صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در هرمزگان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: بر اساس داده‌های هواشناسی دو هشدار در سطح زرد و نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است.

وی زمان هشدار سطح زرد هواشناسی را از اواخر امروز دوشنبه ۸ مرداد اعلام کرد و گفت: براثر این سامانه تا پایان هفته شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق، افزایش سرعت باد و گرد و خاک موقتی هوا در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستکی خواهیم بود.

وی به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین در خصوص اثرات هشدار نارنجی دریایی که از اواخر امروز شروع می‌شود، توضیح داد: این سامانه نیز تا پایان روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه مناطق مرکزی و ساحلی تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حسن زاده با اشاره به وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی افزود: در این مدت احتمال افزایش طول موج تا ۲۰۰ سانتی متر در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس وجود دارد که صیادان، دریانوردان، ورزشکاران دریایی و آبزی پروران لازم است نکات ایمنی را در تردد، تفریحات و محافظت از تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی رعایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا