عمومی

ضرورت نمایشگاه مجازی کتاب؛ آیا هنوز به نمایشگاه ۱۰ روزه کتاب نیاز داریم؟

اول از همه ، آیا به یک نمایشگاه نیاز داریم که در عمل 10 سال تمرین عالی داشته باشد ، زیرا تحولات در حوزه نشر به ویژه در حوزه انتشار دیجیتال و همچنین پتانسیل ایجاد هنر گسترده با تأسیس باغ کتابخانه تهران وجود دارد؟ ساخته شده. وجود دارد یا نه؟
به نظر من این نیاز به دلیل گزینه های گوناگون است و برگزار کنندگان این نمایشگاه می توانند با افتتاح جشنواره ای سالانه با تخریب بخش فروش این کار را انجام دهند تا بتوانند از آن برای بهبود مزایا و نقاط قوت صنعت چاپ و نشر و تحقیق در مورد سطح جامعه را گسترش دهید برای این اهداف می توان برنامه های جامع تهیه کرد.

اما اکنون که به نظر نمی رسد مسئولان این تصمیم ، فکر می کنند خوب است که این نمایشگاه همان تجربه را با سایر مناطق جامعه که در آینده ویروس Coronavirus را سازماندهی کرده اند ، به اشتراک گذاشته است. شاید در نتیجه آن در دوره پس از Corona ، آنها همچنان به استفاده از همان روش ، یعنی برگزاری نمایشگاه به جای مجرمان سایبری ادامه دهند.

اگر می پرسید بدن ناشر آماده استفاده از این فضای مجازی است؟ پاسخ بله است. زیرا برخی از فروشگاههای مجازی هنوز هم در زمینه مواد عمومی و همچنین کتاب و محصولات فرهنگی فعال هستند. علاوه بر این ، در مرحله اول با مشارکت فروشندگان کتاب می توان کارهای مشترکی انجام داد.
ناشران مدت هاست که کتاب های خود را برای نمایشگاه امسال آماده می کنند. البته در صورت وجود چنین اراده ای ، امکان کار در مرکز با ظرفیت های علمی و فنی مختلف وجود دارد.

* عضو شورای سیاستگذاری کتاب باتیان
* منتشر شده در خبرگزاری آنلاین شیمیشی ، 20 مه 1999

دکمه بازگشت به بالا