حوادث

سهل‌انگاری موجب آتش سوزی در جنگل‌های نکا شد

شیمیشی/ مازندران فرماندار نکا با اشاره به سطحی بودن آتش سوزی در منطقه لای نکا گفت: در این فصل جنگل خشک، له شده و در حال سوختن است و شکارچیان و مسافران در جنگل حضور دارند و تلاش می کنند آتش سوزی را برپا کنند. بخشی از سرمایه طبیعی از بین خواهد رفت

عبدالرضا بابایی در گفت وگو با شیمیشی، درباره آخرین اقدامات برای اطفای حریق جنگل های شرق مازندران اظهار کرد: منطقه ای که آتش سوزی در آن آغاز شده، کوهستانی، شیب دار و صعب العبور است و افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان نکا نیز گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، منابع طبیعی، بسیج مردمی این منطقه و استفاده از بالگرد، آتش سوزی در 1000 هکتار از شهرستان های نکا و توسکا چسمه گلوگاه اطفا شد.

این مسئول با اشاره به گسترش آتش سوزی در منطقه لای نکا گفت: در این فصل جنگل خشک و مستعد آتش سوزی است. در جنگل شکارچیان و مسافران آماده آتش سوزی هستند و بی احتیاطی باعث گسترش آتش و سوختن قسمت زیادی از سرمایه طبیعی می شود.

بابایی حفاظت از منابع طبیعی و مواهب الهی را الزامی دانست و از مردم خواست: با توجه به احترام متقابل به حفاظت از طبیعت و محیط زیست، انتظار می رود پس از شکار و گذراندن اوقات فراغت در جنگل، آتش سوزی مردم صورت گیرد. باید کاملا روشن شود خاموش شد تا در صورت وزش باد کم هم شاهد آتش سوزی در گستره جغرافیایی وسیع و نابودی گونه های گیاهی و جانوری نباشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا