فراموشی و ۷ دلیل «بی‌ارتباط» به آلزایمر!

هر بار فراموش می کنید که گاهی فراموش کردن طبیعی است و نباید از آن ترسید ، اما اگر هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنید ، شاید زمان آن رسیده است که نگاهی عمیق تر بیندازید تا ببینید چرا.

به گزارش شیمیشی ، آسر دوید به گفته وی توسط Priones ، “البته ، شما هنوز نیازی به نگرانی ندارید ، زیرا فراموشی مزمن همیشه به معنای بیماری آلزایمر نیست.” در حقیقت دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است حافظه شما تحت تأثیر قرار گیرد و در اینجا برخی از رایج ترین آنها ذکر شده است.

شما داروهایی مصرف می کنید که عوارض جانبی دارند

اگر از حافظه خود نگران هستید ، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که نسخه پزشک خود را با پزشک خود بررسی کنید. برخی از داروهای گذشته و داروهای گذشته می توانند در حافظه افراد بمانند. آنتی کولینرژیک ها درجه یک هستند. این داروها با عمل استیل کولین ، یک انتقال دهنده عصبی در مغز تعامل دارند.

آنتی هیستامین ها ، آنتی اسیدها ، ضد عفونی کننده ها و داروهای ضد افسردگی برخی از معروفترین داروهای ضد کلرژی هستند که می توانید در مورد آنها فکر کنید. داروهای دیگری که ممکن است در نظر بگیرید شامل برخی داروهای فشار خون ، آرام بخش و برخی از مسکن ها است. اگر به از بین رفتن حافظه به عنوان روح داروی خود شک دارید ، در صورت امکان با پزشک خود صحبت کنید.

شما افسردگی دارید

وقتی آگاهانه حواس پرت هستید ، سخت است که روی آنچه که در مقابل شما قرار دارد متمرکز شوید ، یادآوری بعداً تقریباً غیرممکن است. افسردگی در واقع می تواند شکل برخی از قسمت های مغز را تغییر دهد. برخی تحقیقات نشان داده اند که این بیماری می تواند با تغییر در اندازه و حرکت مناطقی از مغز همراه باشد که برای مهارت هایی مانند حافظه ، سرعت ، توجه و حل مسئله مهم هستند.

شما الکل می نوشید

نوشیدن الکل می تواند در ذهن فرد اختلال ایجاد کند ، اما نوشیدن بیش از حد نیز ممکن است به فراموشی منجر شود. مطالعات نشان داده است که نوشیدن نوشابه نیز می تواند به وخامت موقتی حافظه و تفکر منجر شود. برخی از افرادی که به الکل اعتیاد ندارند ممکن است به یاد داشته باشند که پس از نوشیدن الکل مشروب بنوشند و هوشیاری خود را دوباره به دست آورند.

سطح استرس شما بسیار بالاست

استرس باعث می شود عملکرد مغز در هنگام نیاز به یادآوری اطلاعات مختل شود. براین اساس ممکن است شماره تلفنی را که به شما می گفتید فراموش کنید قبل از اینکه تلفن خود را از روی صلیب خود بیاندازید و یک تماس تلفنی برقرار کنید. به طور خلاصه ، فردی که مریض می شود می تواند در پیگیری سخنرانی مشکل داشته باشد زیرا آگاهانه روی موضوعی خطرناک قرار می گیرد. با گذشت زمان ، استرس مزمن و شدید بدتر می شود. این شرایط به دلیل مهار طولانی مدت هورمون هایی که در هنگام استرس مهار می شوند می توانند تأثیر چشمگیری بر مغز بگذارند. مبارزات روزمره برای مدیریت مالیات خانه و نقشه های منظم کار نیز می تواند مهارت های حافظه شما را تضعیف کند. کار کردن بسیاری از مشاغل به طور هم زمان ، دیر ماندن در انجام وظایف ، عدم کار کردن و خوردن رژیم غذایی ناسالم همه عواملی هستند که می توانند توانایی فراموش کردن را افزایش دهند.

شما یک مشکل بهداشتی مزمن یا ناشناخته دارید

بیماری که می تواند بر جریان خون به مغز تأثیر بگذارد ، مانند دیابت ، فشار خون بالا یا کلسترول بالا ، می تواند منجر به عقب ماندگی ذهنی شود. انواع دیگر سلامتی مانند کم کاری تیروئید ، کمبود ویتامین و بسته بندی هورمونی نیز می تواند باعث مشکلات حافظه شود. به ویژه ، عفونت ادراری در افراد مسن می تواند منجر به بی اختیاری ناگهانی و موقتی شود. شما می توانید به پزشک مراجعه کنید تا به راحتی متوجه شود که چرا فراموش کرده اید و مطمئن شوید که هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد. در بعضی موارد ، گرفتن فقط یک بدن از ویتامین به اصلاح قدرت مغز کمک می کند.

شما فقط خسته هستید

فقط به این دلیل که هشت ساعت یا 8 ساعت می خواهید بخوابید ، همیشه به معنای استراحت راحت نیست. تحقیقات نشان داده است افرادی که زمان کمتری را در خواب عمیق سپری می کنند ، بیشتر از آنها یاد می کنند. گاهی اوقات ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چرت بزنید ، حتی اگر مدت کوتاهی برای تقویت مغز شما باشد. اگر احساس می کنید علیرغم بو ، احساس ناخوشایندی دارید ، باید به پزشک مراجعه کنید به همین دلیل. به عنوان مثال ، آپنه خواب می تواند مغز را از اکسیژن بهبود بخشد و باعث تغییر جریان خون به مغز شود که با گذشت زمان می تواند تأثیر منفی بر حافظه و توانایی تفکر شما بگذارد.

پیرتر می شوید

با بزرگتر شدن ، مغز شما ممکن است علائم سوزش مانند سایر اندام های بدن مانند پوست که دارای ترک هایی در پاها یا نوک پستان ها است از بین می رود که انعطاف پذیری و حرکت ذهنی را از دست می دهد. آلزایمر بعد از سن 65 سالگی ایجاد می شود ، اما فراموشی در هر کجا که می رود مشترک است. بنابراین ، اگر شما در حال یادگیری مهارت های جدید سختی هستید یا به کلماتی که می خواهید در یک جمله استفاده کنید بیشتر فکر می کنید ، بلافاصله باید ترسیده باشید. مشکلات را در کلمات صحیح پیدا کنید و به داخل یک اتاق بروید و فراموش کنید که چرا رایج ترین شکایات قدیمی ها وجود دارد.

اگر مشکلات حافظه بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، مراجعه به پزشک گزینه بهتر است. به عنوان مثال ، غیر معمول نیست که یک مسافرت جاده ای جدید را انجام دهید یا اشتباه کنید ، اما اگر هنگام رانندگی به خصوص در مسافرهای آشنا رانندگی می کنید ، برای تجربه ای هیجان انگیز به پزشک مراجعه کنید. این یک گزینه است. در عین حال ، ورزش ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و لذت بردن از torgilo حامی شما می تواند به طولانی تر حافظه شما کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا