حوادث

شفاف سازی پشت پرده “غرق شدن اتباع افغانستانی” از زبان فرمانده هنگ مرزی تایباد

فرمانده رژیم مرزی تایباد در حالی که ماجرای غرق شدن شهروندان افغانستان را بیان می کند ، گفت: “دشمن با انتشار اخبار دروغین و دروغین سعی در ایجاد حوادث در منطقه دارد و این سناریوها هدفی جز تجزیه ندارند.”

به گزارش شیمیشی ، در پی خبر غرق شدن تعدادی از شهروندان افغان در رودخانه مرزی ، سرهنگ “کاظم صمدی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار وب سایت خبری پلیس اظهار داشت: این خبر در تاریخ 13 مه 2009 در شبکه اجتماعی افغانستان آمده است. منتشر کرد ، اما من متعجب شدم که آن روز در مرز اتفاقاتی برای ما افتاد.

وی گفت: “در جریان تحقیقات اولیه ، مشخص شد که هیچ چیز خاصی در مرز وجود ندارد.” “برای روشن شدن موضوع با گلبدین الکوزی ، یک نگهبان روستا در غرب افغانستان تماس گرفتم ، اما من پاسخ ندادم.” با پیشرفت داستان ، علاوه بر ارسال سه مختصات مرزی رسمی ، دو سرویس مرزی اضطراری را درخواست کردم ، اما هنوز از طرف دیگر پاسخی ندادم.

فرمانده مرزبانی تایباد همچنین به ادعاهای دیگر میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افغانستان و افغانستان اشاره کرد و اهداف اخیر دشمن برای بی ثبات کردن روابط بین دو کشور را توضیح داد. نگهبانان به منطقه اعزام شدند و سه دروازه مرزی (مرز مشترک ایران ، افغانستان ، ترکمنستان تا انتهای منطقه جنت آباد) را تحت نظر داشتند.

وی خاطرنشان کرد: یک بازدید زمینی از رودخانه برای روشن شدن مشکل و عدم ردیابی اثری از این حادثه انجام شده است. من چنین چیزی را ندیدم.

این مرزبان ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ، رطوبت و فاجعه هاروی به گونه‌ای است که اگر هر چیزی روی آب جاری شود باید به سواحل ایران بیایند. بنابراین من از نگهبانان افغانستان خواستم که دوباره به میدان برگردند و واضح تر خواهد بود. انجام دهید. “

سرهنگ صمدی با اشاره به روابط خوب ایران و افغانستان گفت: روابط ما با نگهبانان افغانستان و مرزنشینان همواره “خوب” بوده است و طبق روابط حسن و همسایه همه کارها با دوستی و گفتگو دنبال شده است ؛ در طول تاریخ. همچنین رابطه خوبی بین ایران و افغانستان وجود دارد و باید بار دیگر زمان و زمان اثبات شود.

وی تأکید کرد: ما همیشه نگهبانان افغانی را به عنوان برادران و خواهران خود دیده ایم و در عمل این مسئله را ثابت کرده ایم ، چه به نیاز آنها به مراقبت های پزشکی و چه در موارد دیگر … چگونه می توان مقاومت کرد؟ آیا شما ایمان دارید؟ ” ما همیشه ثابت کرده ایم که مردم افغانستان را دوست و برادر می دانیم.

فرمانده مرزبانی تایباد تأکید کرد: سناریوی دروغین و گمراه کننده ماجرای جدایی عمدی و توطئه گرانه و تجزیه است و خاطرنشان کرد: دشمن با پخش اخبار دروغین و غیرقانونی سعی در ایجاد کاروان در منطقه دارد. هیچ تاثیری ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا