استان ها

۱۵ شهر خراسان رضوی فاقد سالن سینما هستند

شیمیشی/ خراسان رضوی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در حال حاضر 225 شهر 50 هزار نفری کشور فاقد سالن سینما هستند که از این تعداد 15 شهر متعلق به خراسان رضوی است.

محمد خزایی با اشاره به اینکه در گردهمایی هنرمندان تربت حیدریه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد تا پایان امسال 200 سالن تعمیر و به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: در صورت نصب و راه اندازی سالن سینما، کار آن رو به اتمام است، بنابراین مسئولان منطقه باید تلاش کنند تا ساختمان های قابل تغییر را به سینمای کشور معرفی کنند تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

خزایی از نداشتن سالن سینما ۱۵ شهرستان خراسان رضوی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به مقوله سینماها و زیرمجموعه های سینما نگاه جدی نشده است، بنابراین هر تئاتری را که قابلیت سینما داشته باشد مسلح خواهیم کرد.

وی گفت: قانون به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده است که یک اداره تجهیزات و امکانات افتتاح کند که هر سالن تا 1.5 میلیارد تومان هزینه دارد، بنابراین یک پردیس حداقل به 3 میلیارد تومان نیاز دارد.

خزایی در این خصوص گفت: 200 سالن سینما تا پایان امسال فعال می شود که از این تعداد 35 سالن با حمایت سازمان سینمایی در خراسان اضافه می شود.

شهری که در آن هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون حضور دارند. سینما وجود ندارد

مهدی زاهدی رئیس کمیسیون فکری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با اشاره به اینکه تربت حیدریه هنرمندان مشهوری در عرصه سینما و تلویزیون دارد اما سینما ندارد گفت: توافق نامه امضا شد. در سال ۱۳۹۷ توسط شهرداری با موسسه سینمایی امضا شد تا در بزرگترین شهر بدون سینما، خراسان رضوی؛ پردیس سینمایی باید ساخته شود.

وی همچنین گفت: در پایان با همکاری جامعه ششم هزار متر مربع زمین و راه و شهرسازی در پارک مینوی ولی عصر (عج) دریافت کرد که برای آن درخواست تهیه نقشه و افزایش کمک کردیم. .

زاهدی ادامه داد: با وجود اینکه برنامه ها با تفاهم نامه بهمن سبز تهیه و بررسی می شود، درخواست ما افزایش حقوق بود و مفاد قرارداد تغییر کرد.

وی تاکید کرد: کمک به سینما از نظر ساختمان و سازه ضروری است به همین دلیل توانایی شروع پروژه را نداریم و پیش بینی می کنیم 1.5 میلیارد برای ساختمان های پروژه در نظر گرفته شود.

ما جایی برای فیلم بازی نداریم

رئیس اداره فکری و ارشاد اسلامی فاطمه ناکسی نیا نیز گفت: تربت حیدریه جایی برای پخش فیلم ندارد.

وی گفت: در اواسط دهه هشتاد سینمای 22 بهمن تخریب شد و باید سینمای جدید ساخته می شد اما مردم این منطقه همچنان منتظر وعده های مسئولان هستند.

ناکسی نیا همچنین گفت: در سال 1393 با انجمن سینمای جوانان قراردادی برای استفاده از سالن اندیشه به عنوان سالن سینما بسته بودیم که اکنون آن قرارداد به پایان رسیده و این سالن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: مکان پردیس سینمایی امید در شهریور 1397 تعیین شد و با حضور جمعیت جوان شهر، فضای کافی و حضور 6 مرکز دانشگاهی در این منطقه، مقرر شد این مکان برای سینما معرفی شود. محوطه دانشگاه. .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: هنرمندان انجمن سینمای جوان این منطقه جایی در این شهرستان ندارند و برای پرداخت اجاره خانه با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا