شناسایی ۸۰۰ ایده فناورانه در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد خراسان رضوی

گروه استانی خبرگزاری آنا; مرحله دوم رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی است تا تیم های شرکت کننده ایده های فناورانه و محصولات علمی خود را با بزرگترین صنعت، صندوق های سرمایه گذاری، شتاب دهنده های خصوصی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه به اشتراک بگذارند. برای نصب تاسیسات و سرمایه گذاری


بیشتر بخوانید:

اقدام ملی گام دوم; فرصت های سرمایه گذاری و پشتیبانی فن آوری

دانشگاه آزاد آذربایجان غربی با 93 گروه آموزشی در راه گام دوم فعالیت است

دانشگاه آزاد بناب 25 گروه فناوری را با فعالیت مرحله دوم معرفی کرده است

هویت 259 تیم در مرحله دوم مرکز فعالیت دانشگاه آزاد مازندران اعلام شد.


دومین جشنواره سراسری به مدت چهار روز از 8 لغایت 11 دی ماه 1401 در شهر امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و بخشی از فعالیت های چهل ساله دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف آموزشی انسانی، فرهنگی و تربیتی بود. منابع فرهنگی. اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و غیره.

اوایل آبان 1400 روح الله دهقانی معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مراسمی سراسری با عنوان «گام دوم» خبر داد و این پیشنهاد در جلسه شورای دانشگاه در آذرماه 1400 ارائه شد و به تصویب رسید. اعضا. در سراسر کشور اعلام شد که همه باید به اتفاق آرا خود را برای این رویداد مهم آماده کنند.

خبرنگار خبرگزاری آنادولو در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی به منظور شرکت در مرحله دوم، به ارزیابی کار و عملکرد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در استان های این کشور پرداخت.

جواد بهارآرا در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره شناخت و معرفی 800 ایده فناورانه در رویداد مرحله دوم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: این دیدگاه ها و اعتقادات به سازمان مرکزی در تهران نیز اعلام شده و مقرر شده تا از هشتم خردادماه در مجتمع مصلای تهران با صاحبان صنایع، اندیشمندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی دیدار شود. ” و عمومی شود. تا 30 ژوئن 1401. قراردادهایی برای آنچه مورد نیاز یا مورد علاقه صاحبان صنعت است.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برای اجرای شعار سال بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمستان 1400 با گام دوم شروع به معرفی حوزه های جدید پژوهشی، ایده ها و موضوعات جدید این پژوهش کرد. 80 مرکز تحقیقاتی جدید در خراسان رضوی و مشهد شناسایی و توزیع شده است. برای این تعداد مرکز تحقیقاتی ساختمانی به نام مرکز همایش در نظر گرفته شده است و تیم های تحقیقاتی آنها به زودی در آنجا مستقر خواهند شد. همچنین در حوزه اقتصاد علم محور، معاونت مدیریت علوم دانشگاه از شرکت های فناور فعال در دانشگاه و در شرایط فعلی به محصول خود دعوت کرده است و در حال بررسی راه های سریع برای فعال سازی یا عرضه محصول خود هستند. ساخته شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری تعدادی از فعالیت ها از جمله جلسات مستمر با فعالان عرصه علم و صنعت را دنبال می کنیم که در این راستا با گل گهر سیرجان فعالیت در صنعت و معدن سنگان گزف توسط مراجع و توافقات آن رصد و رصد شد. در این راستا امضا شد.

واردات بی رویه تولید داخلی را عقیم می کند

بهارآرا به موانع بر سر راه کار دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: مهمترین موانعی که باید مورد توجه قرار گیرد کاهش واردات در بخش های مختلف است. از آنجایی که در بازاری که بیشتر محصولات وارداتی را تولیدات داخلی تشکیل می دهد، در شرایط فعلی نمی توانند وجود داشته باشند، از طرفی باید محصولات داخلی در سطح کیفی و قابل قبولی عرضه شود. جلوگیری واردات غیر ضروری همچنین باید با پول ارزان انجام شود تا محصولات داخلی استریل نشود. بنابراین در تمامی صنایع، واردات بی رویه مانع اصلی تولید داخلی است.

وی افزود: دومین مشکل در کشور صادرات مواد اولیه و در واقع خام فروشی است; بنابراین، مواد اولیه باید وارد صنعت حمل و نقل شود تا با ارزش افزوده به فروش برسد که باید از حمل و نقل مواد اولیه به اجزای معقول‌تر حمایت کند. سازمان های دولتی باید حمایت های لازم را در صدور مجوز و کاهش بوروکراسی اداری انجام دهند.


بیشتر بخوانید:

تحول دانشگاه آزاد مشهد با معرفی 160 گروه اقدام ملی گام دوم

3 بار تعهد و معرفی 228 گروه به سامانه ملی رویداد مرحله دوم + جدول

حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد روده در مرحله دوم این رویداد با معرفی 37 گروه

ثبت نام 132 گروه در سامانه اقدام گام دوم توسط دانشگاه آزاد کرمانشاه


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد با تمرکز بر تخصیص بودجه دولتی به این دانشگاه، گفت: دانشگاه دولتی از بودجه دولتی حمایت های زیادی می کند؛ در حالی که در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال 2018 به این موضوع پرداخته است. با کاهش بودجه دولت، توجهی به دانشگاه آزاد اسلامی ندارید که از پژوهشگران و فناوران حمایت کند. بنابراین تمام دستاوردها با حمایت دانشگاه حاصل می شود. لازم است به ردیف بودجه دانشگاه آزاد اسلامی توجه شود تا دانشجویان، پژوهشگران و فناوران برگزیده این دانشگاه از توان و مهارت خود به نحو مطلوب تری برای تولید استفاده کنند. دانش محور استفاده خواهند شد و کشور می تواند از آنها استفاده کند.

بهارآرا گفت: تاکنون دستاوردهای حوزه دانش بنیان بر اساس بودجه اندک دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. بنابراین برای ردیف بودجه دولت پیش بینی می شود محققین و به نخبگان و فناوران این دانشگاه اختصاص یابد.

به گزارش آنا، مرحله دوم اقدام ملی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی و ارائه ابزارها، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری این دانشگاه با هدف بسترسازی برای نخستین‌بار انجام شد. استقرار. و کارآفرینان علمی و فرصت های شغلی برای دانشجویان 40 ساله با شعار 1000 گروه تحقیقاتی و زیرساختی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناوری و خلاق برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا