند. بنابراین باید از استحکام و کیفیت لازم در تمام شرایط جوی برخوردار باشد. آن ها در دو نوع ثابت و متحرک قابل طراحی هستند. اسکلت سایبان مغازه می تواند از جنس آلومینیوم، فولاد، چوب و یا پلاستیک ساخته شود که هر کدام برحسب نیاز شما استفاده می شود. روش های نصب متفاوتی برای آن ها وجود دارد. برخی یک طرفه هستند که از یک سو به دیوار بالای مغازه وصل می شوند و از سوی دیگر با کمک دو ستون که روی زمین قرار می گیرند ثابت می گردند. برخی دیگر دو طرفه هستند، ستونی در وسط دارند که توسط دو پایه در طرفین آن محکم می شود و دو روکش مجزا در سمت چپ و راست آن قرار می گیرد. اسکلت سایبان مغازه گاهی به صورت قوس دار و شیروانی ساخته می شود.

سنسورهای محیطی

اگر بخواهید سایبان مغازه خود را هوشمند سازی کنید تا به صورت اتوماتیک در هنگام بارندگی، تابش نور خورشید و باد و طوفان باز و بسته شود، می توانید از انواع سنسورهای محیطی استفاده کنید.

تنظیم کننده شیب و زاویه

این قطعه جهت تنظیم اتوماتیک شیب سایبان مغازه به کار می رود. اجزای آن شامل پیچ تنظیم شیب سایبان برقی، درپوش انتهایی پایه موتور و اندکپ، پیچ و پایه متصل کننده بازوها به قوطی سازه می باشد.

بازو و مفصل

بازو ها جهت باز و بسته کردن سایبان مغازه به کار می روند. معمولا توسط سیم بکسل و یا زنجیر به هم وصل می شوند که مدل زنجیری کاربرد بیشتری دارد. جنس آن معمولا از آلومینیوم انتخاب می شود.

اندکپ پلاستیکی

قطعه ای بلبرینگ مانند است که به یک سر موتور وصل می شود و به منظور چرخاندن روکش سایبان مغازه به کار می رود. اندکپ در دو مدل هشت ضلعی و گرد برحسب نوع پارچه استفاده می شود.

پایه دیواری

این قطعه جهت اتصال اسکلت سایبان مغازه به دیوار به کار می رود. در خرید این قطعه کاملا دقت کنید چرا که خرابی آن موجب افتادن سایبان از روی دیوار می شود.

پایه موتور و اندکپ

این قطعه جهت اتصال موتور و اندکپ به قوطی سازه سایبان مغازه به کار می رود.

لوله نگهدارنده روکش

این لوله ها برحسب نوع پارچه سایبان در دو مدل گرد و هشت ضلعی به کار می روند. لوله نگهدارنده معمولا از جنس گالوانیزه ساخته می شود. با کمک شیاری که روی بدنه خود دارد، پارچه را درون خود نگه می دارد. قطر لوله ها برحسب اندازه قطر موتور سایبان مغازه در نظر گرفته می شود.

خلاص کن دستی سایبان مغازه

این قطعه در سایبان ها به جای موتور الکتریکی قرار می گیرد و سایبان برقی را به دستی تبدیل می کند که موجب باز و بسته شدن دستی سایبان مغازه می شود.

گیربکس سایبان مغازه

جهت انتقال نیروی موتور به سایر بخش های سایبان به کار می رود.

نکات نگهداری از سایبان دستی

نحوه نگهداری قطعات سایبان در طول عمر آن ها موثر است. اگر می خواهید عمر مفید قطعات سایبان را افزایش دهید، باید نکاتی را رعایت کنید. سایبان وسیله ای است که دائما در معرض تابش مستقیم و طولانی مدت نور آفتاب، وزش باد و بارش باران و برف است. تمامی این عوامل فرسایشی است و به قطعات سایبان آسیب می زند.

The parts used in the construction of shop awnings

تنظیم شیب در نگهداری از قطعات سایبان دستی تاثیرگذار است!

