سیل در کلات جان ۴ نفر را گرفت

شیمیشی/ خراسان رضوی فرماندار کلات از جان باختن اعضای خانواده در این شهرستان بر اثر بارش باران و برف و سیل خبر داد.

علی صلاحی در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، اظهار کرد: بارش شدید باران و برف در برخی نقاط شهرستان کلات روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

وی افزود: یک دستگاه خودروی سواری پراید به یکی از رودخانه های منطقه زاوین و سررود و آرتکند سقوط کرد و متاسفانه 4 نفر از آن خانواده زیر آب ماندند.

وی افزود: تاکنون جسد سه نفر از آنها پیدا شده و یک نفر دیگر مفقود است و تیم های امدادی هلال احمر نیز در حال جستجو برای یافتن نفر چهارم هستند.

صلاحی گفت: تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است و امیدواریم تعداد قربانیان سیل افزایش نیابد.

فرماندار کلات به خسارات سیل در سایر مناطق نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بارندگی بیشتر به صورت برف بوده، خسارت کلی به محصولات باغی و زراعی شهرستان رسیده و کارشناسان میزان خسارات وارده را برآورد می کنند. ” به ریال

وی افزود: بر اثر سیلاب در برخی مناطق آبرسانی آسیب دیده و آب سه روستای چرم کهنه، قله نو و سررود قطع شده و در برخی مناطق آب راکد است.

بخشدار کلات گفت: تیم های مدیریت بحران شهرستان، آب روستا، راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و … از ساعات صبح در منطقه آماده و مشغول به کار هستند.

وی گفت: درخواست ما از شهروندان و گردشگران این است که اگر برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح ​​به طبیعت می روند از پارک خودروهای خود بر روی رودخانه ها و تخلیه رودخانه ها خودداری کنند چرا که معمولاً در این مناطق سیلابی وجود ندارد. در مناطق فوق به دلیل مرطوب بودن این مناطق، بارندگی های شدید باعث جاری شدن سیل می شود، در زیر آب و هوا بسیار آرام و طبیعی است و مردم به طور ناگهانی در دام سیل گرفتار می شوند و فرصتی برای فرار ندارند. این نگرش را ندارند

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا