اجتماعیترندهای کسب و کار

علت زرد شدن لباس سفید در کمد

محلول جادویی شستشوی لباس سفید زرد شده و رنگ گرفته

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاهی حتی لباس های سفیدی که در کمد هستند و زمان طولانی از آنها استفاده نکرده ایم نیز زرد می شوند. اما علت زرد شدن لباس سفید در کمد چیست. همراه ما باشید تا چند دلیل زرد شدن لباس سفید را با شما درمیان بگذاریم. برای خرید پوشاک پاییزه کلیک کنید.

علت زرد شدن لباس های سفید

لباس های سفید در صورت نگهداری نادرست تغییر رنگ می دهند. زرد شدن لباس سفید می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

زرد شدن لباس سفید با وایتکس

استفاده از سفید کننده های خانگی لباس ها را سفید می کند، اما استفاده زیاد از سفید کننده باعث زرد شدن لباس ها میشود. سفید کننده یا وایتکس یک ضد عفونی کننده قوی است و مقدار زیاد مواد شیمیایی موجود در هر بار شستشو باعث خراب شدن و زرد شدن پارچه ها در طول زمان می شود.

استفاده از سرکه تقطیر شده در چرخه آبکشی تاثیر سفید کننده را خنثی کرده و از زرد شدن جلوگیری می کند.

مواد شوینده یا چرخه شستشو ناکافی

شستشوی ناکافی یا مواد شوینده کم در طول چرخه شستشو باعث می شود که خاک و زباله در الیاف کوچک لباس باقی بماند. لباس ها را قبل از قرار دادن در کمد یا کشوی خود به خوبی شسته و خشک کنید.

شستن لباس ها با آب سرد

بیشتر لباس هایی که با ماشین لباسشویی شسته می شوند، چرخه آبکشی آب سرد را تحمل می کنند. آب سرد ممکن است باعث جمع شدن کف صابون شود و یک پوشش نازک روی لباس ایجاد کند. این پوشش ممکن است باعث شود پارچه سفید، رنگ زرد روشن پیدا کند.

رنگ لباس

تولید کنندگان پوشاک، لباس سفید را با مواد سفید رنگ می کنند. این مواد سفیدکننده ممکن است در حین نگهداری تجزیه شوند و پشت خود یک رنگ مایل به زرد باقی بگذارند.

محل نگهداری لباس ها

ترکیباتی که در محل نگهداری لباس ها وجود دارد، مانند جعبه های پلاستیکی، جعبه های مقوایی، چوبی و کیسه های پلاستیکی ممکن است باعث زرد شدن لباس شوند. این جعبه ها گازهایی را از خود ساتع می کنند که با گذشت زمان، می توانند به داخل لباس نفوذ کرده و باعث ایجاد لکه های زرد شوند.

چگونه لباس ها و ملحفه های زرد رنگ را سفید کنیم

کم ریسک ترین روش برای سفید کردن لباس های قابل شستشو ، مخلوط کردن محلول آب گرم و سفید کننده های حاوی اکسیژن است.

لباس های سفید را به صورت خطی در خارج از نور خورشید خشک کنید. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به سفید شدن لباس کمک می کند.

برای سفید کردن پارچه های نخی که زرد شده اند می توانید از سفید کننده کلر استفاده کنید.

لکه های زرد لباس را با جوش شیرین پاک کنید.

برای سفید کردن لباس های زرد شده، به نسبت مساوی از سرکه سفید و آب استفاده کنید.

لکه های زرد را با سرکه و نمک پاک کنید.

لکه های زرد را با صابون ماشین ظرفشویی پاک کنید.

لکه های زرد را با آب لیمو پاک کنید.

لکه های زرد را با خمیر دندان پاک کنید.

لکه های زرد با آسپرین پاک کنید.

برای جلوگیری از چروک شدن لباس نخی چکار کنیم

نحوه نگهداری لباس سفید برای جلوگیری از زرد شدن

قبل از نگهداری لباس های سفید، حتی برای یک فصل، لباسها را شسته و خشک کنید. مطمئن شوید که لباس ها یا ملحفه ها کاملاً تمیز و بدون لکه هستند.