با تنظیم شیب سایبان متناسب با موقعیت، می توانید این فرسایش را تا میزان قابل توجهی کند کنید. تنظیم شیب سایبان های دستی بر خلاف اینکه ممکن است سخت به نظر برسید، کاری بسیار آسان است. سایبان های دستی جدید به گونه ای طراحی شده تا برای باز و بسته کردن و تنظیم شیب نیاز به انرژی زیادی نباشد، البته با متفاوت است. تنظیم شیب سایبان های دستی جدید معمولا توسط هندلی که در کنج سایبان نصب شده، صورت می گیرند.

این نوع از هندل ها مخصوص سایبان هایی هستند که مجهز به قطعه ای با نام مفصل تنظیم شیب می باشند. در مدل های دیگر سایبان دستی، پیچ مخصوصی روی اتصال بازو و بدنه سازه قرار گرفته که به کمک آچار آلن می توان آن را باز و بسته کرد. با این کار می توان شیب سایبان را روی مقدار مورد نظر تعیین کرد و کارایی قطعات سایان دستی را افزایش داد.

کیفیت بالای اسکلت آلومینیومی سایبان های دستی در دیدگاهان

نمی توان یک قطعه به خصوص را در سایبان به عنوان قطعه اصلی معرفی کرد اما اسکلت سایبان به طور قطع یکی از کلیدی ترین قطعات است. اسکلت سایبان های دستی اغلب از جنس آلومینیومی تهیه می شود. کیفیت بالای اسکلت بیش از هر قطعه دیگری در یک سایبان ضامن کارایی و دوام آن است. ترکیبات به کار رفته در اسکلت، فرایند تولید و پیچ و مهره های به کار رفته در اسکلت، کیفیت نهایی آن را تعیین می کنند. مجموعه دیدگاهان با استفاده از با کیفیت ترین اسکلت های آلومینیومی در سایبان ها، محصولی با دوام و مقاوم را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

ضد آب بودن قطعات سایبان و مقاومت در برابر گرما

ضد آب بودن قطعات سایبان برای مبارزه با خاصیت فرسایش در برابر تابش آفتاب، آفتاب و آب، ضروری است. از طرفی اگر قطعات در برابر گرما مقاومت کافی نداشته باشند، اشعه آفتاب و گرمای بالا نیز به سرعت بازده قطعات را کاهش خواهد داد. بنابراین هنگام تهیه قطعات سایبان دستی لازم است تا به مقاوم بودن آن ها توجه داشته باشید.

مجموعه دیدگاهان با فروش قطعات سایبان مقاوم در برابر آب و گرما، سعی در ارائه با دوام ترین محصولادر انواع مختلفی تولید می‌شود که بسته به نوع قطعات می‌توانید سایبان مورد نظر خود را سفارش دهید. سایبان برقی به دلیل ساختاری که دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و بیشتر مردم آنها را برای محافظت از فروشگاه خود سفارش می‌دهند. اما سوالی که برای همه پیش آمده این است که بدانند چرا سایبان دستی جای خود را به سایبان برقی داده است؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید گفت که اگر دستی بودن سایبان دستی را نادیده بگیریم می‌توان گفت که سایبان دستی از قطعات باکیفیت ساخته نشده و آن طور که باید نتوانسته فروشگاه را در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

همچنین سایبان‌های دستی برای آنها مشتری جذب نکرد و به دلیل افزایش کسب و کار از سایبان دستی استفاده نشد؛ اما سایبان برقی بر خلاف سایبان دستی کاربردهای بسیار بیشتری داشته و این مدل کیفیت بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی کار کنید و همچنین با توجه به تنوع طراحی و جنس سایبان برقی می‌توان گفت در جذب مشتری برای شما بسیار موثر است. برای داشتن یک سایبان برقی با کیفیت باید به جنس قطعات سایبان برقی توجه ویژه‌ای داشت. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع قطعات سایبان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های قطعات تولید سایبان

قطعات تولید سایبان برقی و سایبان ثابت از مجموعه سایبان ثامن دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است. در این بخش به بررسی برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم. به طور کلی قطعات سایبان برقی عبارتند از:

گیربکس سایبان: این گیربکس سایبان برقی دارای پوسته آلومینیومی و دسته بلند فولادی بوده و روکش دسته گیربکس سایبان برقی از پی وی سی و مس تولید خواهدشد.

بازوی چپ و راست سایبان: این قطعه آلومینیومی است و از نظر سایزبندی نیز با توجه به سایز سایبان متفاوت خواهدبود.

قسمت اتصال بازوی سایبان برای تغییر زاویه: این قطعه سایبان برقی حدود 250 گرم وزن دارد و از آلومینیوم ساخته شده است که وظیفه اتصال بازوی سایبان برقی را بر عهده دارد.

قسمت تغییر زاویه سایبان: این قسمت زاویه سایبان را تنظیم می‌کند و توسط هلیکویل فولادی در قسمت جلویی تقویت شده است.

سیم بکسل سایبان برقی: این قسمت از سایبان برقی، قسمت‌های مفصلی بازو را توسط فنر قوی به یکدیگر متصل می‌کند.

جنس قطعات پایه سایبان برقی

سایبان برقی از مواد مختلفی ساخته شده است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود سایبان برقی را سفارش دهید. پایه سایبان‌ها از فولاد و آلومینیوم ساخته شده‌اند و این نوع قطعات تعمیر و نگهداری کمی دارند، شما می‌توانید به راحتی این قسمت‌ها را با توجه به نمای ساختمان خود رنگ آمیزی کنید و قطعات سایبان برقی آلومینیومی بسیار سبک بوده و نصب به راحتی و سریع انجام می‌شود. این نوع سایبان‌ها ضد زنگ هستند و در زیر باران زنگ نمی زنند و خوشبختانه به دلخواه می‌توانید شیب سایبان را کم یا زیاد کنید.

شرکت سایبان ثامن با توجه به تجربه خود در تولید سایبان برقی توانسته محصولات با کیفیتی را برای شما تولید کند که سال‌ها بدون هیچ مشکلی برای شما کار خواهد کرد. سایبان برقی ثامن تولید کننده انواع سایبان برقی اعم از سایبان مغازه، سایبان پارکینگ و… بوده و شرکت ما در تمام مناطق ایران نمایندگی دارد و شما می‌توانید برای خرید سایبان برقی و سفارش با نمایندگی شهر خود تماس بگیرید.

قطعات تولید سایبان مغازه عموما از مواد مرغوب و مقاوم، ضد خوردگی و آسیب‌های ناشی از شرایط جوی ناپایدار تهیه و تولید می‌شود و آلومینیوم از محبوب‌ترین فلزات برای پایه سایبان است. آلومینیوم به دلیل سبکی و استحکام و مقاومت فوق‌العاده در شرایط مختلف محیطی و جوی بیشتر از سایر مصالح موجود در بازار برای طراحی و ساخت سازه‌های سایبان استفاده می‌شود. همچنین یک فلز زیباست و ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد و به همین دلیل نقشی مهم و اساسی در زیبایی دکوراسیون خارجی شما خواهد داشت.

سخن پایانی

یکی از دلایل پیشنهاد ما به شما برای خرید سایبان مغازه، وزن سبک محصول و سهولت حمل آن است. در ساخت سایبان چتری و پارچه سایبان از بهترین متریال استفاده می‌شود که ضد آب و ضد شعله است؛ اما با این وجود سایبان شما سبک خواهد بود و این ویژگی بزرگترین مزیت آن است. همچنین جابجایی سایبان چتر آسان بوده و شما می‌توانید سایبان خود را به هر کجا که بخواهید حرکت دهید. در صورت نیاز به خرید این محصول و همچنین دریافت مشاوره، با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید؛ همکاران ما در کوتاهترین زمان به مشکلات شما رسیدگی خواهندکرد.

 

دکمه بازگشت به بالا