یک فضای خنک و خشک برای ذخیره سازی انتخاب کنید. از نگهداری لباس سفید در محیط هایی با دمای بالا مانند اتاق زیر شیروانی چرا لباس سفید زرد می شود (Why do white clothes turn yellow)، شما که مشغول خواندن این مقاله هستید، احتمالا برایتان پیش آمده است که وقتی یک ملافه یا لباس سفید را از کمد خارج می کنید، با زردی هایی بر روی آن مواجه خواهید شد یا ممکن است به صورت خودکار برخی لباس ها زرد شوند، واقعا علت این امر چیست و آیا دیگر نمیتوان این لباس ها را مورد استفاده قرار داد؟ همه اینها مواردی هستن که امروز میخوایم در سایت فروشگاهی با هم مورد بررسی قرار بدیم.

نگران نباشین، با چند ترفند می خواهیم به شما روش هایی را بگوییم که بتوانید زردی موجود روی لباس سفید را از بین برده و اون رو مث روز اول کنین.

چرا لباس سفید در کمد زرد می شود؟ علت زردی لباس چیست؟

استفاده و نگهداری نادرست از لباس ها می تواند باعث زردی آن ها شود. به همین دلیل باید به مواردی که در ادامه گفته میشه، بسیار دقت کنین تا مشکل زرد شدن لباس براتون پیش نیاد.

از بین بردن لکه زرد قدیمی روی لباس

شاید برای شما سوال باشد آیا با استفاده از این روش ها می توان زردی لباس های قدیمی را نیز برطرف کرد؟ پاسخ بله است. شما می توانید زردی موجود روی لباس های قدیمی را به راحتی با استفاده از روش های بالا برطرف کنید و لباس خود را در بهترین حالت ممکن داشته باشین.

از بین بردن وایتکس با جوش شیرین نی نی سایت

کسانی که برای از بین بردن وایتکس با جوش شیرین به نی نی سایت مراجعه می‌کنند‌، راهکارهای زیادی را می‌آموزند. زیرا افراد زیادی در این سایت نظرات یا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. در این قسمت ما بهترین راهکار از بین بردن وایتکس با جوش شیرین را به نقل از نی نی سایت در اختیارتان قرار دادیم. وایتکس ماده ای قوی و خطرناک است که اگر بر روی لباس شما بریزد، لکه ای روشن بر روی لباس های تیره رنگ ایجاد می‌کند. واقعیت این است که اثر این ماده از روی لباس پاک نمی‌شود. اما اگر در همان لحظه اقدام به تمیز کردن لباس کنید، شاید بتوانید لکه را کمرنگ یا کاملا از بین ببرید. برای اینکه لکه های وایتکس را از روی لباس از بین ببریم لازم است یک مخلوط غلیظ یعنی خمیر مانند از جوش شیرین و آب بسازید.

جوش شیرین یکی از پرکاربرد ترین موادیست که در منزل مصرف می‌شود. این ماده بسیار کاربردی و سازنده است و فواید زیادی برای نظافت منزل دارد. تمیز کردن با جوش شیرین یکی از روش هاییست که هر فردی به خوبی می‌داند. جوش شیرین وسایل شما را برق می‌اندازد و بوی بد هر جسمی را از بین می‌برد. ابتدا لباس را با آب سرد شستشو دهید تا ماده ی وایتکس در میان الیاف پارچه باقی نماند. سپس خمیری که از جوش شیرین ساختید را روی محل رنگ پریده قرار دهید و بگذارید استراحت کند. پس از نیم ساعت لباس را شستشو دهید. با این کار اثر وایتکس را تا حد زیادی خنثی می‌کنید. برای لباس سفیدی که رنگ گرفته نی نی سایت هیچ راه حل متفاوتی ندارد. پس بهتر است همین راه حل را برای لباس های سفید آسیب دیده توسط وایتکس انجام دهید.

علت زرد شدن لباس سفید در کمد

برخی اوقات لباس سفید خود را در کمد قرار می‌دهید و پس از مدتی می‌بینید که قسمت هایی از لباس زرد رنگ شده یا دیگر همانند قبل سفید نیست. اغلب اوقات زردی لباس به دلیل عروق و نمک بدن است. زمانیکه لباسی را می‌پوشید و دیگر قصد پوشیدن آن را ندارید، لازم است که ابتدا لباس را بشویید و سپس لباس کاملا تمیز را در کمدتان نگه داری کنید. اما گاهی اوقات لکه های زرد روی پارچه سفید به دلیل دود سیگار یا چربی غذاها می‌باشد. حتی بخار غذا می‌تواند چربی های مواد غذایی را به لباس شما انتقال دهد. اگر لباس را نشویید و پس از مدتی به آن سر بزنید، خواهید دید که لباس سفیدتان زرد رنگ شده است.

اگر به دنبال علت زردی زیر بغل لباس نی نی سایت باشید، باید بدانید که علتی جز عرق کردن ندارد. گاهی اوقات زردی لباس ها به دلیل شستشو با آب سرد می‌باشد. برای شستن لباس های رنگ روشن مانند سفید، بهتر است از آب داغ استفاده کنید که لباس‌تان به مرور باعث چرک مردگی نشود. اگر قصد دارید لباس سفید را با دست بشویید، فراموش نکنید که از آب گرم و صابون استفاده کنید. پارچه های کتان را به خوبی چنگ بزنید تا کاملا سفید و روشن شوند. حتی بهتر است این لباس هارا در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید تا هر گونه زردی، چرک مردگی، چربی یا کثیفی از روی لباس پاک شود. از بین بردن لکه زرد قدیمی روی لباس نیز با این ترفند امکان پذیر است.

چگونه لباس ها و ملحفه های زرد رنگ را سفید کنیم

  • کم ریسک ترین روش برای سفید کردن لباس های قابل شستشو ، مخلوط کردن محلول آب گرم و سفید کننده های حاوی اکسیژن است.
  • لباس های سفید را به صورت خطی در خارج از نور خورشید خشک کنید. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به سفید شدن لباس کمک می کند.
  • برای سفید کردن پارچه های نخی که زرد شده اند می توانید از سفید کننده کلر استفاده کنید.
  • لکه های زرد لباس را با جوش شیرین پاک کنید.
  • برای سفید کردن لباس های زرد شده، به نسبت مساوی از سرکه سفید و آب استفاده کنید.
  • لکه های زرد را با سرکه و نمک پاک کنید.
  • لکه های زرد را با صابون ماشین ظرفشویی پاک کنید.
  • لکه های زرد را با آب لیمو پاک کنید.
  • لکه های زرد را با خمیر دندان پاک کنید.
  • لکه های زرد با آسپرین پاک کند
  • عوامل طبیعی مثل تعریق بدن و دود سیگار

یکی از مهمترین عواملی که باعث زرد شدن لباس های سفید می شود تعریق بدن است. در واقع عرق بدن با اسید موجود در قفسه ها و کمدهای چوبی واکنش می دهد و به رنگ زرد در می آید. نیکوتین موجود در دود سیگار، چربی ناشی از پخت و پز، مام و اسپری زیر بغل هم لباس های سفید را زرد می کنند.

شستشوی لباس سفید با آب سرد از علت های زرد شدن لباس

بهتر است لباس های سفید به خصوص پارچه های کتان را با آب گرم بشویید، زیرا آب سرد باعث چرک مردگی و زرد شدن لباس خواهد شد. همچنین اگر جدا کردن لباس هاس سفید از سایر لباس ها برایتان سخت است، می توانید این لباس ها را به صورت جداگانه و با دست بشویید.

از بین بردن زردی زیربغل لباس ها

زردی زیربغل لباس‌ها ممکن است به دلیل عرق کردن بیش از حد، استفاده از مواد شیمیایی غیرمناسب برای شستشو یا به دلیل تماس پوست با مواد شیمیایی موجود در آنها باشد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا